matmis Postat 3 januari 2011 Postat 3 januari 2011 Hej alla glada musikskapare! Jag skriver en hel del musik, försöker inrikta mig på popgenren, men gör mycket annat oxå. Jag behöver nån som e intresserad av att bolla ideér och som kan sjunga in melodier på mina låtar. Grymt om du e bra på att skriva sångmelodier oxå, eftersom jag oftast skriver musiken först. Jag har en vision om att gå långt med materialet. Jag var i kontakt med ett skivbolag för ett tag sen, de tyckte allt lät bra, men kräver att sång finns med på materialet man skickar till dem. Jag skickar en länk på min myspace där ni kan lyssna på lite snippets. Den låt jag först o främst vil ha hjälp med är den som heter "Låt H" Jag finns i Malmö, men det spelar ingen roll ifall vi bor långt ifrån varandra, eftersom vi kan skicka material fram o tillbaka....typ. Hoppas nån e sugen 🙂 Mvh Mattias
matmis Postat 4 januari 2011 Trådstartare Postat 4 januari 2011 Ooops, klantigt av mig! :-) http://www.myspace.com/anderssonsmusikproduktion Kanske lite info om den oxå: Jag har tänkt att det ska vara lite Kelly Klarkson stuk på det hela, en riktigt ppodänga lixom ;-) Alltså, den som heter "Låt H" //mattias
Gäst Postat 4 januari 2011 Postat 4 januari 2011 (redigerat) Jag brukar sjunga. Vet inte på vilken nivå jag sjunger dock, folk brukar tycka att det låter "bra" iaf. Bifogar en fil, inspelad med webbkamera-mikrofon. Redigerat 18 januari 2011 av ewroL
kardo Postat 4 januari 2011 Postat 4 januari 2011 Jag brukar sjunga. Vet inte på vilken nivå jag sjunger dock, folk brukar tycka att det låter "bra" iaf. Bifogar en fil, inspelad med webbkamera-mikrofon. 😆 Det låter rolig när du har lagt effekt på rösten !
Gäst Postat 4 januari 2011 Postat 4 januari 2011 (redigerat) 😆 Det låter rolig när du har lagt effekt på rösten ! Tja, rolig kanske jag låter... Effekt har jag dock inte lagt på. Samma sak hände när var på det här forumet för länge sedan, jag var ~14 år - då trodde man att jag använt autotone, men det hade jag inte gjort. Redigerat 4 januari 2011 av ewroL
Quoman Postat 4 januari 2011 Postat 4 januari 2011 Hur tänker du kring texterna? Har du färdiga texter eller ingår även textskrivandet i det som du vill ha hjälp med?
matmis Postat 8 januari 2011 Trådstartare Postat 8 januari 2011 Hallå Quoman! jag vill även ha hjälp med texter ja. Man kan väl säga att all typ av samarbete är välkommet. Kan man göra det till 100% med hjälp av andra så är det ju bara trevligt, vem vet, kanske kan man få ut det "på riktigt" oxå 🙂 //mattias
Gäst Postat 9 januari 2011 Postat 9 januari 2011 (redigerat) Vad tycker matmis om min sång? Redigerat 9 januari 2011 av ewroL
matmis Postat 10 januari 2011 Trådstartare Postat 10 januari 2011 Vad tycker matmis om min sång? Hej ewroL Jag vill inte låta dum eller så, men filen du bifogade är av så dålig kvalité att jag har svårt att bedömma det.... sorry!
matmis Postat 10 januari 2011 Trådstartare Postat 10 januari 2011 Vad tycker matmis om min sång? Hej ewroL Jag vill inte låta dum eller så, men filen du bifogade är av så dålig kvalité att jag har svårt att bedömma det.... sorry!
Gäst Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Du menar att jag borde spela in det med en proffsmick? Spelade in en ny, med bättre inställningar på micken jag har. Det här är lite bättre kvalité. Just nu är jag stressad/hes i rösten dock. Hoppas det inte gör något. walkaway.mp3
mrpimmy Postat 17 januari 2011 Postat 17 januari 2011 Du menar att jag borde spela in det med en proffsmick? Spelade in en ny, med bättre inställningar på micken jag har. Det här är lite bättre kvalité. Just nu är jag stressad/hes i rösten dock. Hoppas det inte gör något. Riktigt häftigt vibrato. Men det distar, blir bara intresserad, skulle man kunna få höra utan en massa dist?
Gäst Postat 17 januari 2011 Postat 17 januari 2011 Hej. Har inte bättre inspelningsalternativ än såhär. Kanske i framtiden, får se...
Gäst Postat 18 januari 2011 Postat 18 januari 2011 OK mrpimmy , gjorde en låt med min granne idag på hans mac-mikrofon. Här är ett litet utdrag (slutet) ... distar lite men inte mycket. Strange.mp3
drloop (oregistrerad) Postat 18 januari 2011 Postat 18 januari 2011 ewroL du har en speciell röst. Jag blir nyfiken på mer...
drloop (oregistrerad) Postat 18 januari 2011 Postat 18 januari 2011 matmis jag gillar det jag hör. Tyvärr har jag ingen röst som passar in.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.