Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Jag har inte msn ens.

Hoppas du sover, SadamJr.

Jag har klåda på höger underarm nu som håller mig vaken.

Det måste vara något jag ätit, det kommer och går som bölder. Konstigt! Hur ska man veta VAR det kommer av??

😲

Jag sover som en gris. Allergipiller hjälper mot myggbett och all möjlig annan klåda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är det mest is mitt på gatan...

Lustigt, i gatorna här finns absolut ingen is alls. Där kör bilarna hela tiden så det hinner väl inte bildas någon eller så är det där de hugger bort den direkt, de som hugger. På trottoarerna hugger ingen bort någon is. Nu har butiksinnehavaren här svårt att öppna dörren till butiken, för det är flera cm hög is vid dörren. Det enda de gör är att lägga grus här och där. Min kompis ramlade baklänges för ett tag sedan och slog upp flera muskelfästen i axeln, höft och rygg. Själv har jag inte ramlat alls, förutom lite halvvägs och precis framåt framför en startande spårvagn i början av december, men jag var snabbt uppe igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår lyckades jag med konststycket att nästan svälja en frigolitbit när jag åt en rostad smörgås med ost på. Hur då, undrar säkert ni då?

Jag hade för några dagar sedan klippt sönder två större stycken frigolit och knökat ned i en plastpåse som jag sedan hade förpassat till soprummet för vidare färd till evigheten. Emellertid märkte jag redan då att små frigolitbitar hade en tendens att fastna på huden hur jag än försökte mota bort dem. Trodde att jag fått väck alla frigolitbitar i rummet men när jag alltså några dagar senare satt med en kopp cacao och en rostad ostmacka i högernäven märkte jag att en frigolit smula smugit sig upp på tummen. Just när jag tänkte så hade jag tagit en rejäl tugga (en tredjedels smörgås) och även fått med frigolitbiten - tummen klarade sig dock. Glupsk som jag var satt jag nu redan fullt medveten och tuggade på denna frigolitbit och märkte hur fint den krossades och maldes ned tillsammans med bröd- och ostsörjan till en halvklibbig deg i min muns inre. Just som jag tänkte strunta i konsekvenserna och svälja kom jag på att det nog inte var bra att försöka smälta en frigolitbit och att den troligen inte skulle kunna vandra ut hel och oskadad heller. Jag tog mig därför till kökets avfallspåse och levererade.

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom just på hur jag sparar pengar till fem plektrum.

Genom att inte åka till sjukhuset för att få betala

ett gammalt besök som jag inte kunde betala innan

lucia enbart för att deras kassa inte var öppen då:

genom att åka dit på onsdag istället. Jag ska ju till

tandläkaren den dagen. Genom att slå ihop tjänar jag

25 spänn som en sms-biljett kostar med Västtrafik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...