Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

Asså… kan hanna sluta va etremt snygg.... och typ alla andra tjejer också...typ Emma…... Skullde sagt nånting hade jag sagt ja utan att tveka det minsta

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Det är så tradigt att bränna backuper! Kan de inte bränna sig själva medan man sover, eller nåt ;P

Kör du inte till disk?

Bränna gör man väl med DVD och CD eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

... fast det har jag aldrig sett någon göra...

KONSTIGT!!

Det brukar dessutom stå typ skivbolagsnamnet där, eller förlagsnamnet...

Men då har man ju överlåtit upphovsrätten - vilket också är KONSTIGT 😆 ,

för det är väl i så fall (P) Producer Rights eller Producenträtten som man

överlåtit normalt. Upphovsrätten tillhör ju de som SKAPAT låtarna. Inte

fan har skivbolaget SKAPAT låtarna plötsligt. Att man kan överlåta rätten

att producera (fler exemplar) till ett skivbolag kan jag dock förstå. Det

är omvända världen.

Det ligger en hund begraven.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade på ett par cd nu....

©&(P)2006 National står det t.ex. National är ju ett skivbolag (för Atomic Swing i detta fallet). Hur kan de ha skapat, gjort låtarna och inte de i Atomic Swing - för det står inuti att medlemmarna i Atomic Swing gjort låtarna. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade på ett par cd nu....

©&(P)2006 National står det t.ex. National är ju ett skivbolag (för Atomic Swing i detta fallet). Hur kan de ha skapat, gjort låtarna och inte de i Atomic Swing - för det står inuti att medlemmarna i Atomic Swing gjort låtarna. 😳

© Syftar på vem/vilka som äger rättigheterna (inte vem som är upphovsman). Om man har ett skivbolag är det i regel dem som har rättigheterna. Det står säkert mer på Wikipedia om du kollar på "copyright".

Link to comment
Dela på andra sajter

Det säkraste måste väl vara att skriva ut en hexdump på arkivbeständigt papper.

Ha ha, jo det är det säkert, men jag misstänker att det inte blir så mycket musik gjord om man ska behöva sitta och knacka in den koden igen. Då skaffar jag förmodligen någon annan hobby istället :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha, jo det är det säkert, men jag misstänker att det inte blir så mycket musik gjord om man ska behöva sitta och knacka in den koden igen. Då skaffar jag förmodligen någon annan hobby istället :rolleyes:

Äh! Det är bara att skanna och köra genom ett OCR-program! Går på ett par arbetsdagar, högst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast ett par gigabyte data lär väl bli åtskilliga hyllmeter papper? Får man plats med det i en liten tvåa? 😛

Ja, hur mycket får det plats på ett ark? Nu måste jag kolla.

Med minimala marginaler och teckenstorlek 10 går det in 6820 tecken när jag provar, det är 3410 bytes. En gigabyte tar då upp 314881 sidor. Kör man dubbelsidigt kommer man under 160000 ark!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, hur mycket får det plats på ett ark? Nu måste jag kolla.

Med minimala marginaler och teckenstorlek 10 går det in 6820 tecken när jag provar, det är 3410 bytes. En gigabyte tar då upp 314881 sidor. Kör man dubbelsidigt kommer man under 160000 ark!

Attan, min skrivare kan inte skriva dubbelsidigt. Vi blir nog tvungna att söka efter en trea om vi ska få plats med alla de papprena, ha ha.

Seriöst, är det någon som skriver ut sånt...?

Link to comment
Dela på andra sajter

© Syftar på vem/vilka som äger rättigheterna (inte vem som är upphovsman). Om man har ett skivbolag är det i regel dem som har rättigheterna. Det står säkert mer på Wikipedia om du kollar på "copyright".

Vad är skillnaden mellan upphovsrätt och copyright?

"Copyright är det engelska ordet för upphovsrätt, svårare är det inte."

Måste man skriva copyright?

"Nej, egentligen inte. En copyrightsymbol (©) är mestadels till för att man ska kunna se vem som har skapat verket utifall man skulle vilja komma i kontakt med personen i fråga."

Och upphovsrätt har ju den som är upphovsman...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...