Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

fan vad snygg elin ruth sigvardsson var på på spåret!!!!!!

Rätt så, snyggast i På spåret iaf, men inte så fasansfullt jämfört med typ bara tjejer man ser på stan.

Det är jättemycket "man väl har hört" som jag inte har hört för jag lyssnar aldrig på radio, går inte på gym och kollar sällan på tv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så han löste eventuellt fallet med rena spekulationer. Fast kvinnan han umgicks med som sedan åkte tillbaka till USA tyckte han hade fel och trodde på sin teori om mordet från 1859 och som hon hade skrivit boken om. Morse trodde det var ett livförsäkringsbedrägeri, men kvinnan med boken trodde det var ett vanligt mord. Skorna som hittats passade ihop med en liten kvinna, men klänningen var nästan 2 dm för lång för kvinnan de trodde hade dött och som var 161 cm. Däför ansåg Morse att kvinnan med boken hade fel. Morse ansåg att hon som ansågs ha blivit mördad hade fått hjälp av en man att slå ihjäl en helt oskyldig för att de skulle få ut försäkringspengarna.

Så det var ett annorlunda avsnitt. I slutet sa han indirekt upp sig och gick i förtidspension ett par år innan det var dags egentligen. I tablån hette avsnittet "Kvinnan i kanalen", men jag har sett att det brukar kallas "Morse sista fall". Om det nu var det avsnittet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken är den bästa deckar/kriminalaresignaturen?

Jag tycker nog Kommissarie Wexfords.

Kommissarie Morses avsignaturmelodi är sorglig.

PD James som skrivit Kommissarie Dalgleish och Svarta tornet

är en av de mest kända deckarförfattarna. Men jag tycker

inte den är bäst alls... Har för mig att den signaturen

är väldigt bra dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt!! Man kan tro att de ovanför mig råkat spela in (!!) när de hade fest senast. 😳

För i 20 sekunder var det ett tydligt men extremt oljud med massor av flabb och röster, glas och musik

och stamp och allt, Sedan blev allt dödstyst och har så varit i 20 min. Innan ljudet var det dödstyst också. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...