Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Tycker ni också att alla som jobbar obekväm arbetstid ska ha betalt samma ersättning för den obekväma arbetstiden om man nu ska ha betalt för obekväm arbetstid öht...

Om man bara redigerar sitt tidigare inlägg med mer info så kommer inte någon läsa, utan då är det bättre att citera det och fortsätta:

Som det är nu så får de som jobbar inom vården 230% av timlönen om de jobbar obekväm arbetstid (kväll o natt). Jag har två släktingar som gör det och jaaa... jag har sett lönebeskeden så det stämmer. En annan jobbar som teamledare på ett lager och får nästan 200% av timlönen kväll o natt. Men det finns ju en massa människor som jobbar inom telefonförsäljning, konsertlokaler/teater, restaurang m.m. som nästan inte har något påslag. Det är åt helvete!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alltså, vilka är det som bestämmer vilka som ska ha och vilka som nästan inte alls får ersättning för obekväm arbetstid? Arbetsmarknadens parter... jovisst, men iaf... det är skit.

Är tiden obekväm för vissa men inte för andra?

Jättekonstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jaaa. Jag vill kräkas på er xD

Mmm, låter som du platsar i ett av mina polares band, fidden. Du har alla kvalifikationer..

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm, låter som du platsar i ett av mina polares band, fidden. Du har alla kvalifikationer..

om jag ska vara ärlig har jag aldrig spytt på någon annan än mig själv och min mamma och pappa och kanske mormor och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

vad bytte du den mot, och varför tröttnade du på biljard?

Tröttnade aldrig utan bytte till Longoni.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena memf! 😄 Joda...på lördag ska vi ha SMÄKK-fest åsså sen blir det en massa andra gigs. Har haft en välbehövlig "break" ett tag men känner mig lirasugen igen nu. 🙂

Okej! Kul Slejj! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

om jag ska vara ärlig har jag aldrig spytt på någon annan än mig själv och min mamma och pappa och kanske mormor och sånt.

Varför har du kräkts på dem? Jag är riktigt chokad!! Jag kräktes aldrig som spädbarn har jag fått veta.

😮

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

om jag ska vara ärlig har jag aldrig spytt på någon annan än mig själv och min mamma och pappa och kanske mormor och sånt.

Synd, en världsturné kunde blivit din nästa grej...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur var det med astralresorna, debatt?

Jag har bara gjort en och det var helt ofrivilligt, anser jag. Sedan har det ju blivit en del starter, men man har inte riktigt kommit iväg utan bara varit halvmetern utanför för några sekunder. Min farbror däremot är ute och far ständigt! Han ska till den där nya planeten de funnit nyligen, den som påminner om jorden, sa han.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

På tal om turné... känner inte riktigt att turnélivet är lika attrarktivt längre nu när tjocktvn är försvunnen från hotellrummen. Vem vill hysta en tunntv ut igenom fönstret, det blir ju ingen "TJOFFF"" när den går i gatan.

Det var bättre förr.

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om turné... känner inte riktigt att turnélivet är lika attrarktivt längre nu när tjocktvn är försvunnen från hotellrummen. Vem vill hysta en tunntv ut igenom fönstret, det blir ju ingen "TJOFFF"" när den går i gatan.

Det var bättre förr.

😆😛

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag har bara gjort en och det var helt ofrivilligt, anser jag. Sedan har det ju blivit en del starter, men man har inte riktigt kommit iväg utan bara varit halvmetern utanför för några sekunder. Min farbror däremot är ute och far ständigt! Han ska till den där nya planeten de funnit nyligen, den som påminner om jorden, sa han.

Du får byta leverantör...

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför har du kräkts på dem? Jag är riktigt chokad!! Jag kräktes aldrig som spädbarn har jag fått veta.

😮

vi var så många syskon att det nog inte finns några uppgifter på om jag spydde eller inte. jag var det anonyma mellanbarnet. Först fick största brorsan uppmärksamheten, för att han var äldst. sen fick andra storebrorsan det, för han ville hävda sig och sånt. Sen kom en lillasyster och hamnade i centrum. sen en lillasyster till som var gullegrisen.

det är säkert därför jag hatar att vara i centrum, jag vet inte hur man gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...