debatt Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Tycker ni också att alla som jobbar obekväm arbetstid ska ha betalt samma ersättning för den obekväma arbetstiden om man nu ska ha betalt för obekväm arbetstid öht... Om man bara redigerar sitt tidigare inlägg med mer info så kommer inte någon läsa, utan då är det bättre att citera det och fortsätta: Som det är nu så får de som jobbar inom vården 230% av timlönen om de jobbar obekväm arbetstid (kväll o natt). Jag har två släktingar som gör det och jaaa... jag har sett lönebeskeden så det stämmer. En annan jobbar som teamledare på ett lager och får nästan 200% av timlönen kväll o natt. Men det finns ju en massa människor som jobbar inom telefonförsäljning, konsertlokaler/teater, restaurang m.m. som nästan inte har något påslag. Det är åt helvete! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Grymt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Alltså, vilka är det som bestämmer vilka som ska ha och vilka som nästan inte alls får ersättning för obekväm arbetstid? Arbetsmarknadens parter... jovisst, men iaf... det är skit. Är tiden obekväm för vissa men inte för andra? Jättekonstigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Jaaa. Jag vill kräkas på er xD Mmm, låter som du platsar i ett av mina polares band, fidden. Du har alla kvalifikationer.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Jag har inte haft OB sedan jag bytte kön. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Ebba Grön e skön Blå Tåget ju för helvete! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Jag har inte haft OB sedan jag bytte kön. vad bytte du den mot, och varför tröttnade du på biljard? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Mmm, låter som du platsar i ett av mina polares band, fidden. Du har alla kvalifikationer.. om jag ska vara ärlig har jag aldrig spytt på någon annan än mig själv och min mamma och pappa och kanske mormor och sånt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 om jag ska vara ärlig har jag aldrig spytt på någon annan än mig själv och min mamma och pappa och kanske mormor och sånt. jag spyr ofta på "hela skiten" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Hur var det med astralresorna, debatt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 (redigerat) vad bytte du den mot, och varför tröttnade du på biljard? Tröttnade aldrig utan bytte till Longoni. Redigerat 13 januari 2011 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Blå Tåget ju för helvete! Dingbats, jag läste att en tjej skrev: Jag tycker om Riddarsporre, fast den är blå. Vad betyder det?? Hur ska jag tolka det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Tjena memf! 😄 Joda...på lördag ska vi ha SMÄKK-fest åsså sen blir det en massa andra gigs. Har haft en välbehövlig "break" ett tag men känner mig lirasugen igen nu. 🙂 Okej! Kul Slejj! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Tjo. Löneförhandling idag. fick +9,5% retroaktivt från oktober dessutom. Jäklar! Grattis Fiddeman! ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 om jag ska vara ärlig har jag aldrig spytt på någon annan än mig själv och min mamma och pappa och kanske mormor och sånt. Varför har du kräkts på dem? Jag är riktigt chokad!! Jag kräktes aldrig som spädbarn har jag fått veta. 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 om jag ska vara ärlig har jag aldrig spytt på någon annan än mig själv och min mamma och pappa och kanske mormor och sånt. Synd, en världsturné kunde blivit din nästa grej... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Dingbats, jag läste att en tjej skrev: Jag tycker om Riddarsporre, fast den är blå. Vad betyder det?? Hur ska jag tolka det? Hon är uppenbart attraherad av dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Hur var det med astralresorna, debatt? Jag har bara gjort en och det var helt ofrivilligt, anser jag. Sedan har det ju blivit en del starter, men man har inte riktigt kommit iväg utan bara varit halvmetern utanför för några sekunder. Min farbror däremot är ute och far ständigt! Han ska till den där nya planeten de funnit nyligen, den som påminner om jorden, sa han. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 På tal om turné... känner inte riktigt att turnélivet är lika attrarktivt längre nu när tjocktvn är försvunnen från hotellrummen. Vem vill hysta en tunntv ut igenom fönstret, det blir ju ingen "TJOFFF"" när den går i gatan. Det var bättre förr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Blå Tåget ju för helvete! Förlåt! Punk å progg ska va uppkäftigt så därför svarade jag fel 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Hon är uppenbart attraherad av dig. Jag lägger in en politisk aspekt i det. "FAST den är blå." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 På tal om turné... känner inte riktigt att turnélivet är lika attrarktivt längre nu när tjocktvn är försvunnen från hotellrummen. Vem vill hysta en tunntv ut igenom fönstret, det blir ju ingen "TJOFFF"" när den går i gatan. Det var bättre förr. 😆😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Jag lägger in en politisk aspekt i det. "FAST den är blå." Man säger så mycket tokiga saker när man är kär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 gonatt dröm rött Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 God natt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Jag har bara gjort en och det var helt ofrivilligt, anser jag. Sedan har det ju blivit en del starter, men man har inte riktigt kommit iväg utan bara varit halvmetern utanför för några sekunder. Min farbror däremot är ute och far ständigt! Han ska till den där nya planeten de funnit nyligen, den som påminner om jorden, sa han. Du får byta leverantör... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Varför har du kräkts på dem? Jag är riktigt chokad!! Jag kräktes aldrig som spädbarn har jag fått veta. 😮 vi var så många syskon att det nog inte finns några uppgifter på om jag spydde eller inte. jag var det anonyma mellanbarnet. Först fick största brorsan uppmärksamheten, för att han var äldst. sen fick andra storebrorsan det, för han ville hävda sig och sånt. Sen kom en lillasyster och hamnade i centrum. sen en lillasyster till som var gullegrisen. det är säkert därför jag hatar att vara i centrum, jag vet inte hur man gör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jetblack Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 Jag har aldrig gjort någon låt i E-dur. E-dur har inte varit kul sedan "Walk of life", men det var 1986. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 13 januari 2011 Dela Postat 13 januari 2011 (redigerat) du e bra som du e hr basist asså nu blev jag fett ninjad 😱 Redigerat 13 januari 2011 av slejnard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts