LemonGrenade Postat 3 januari 2011 Postat 3 januari 2011 Hej. Köppte nyligen en big beat dubbel pedal som fungerar bra. problemet är att den ställer om sig själv och kräver ett konstant skruvande av alla muttrar varje gång man ska spela.. Någon som har någon lösning?
JohnRick Postat 3 januari 2011 Postat 3 januari 2011 Jag hade bytt ut några skruvar, sprutat 556 eller motsvarande i alla gängor och sedan sparat till en annan pedal.
LemonGrenade Postat 3 januari 2011 Trådstartare Postat 3 januari 2011 Hmm... problemet är att jag inte har råd att köpa en ny 🙁. Vad är 556? Gogglade på det men fick bara upp en massa bilder på vapen xD
pxm Postat 3 januari 2011 Postat 3 januari 2011 Allround servicespray till allt !!!!!! Klart bäst !!!! Smörjer ,skyddar mot rost etc,etc.
kardo Postat 3 januari 2011 Postat 3 januari 2011 (redigerat) Loctite https://www.elfa.se/...82-70&toc=18991 Redigerat 3 januari 2011 av kardo
LemonGrenade Postat 3 januari 2011 Trådstartare Postat 3 januari 2011 Använde någonting som hette WD-40 men det löste inte så otroligt mycket, får nog följa JohnRicks råd och köpa en ny, Några tips på en bra men inte alltför dyr pedal? ^^
LemonGrenade Postat 3 januari 2011 Trådstartare Postat 3 januari 2011 (redigerat) Jo och det gjorde jag men de är fortfarande sega och ställer om sig :S. Tror att det är själva pedalen eftersom den har så många olika lägen. Redigerat 3 januari 2011 av LemonGrenade
kardo Postat 3 januari 2011 Postat 3 januari 2011 (redigerat) Jo och det gjorde jag men de är fortfarande sega och ställer om sig :S. Tror att det är själva pedalen eftersom den har så många olika lägen. Ok ! Köp då Loctite det går att köpa på en bildelsaffär typ biltema mm Loctite går att köpa i olika hårdheter dvs om du aldrig vill öppna skruvar/muttrar mera, eller att det går att öppna om du skulle behöva det någon gång Redigerat 3 januari 2011 av kardo
LemonGrenade Postat 3 januari 2011 Trådstartare Postat 3 januari 2011 Okej, hoppas att det är bättre än WD-40.
kardo Postat 3 januari 2011 Postat 3 januari 2011 (redigerat) Okej, hoppas att det är bättre än WD-40. Ja det är det ! WD 40 är smörjemedel detta ska man ha till smörja med , och inte till något som ska låsa dvs muttrar mm Läs bruksanvisningen noga dvs det ska inte finnas WD 40 kvar så du får rengöra det i aceton eller något som tar bort oljan innan du sätter på Loctite. Lycka till ! Redigerat 3 januari 2011 av kardo
LemonGrenade Postat 3 januari 2011 Trådstartare Postat 3 januari 2011 Tack så mycket för all hjälp 🙂.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.