Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Bra försök men fel tråd att namebaita i!

Förresten, kom på jag träffat på dig långt innan forumet. Du samplade ljud på vimarskolan med en minidisc. Måste varit 2001 eller nåt.

Får man fråga vart du är ifrån? Vet att du bor i Malmö nu men det behöver ju inte betyda så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man fråga vart du är ifrån? Vet att du bor i Malmö nu men det behöver ju inte betyda så mycket.

Absolut. Är från landsbygden i Småland. Det var i Vimmerby jag träffade Linus.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats.. inte dags att skaffa brud då?

Vet du vad jag tycker är ett jävligt dåligt tips som folk ofta ger till folk som undrar hur de ska ta kontakt med tjej/kille? Inte apropå dig alls. Att man ska gå fram och typ, och nu citerar jag:

När jag vill prata med någon så går jag fram, ler lite och lever ut min dåvarande blyghet lite.

-"hej, allt bra med dig?"

-"hej, jodå det är väl bra. själv då?"

-"det är samma här. Egentligen ville jag nog bara säga hej och prata lite med dig, men jag har ingen aning om vad jag vill säga. Jag vill bara, uhm, du har fångat mitt intresse på något plan och jag vill veta mer om dig."

-"oj, haha okeej. ja vad vill du veta då?"

-"jag vill veta vilken glass du tycker är godast, vilken serieskurk som du tycker är häftigast, jag vill veta om du kan några onödiga men intressanta fakta. haha, förlåt om jag verkar lite konstig, men jag antar att jag är lite udda."

-"det är bara bra att vara det, haha! jadu, glass, skurkar och kuriosa..var börjar jag?"

-"du börjar vid början och fortsätter till slutet?...visste du att hyenor är empatilösa förresten?"

-"haha va? nej, hur menar du nu?"

Att man ska gå fram och bara vara random och att den andra ska tycka "wow, vilken spännande människa som börjar prata om HYENOR bara sådär, honom måste jag göka loss med". Om någon gjorde så mot mig skulle jag tycka det var extremt obehagligt och krystat.

Bara kom att tänka på.

Men din fråga. Tjej är inget man skaffar bara sådär, det måste presentera sig möjligheten. Eller att man söker upp situationer där möjligheten presenterar sig. Men det är inget jag är tillräckligt motiverad för eller känner mig så intresserad av. Jag sätter mitt hopp till filosofin i höst. Eller slumpen dessförinnan.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara kom att tänka på.

Beror ju på situationen och hur personen beter sig annars förutom med orden. Nån kan ju säga det där och vara jäkligt avslappnad, självsäker och flörtig. Eller kanske inte det där med hyenorna.. 😄 Men jo, fattar vad du menar.

Tycker bäst om att etablera långsamma kontakter om det är vardagen. Hälsa spontant först, någon gång senare hälsa igen och kanske ta upp ett kort samtal om situationen tillåter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror ju på situationen och hur personen beter sig annars förutom med orden. Nån kan ju säga det där och vara jäkligt avslappnad, självsäker och flörtig. Eller kanske inte det där med hyenorna.. 😄 Men jo, fattar vad du menar.

Det ska mycket till. Och tipset ges alltid till folk som är osäkra på sig själva osv, annars skulle de inte ställa frågan. Som upplagt för pladask.

Tycker bäst om att etablera långsamma kontakter om det är vardagen. Hälsa spontant först, någon gång senare hälsa igen och kanske ta upp ett kort samtal om situationen tillåter.

Jag med. I allmänhet föredrar jag vardag oavsett vad det gäller.

Nä usch, pallar inte med flängobäng-människor. Nån jävla ordning får det vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...