Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Eh, tänkte deklarera här, gick ju bra förra året men minns inte hur jag gjorde. Står såhär:

Avdragen skatt enligt kontrolluppgift: En summa

Egen skatteinbetalning: Tomt, ska fyllas i?

Ska kolla igenom hur mycket skatt jag betalat på lön från förra årets sommarjobb typ? 😕

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Använder ni någonsin "hon" som generellt pronomen för vem som helst? Det känns lite fel, men "han" känns lika fel och jag vill inte vara en mansgris.

Jag använder faktiskt oftast "hon" och inte "han".

Men jag använder å andra sidan alltid "man" och inte "kvinna".

Hade ju förresten en feministisk studiekamrat som hade skrivit "kvinna" i sin uppsats på alla ställen där det skulle vara "man".

Link to comment
Dela på andra sajter

Det konstiga är att den preliminära skatten ökar om jag skriver något på Egen skatteinbetalning? 😳

Killis?! debatt!! Ekonomifolk!! 😕

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det konstiga är att den preliminära skatten ökar om jag skriver något på Egen skatteinbetalning? 😳

Killis?! debatt!! Ekonomifolk!! 😕

Din gamla Chalmerist... 😑

Vad håller du på med?

Du har väl knappast fått den där deklarationsblanketten redan??

Är du inne på SKV webbsida.

Klart att preliminärskatten blir högre om du adderar en summa till den, där du FRIVILLIGT anger att du vill betala in ännu mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh, tänkte deklarera här, gick ju bra förra året men minns inte hur jag gjorde. Står såhär:

Avdragen skatt enligt kontrolluppgift: En summa

Egen skatteinbetalning: Tomt, ska fyllas i?

Ska kolla igenom hur mycket skatt jag betalat på lön från förra årets sommarjobb typ? 😕

Varför ska du fylla i Egen skattebetalning öht?

Link to comment
Dela på andra sajter

Din gamla Chalmerist... 😑

Vad håller du på med?

Du har väl knappast fått den där deklarationsblanketten redan??

Är du inne på SKV webbsida.

Klart att preliminärskatten blir högre om du adderar en summa till den, där du FRIVILLIGT anger att du vill betala in ännu mer.

Ja, deklarerar på hemsidan.

Jaha, fattade det som att man anger en skatt som man redan betalat in tidigare, då skulle ju den preliminära skatten sänkas, men okej då e jag med. 😑

Och jag som typ inte har några pengar. määääääähhhhhh. blir att sälja fonder.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska du fylla i Egen skattebetalning öht?

Nä, tyckte att uppgifterna från tidigare arbetsgivare inte stämde, att jag borde ha betalat in mer i skatt än vad det stod, men det gör det nog.

Skatten kommer från vinst på fonder tydligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

debatt!! 😕

Ja, hej... morsan gjorde den där ögonbottenfotograferingen och då pajade deras dator.

Datorer pajar alltid när jag tittar på dem för intensivt. Likadant med kopiatorer.

Bedövningsmedlet vidgade hennes pupiller, men inte lika mycket som mina när jag gjort

liknande undersökningar fast utan kamera. Ännu 30 timmar efter undersökningen var hennes

pupiller inte normala, trots att hon bara fick två droppar i vardera ögat. Men på god väg.

Inom fyra veckor få hon resultatet av hennes vc-läkare, efter att han fått det av vc-

distriktssköterskan som ska ha fått det från ögonsköterskan som ska ha fått det från ögonläkaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, deklarerar på hemsidan.

Jaha, fattade det som att man anger en skatt som man redan betalat in tidigare, då skulle ju den preliminära skatten sänkas, men okej då e jag med. 😑

Och jag som typ inte har några pengar. määääääähhhhhh. blir att sälja fonder.

Skatt som man själv betalat in tidigare?? Har du haft eget företag? Kolla bara att alla kontrolluppgifter från arbetsgivare för år 2010 stämmer.

Det ska ju arbetsgivaren ha gjort och det ingår i den inbetalda skatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, hej... morsan gjorde den där ögonbottenfotograferingen och då pajade deras dator.

Datorer pajar alltid när jag tittar på dem för intensivt. Likadant med kopiatorer.

😆 :lol: haha, garvade gött. 😛 Du är skön du debatt.

Bedövningsmedlet vidgade hennes pupiller, men inte lika mycket som mina när jag gjort

liknande undersökningar fast utan kamera. Ännu 30 timmar efter undersökningen var hennes

pupiller inte normala, trots att hon bara fick två droppar i vardera ögat. Men på god väg.

Inom fyra veckor få hon resultatet av hennes vc-läkare, efter att han fått det av vc-

distriktssköterskan som ska ha fått det från ögonsköterskan som ska ha fått det från ögonläkaren.

Men okej, låter som det kanske kan bli bra ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skatt som man själv betalat in tidigare?? Har du haft eget företag? Kolla bara att alla kontrolluppgifter från arbetsgivare för år 2010 stämmer.

Det ska ju arbetsgivaren ha gjort och det ingår i den inbetalda skatten.

A jo, liksom tänkte det, men hittade inte alla papper (är dock alltid noggrann med papper!) , har redan skickat in nu. Kunde ha ringt arbetsgivaren och kollat iofs.. määh. Dum jag e.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

A jo, liksom tänkte det, men hittade inte alla papper (är dock alltid noggrann med papper!) , har redan skickat in nu. Kunde ha ringt arbetsgivaren och kollat iofs.. määh. Dum jag e.

Skickat in??

Har du ens fått deklarationsblanketten med alla uppgifter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickat in??

Har du ens fått deklarationsblanketten med alla uppgifter?

Men skrev ju nyss att jag deklarerade på hemsidan, de öppnade idag. Du vet, det här är 2011, man har inte papper längre. 😄 Känner flera som gjorde det idag.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Men skrev ju nyss att jag deklarerade på hemsidan, de öppnade idag. Du vet, det här är 2011, man har inte papper längre. 😄 Känner flera som gjorde det idag.

Hmm. Jag var också inne där faktiskt!! Men det fanns ju int en enda kontrolluppgift inlagd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...