Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå

Jag har fått hem mitt nya ljudkort, ett Fireface UC. Jag har routat enligt bifogad länk. På input fliken finns det 2 st Stereo ingångar, en för ingång 1&2 på ljudkortet och en för 3&4(Som är instrumentingångar). När jag ska line:a via instrumentingången så får jag inget ljud, jag måste gå in i vst connections och välja att att Stereo in 2(ingång 3&4) ska vara defaultingång, då tar den in ljud. Men då funkar inte heller ingång Stereo ingång nr 1, utan för att kunna mica in nåt sen måste jag byta till default på den.

Vad har jag gjort för simpelt fel?

Tack på förhand.

http://www.fotodag.se/maximilian/Ska%CC%88rmavbild%202011-01-01%20kl.%2019.13.30.png

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Du har full koll på vad du behöver göra i fireface mixern?

Postat

Du har full koll på vad du behöver göra i fireface mixern?

Jag har dragit upp gainen på spåret och jag hör basen jag kopplat in i mina monitorer. Jag har gjort så som jag gjort när jag kör via input 1 och 2 (Stereo 1). Är inte problemet i cubase då det e där jag måste välja om Stereo 2 till default för att få ljud in via dom ingångarna?

pme (oregistrerad)
Postat

Eftersom det är en fireface så har den matrix mixter. Du kan flytta dina ingångar som du vill i din totalmix.

Postat (redigerat)

Eftersom det är en fireface så har den matrix mixter. Du kan flytta dina ingångar som du vill i din totalmix.

Jag måste alltå in i matrix vyn för att få bukt på detta problem? Allt funkar i Totalmix, jag ser att det kommer in ljud i ljudkortet. Är du säker på att det är i totalmix jag ska rota? Cubase känner av att ingången finns där, men ljudet kommer inte dit såvida jag inte väljer den ingången som default.

Redigerat av Thorell
pme (oregistrerad)
Postat

Nej jag är inte säker på att du ska rota i rme mixern. Du ska bara vara säker på att du inte behöver sätta upp något där. Jag skulle i alla fall rota där tills jag fick klart för mig vad som är fel. Dvs skruva där till det kommer signal på rätt kanal. När man lyckats med det så får man se vad man behövde pilla på för att klura ut vad som är fel.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.