Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

I det prisläget spelar det egentligen inte så stor roll, utan de funkar nog ungefär lika bra - och troligen också ungefär lika bra som ett par billiga hifihögtalare...

Jag skulle hellre spara tills jag hade mer pengar att spendera, men en halvhyfsad lyssning är ju förstås bättre än dålig lyssning alternativt ingen lyssning alls.

Postat (redigerat)

ifall du har råd med att spara ihop till ett par Adam A5X jag har dem / dessa jag tycker att basen e suvurän http://emusic.se/default.asp?do=search&text=Adam%20A5X%20&kategori=&grupp=&undermeny=&flik=1&exp=&info=16577 för mig att jag fick dessa som par och inte st och priset för dessa är + men du borde köra xlr till RCA

om du vill ha riktigt bra ljud då borde det sparas. 😉 Spara med nöje

Redigerat av zunbeta
Postat

Jag rekommenderar att du åker till en musikbutik där du kan lyssna lite på olika monitorer och se vilka som du faller för, sen kommer dom dock troligen låta ganska annorlunda i ditt rum om det inte är akustik-behandlat

men jag tror att monitorer är ganska personligt vad just du tycker om och känner dig säker med 🙂

Dock om jag för föreslå något så funkar alltid genelec för mig men då får du lägga ut lite mer men om du inte ska mixa så mycket så spelar det inte så stor roll 🙂

Lycka till!

• Gilla 2
Postat

Edirolen har jag haft, bra med schyssta funktioner för hemmabruk. men lägger du till en femhundring så får du ett helt annat tryck. Gör som föregående skribent föreslog, ta dig till en musikaffär och lyssna. Ingen vet bättre än du än vad som passar dina öron. 😄

• Gilla 1
Postat

Nej-de är värdelösa till mixning.

Ett par riktiga monitors skall du ha .

:rolleyes:

Postat (redigerat)

har du ingen gammal stereo du kan köra med istället?

om du måste köpa något så skulle jag rekommendera ett 2.1 system av creative för kanske 600kr

och spara till riktiga monitorer istället

http://www.google.com/search?q=site%3Astudio.se&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a#sclient=psy&hl=sv&safe=off&client=firefox-a&hs=OZZ&rls=org.mozilla:sv-SE%3Aofficial&source=hp&q=site:studio.se+billiga+monitorer&aq=&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=dca989bd91d0588e

Redigerat av spass
Postat (redigerat)

Okej 🙂 ska försöka att hitta en musikaffär i närheten då 😛

Men jag hittade dessa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=93639 jag vet att min granne har dom och jag har själv lyssnat på dom, de har grymt tryck men är de bra för mixning osv tror ni?

det är ett 5.1 system och har du endast nytta av om du vill mixa i surround

edit: eller om du vill kolla dvd med surround

Redigerat av spass

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.