Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

😄 Får money för varje klick i spelarn och så.. Man ska egentligen vara mer flitig på att marknadsföra sig men man ska ju som sagt ha lite mer musik att komma med först tycker jag... såatte. 😱

Vilken spelare? Om ReverbNation-spelaren är inklistrad i din MySpace-sida, eller? Eller menar du direkt på ReverbNation-sidan?

Brorsan har haft det länge, men aldrig fått en spänn. Å andra sidan har han inte fått STIM-pengar heller, trots att hans spelats

i USA, Manchester (UK), Riksradion, Lokalradion m.m. Har han angett fel kontonummer kanske? Känns som att han är besviken i onödan.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska tillägga att jag skiter i hur mixen är i dom gamla skitlåtarna.. En del grejer är inspelade i gammalt Cubase på "den gamla roliga tiden" 😊

Bara för att det är "gammalt" är det inte per automatik dåligt. Det låter dessutom luftigt och fint.

Synd att det är lite knaster, men det kanske är sidan eller min Internetuppkoppling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att det är "gammalt" är det inte per automatik dåligt. Det låter dessutom luftigt och fint.

Synd att det är lite knaster, men det kanske är sidan eller min Internetuppkoppling.

Jo de e nog gitarrknaster som du hör.. från nån gammal skitgitarr 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo de e nog gitarrknaster som du hör.. från nån gammal skitgitarr 😄

Nää... det tror jag inte. Det har blivit nåt vid överföringen från dator till fil/uppladdning bara. Sånt kan man filtrera väck.

Vid 1:09 på "Blues" t.ex. Som ett knasterklick. Att sidan deras inte tagit det rätt?

Lyssnar alltså på ReverbNation på ReverbNationsiten nu.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Om ReverbNation-spelaren är inklistrad i din MySpace-sida, eller?

Precis, och när man klickar in sig från www.grahnsmusik.com. Jag tror att man får lite money när folk blir fans på reverbnation. Det finns förresten en del olika marknadsföringsverktyg i reverbnation man kan använda men det kräver att jag jobbar lite mer med det då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, och när man klickar in sig från www.grahnsmusik.com. Jag tror att man får lite money när folk blir fans på reverbnation. Det finns förresten en del olika marknadsföringsverktyg i reverbnation man kan använda men det kräver att jag jobbar lite mer med det då.

Okaey. Jag har funderat på om TuneCore kan va nåt, när mina grejer blir klara... 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Hos TuneCore laddar man upp sina låtar och sedan in "Art", vad fan nu det är?? Och sedan väljer man vilka digitala butiker den ska säljas och man får 100% av alla nedladdningars pengar i egen ficka. Men å andra sidan tar de en avgift per album - engångskostnad?? hos TuneCore.

TUNE CORE

Det som står på TuneCores webbsida stämmer inte med de digitala butiker som de just f.n. anlitar.

Sedan är det lite kass att man inte kan scrolla i bilden som kommer upp ordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hos TuneCore laddar man upp sina låtar och sedan in "Art", vad fan nu det är?? Och sedan väljer man vilka digitala butiker den ska säljas och man får 100% av alla nedladdningars pengar i egen ficka. Men å andra sidan tar de en avgift per album - engångskostnad?? hos TuneCore.

TUNE CORE

Det som står på TuneCores webbsida stämmer inte med de digitala butiker som de just f.n. anlitar.

Sedan är det lite kass att man inte kan scrolla i bilden som kommer upp ordentligt.

Det kan man göra i Reverbnation oxå ser jag nu 😱

kostar $34.95

Link to comment
Dela på andra sajter

$50 per album hos TuneCore och år.

Jag hittade hur man ska kunna läsa hela avtalstexten.

Klicka NEDTILL på sidan på Terms and Conditions.

Men det är ett oseriöst upplägg att man inte kan

klicka vid de lockande rutorna....

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...