debatt Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 Sweden 55,26% United States 23,68% El Salvador 5,26% United Kingdom 5,26% Denmark 2,63% Switzerland 2,63% France 2,63% Canada 2,63% 😮
debatt Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 Japp! Varför får du pengar från ReverbNation? Jag har inte det (heller....).., men brorsan som är med i låt se... 1,2,3,4 band och 2 soloprojekt... har haft ReverbNation aslänge... och har aldrig fåt en spänn därifrån.
debatt Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 Midnightblues - v2 kom upp nu, bara sådär.... där.... 😮😮
debatt Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 Humphrey Bogart på tv nu. Han led av Bacall-Bogart-syndromet.
Neosus Postat 15 januari 2011 Trådstartare Postat 15 januari 2011 😄 Får money för varje klick i spelarn och så.. Man ska egentligen vara mer flitig på att marknadsföra sig men man ska ju som sagt ha lite mer musik att komma med först tycker jag... såatte. 😱
Neosus Postat 15 januari 2011 Trådstartare Postat 15 januari 2011 Ska tillägga att jag skiter i hur mixen är i dom gamla skitlåtarna.. En del grejer är inspelade i gammalt Cubase på "den gamla roliga tiden" 😊
debatt Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 (redigerat) 😄 Får money för varje klick i spelarn och så.. Man ska egentligen vara mer flitig på att marknadsföra sig men man ska ju som sagt ha lite mer musik att komma med först tycker jag... såatte. 😱 Vilken spelare? Om ReverbNation-spelaren är inklistrad i din MySpace-sida, eller? Eller menar du direkt på ReverbNation-sidan? Brorsan har haft det länge, men aldrig fått en spänn. Å andra sidan har han inte fått STIM-pengar heller, trots att hans spelats i USA, Manchester (UK), Riksradion, Lokalradion m.m. Har han angett fel kontonummer kanske? Känns som att han är besviken i onödan. Redigerat 15 januari 2011 av debatt
debatt Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 Ska tillägga att jag skiter i hur mixen är i dom gamla skitlåtarna.. En del grejer är inspelade i gammalt Cubase på "den gamla roliga tiden" 😊 Bara för att det är "gammalt" är det inte per automatik dåligt. Det låter dessutom luftigt och fint. Synd att det är lite knaster, men det kanske är sidan eller min Internetuppkoppling.
Neosus Postat 15 januari 2011 Trådstartare Postat 15 januari 2011 Bara för att det är "gammalt" är det inte per automatik dåligt. Det låter dessutom luftigt och fint. Synd att det är lite knaster, men det kanske är sidan eller min Internetuppkoppling. Jo de e nog gitarrknaster som du hör.. från nån gammal skitgitarr 😄
debatt Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 "Blues" låter som att det ska till Kristen text på den.
debatt Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 (redigerat) Jo de e nog gitarrknaster som du hör.. från nån gammal skitgitarr 😄 Nää... det tror jag inte. Det har blivit nåt vid överföringen från dator till fil/uppladdning bara. Sånt kan man filtrera väck. Vid 1:09 på "Blues" t.ex. Som ett knasterklick. Att sidan deras inte tagit det rätt? Lyssnar alltså på ReverbNation på ReverbNationsiten nu. Redigerat 15 januari 2011 av debatt
Neosus Postat 15 januari 2011 Trådstartare Postat 15 januari 2011 Om ReverbNation-spelaren är inklistrad i din MySpace-sida, eller? Precis, och när man klickar in sig från www.grahnsmusik.com. Jag tror att man får lite money när folk blir fans på reverbnation. Det finns förresten en del olika marknadsföringsverktyg i reverbnation man kan använda men det kräver att jag jobbar lite mer med det då.
debatt Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 Precis, och när man klickar in sig från www.grahnsmusik.com. Jag tror att man får lite money när folk blir fans på reverbnation. Det finns förresten en del olika marknadsföringsverktyg i reverbnation man kan använda men det kräver att jag jobbar lite mer med det då. Okaey. Jag har funderat på om TuneCore kan va nåt, när mina grejer blir klara... 😊
Neosus Postat 15 januari 2011 Trådstartare Postat 15 januari 2011 "Blues" låter som att det ska till Kristen text på den. Jo den är lite gospel influerat. Gjorde den strax efter rockutbildningen för typ 100 år sedan.. 😱
Neosus Postat 15 januari 2011 Trådstartare Postat 15 januari 2011 Annorlunda mörk röst. Är en tjej som sjunger där.
debatt Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 Hos TuneCore laddar man upp sina låtar och sedan in "Art", vad fan nu det är?? Och sedan väljer man vilka digitala butiker den ska säljas och man får 100% av alla nedladdningars pengar i egen ficka. Men å andra sidan tar de en avgift per album - engångskostnad?? hos TuneCore. TUNE CORE Det som står på TuneCores webbsida stämmer inte med de digitala butiker som de just f.n. anlitar. Sedan är det lite kass att man inte kan scrolla i bilden som kommer upp ordentligt.
debatt Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 Om man t.ex. klickar på "Why choose us?" så kan man inte scrolla och läsa. Hur seriöst är det? 😲
debatt Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 Favoriter förresten: Midnight blues (v2) och Berget (instr).
Neosus Postat 15 januari 2011 Trådstartare Postat 15 januari 2011 Favoriter förresten: Midnight blues (v2) och Berget (instr). Tackar! Berget är jag mest nöjd över. Gjorde den för typ 10 år sedan.
debatt Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 (redigerat) Kollade på TuneCores sida igen, men man kan ju inte ens läsa hela avtalstexten, utan bara början. VAD FAN!!! Eller gör jag fel? 😳 Redigerat 15 januari 2011 av debatt
Neosus Postat 15 januari 2011 Trådstartare Postat 15 januari 2011 Hos TuneCore laddar man upp sina låtar och sedan in "Art", vad fan nu det är?? Och sedan väljer man vilka digitala butiker den ska säljas och man får 100% av alla nedladdningars pengar i egen ficka. Men å andra sidan tar de en avgift per album - engångskostnad?? hos TuneCore. TUNE CORE Det som står på TuneCores webbsida stämmer inte med de digitala butiker som de just f.n. anlitar. Sedan är det lite kass att man inte kan scrolla i bilden som kommer upp ordentligt. Det kan man göra i Reverbnation oxå ser jag nu 😱 kostar $34.95
debatt Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 $50 per album hos TuneCore och år. Jag hittade hur man ska kunna läsa hela avtalstexten. Klicka NEDTILL på sidan på Terms and Conditions. Men det är ett oseriöst upplägg att man inte kan klicka vid de lockande rutorna.... 😠
Recommended Posts