Memphis Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 (redigerat) Eh, tänkte deklarera här, gick ju bra förra året men minns inte hur jag gjorde. Står såhär: Avdragen skatt enligt kontrolluppgift: En summa Egen skatteinbetalning: Tomt, ska fyllas i? Ska kolla igenom hur mycket skatt jag betalat på lön från förra årets sommarjobb typ? 😕 Redigerat 22 mars 2011 av Memphis
debatt Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Använder ni någonsin "hon" som generellt pronomen för vem som helst? Det känns lite fel, men "han" känns lika fel och jag vill inte vara en mansgris. Jag använder faktiskt oftast "hon" och inte "han". Men jag använder å andra sidan alltid "man" och inte "kvinna". Hade ju förresten en feministisk studiekamrat som hade skrivit "kvinna" i sin uppsats på alla ställen där det skulle vara "man".
Memphis Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 (redigerat) Det konstiga är att den preliminära skatten ökar om jag skriver något på Egen skatteinbetalning? 😳 Killis?! debatt!! Ekonomifolk!! 😕 Redigerat 22 mars 2011 av Memphis
debatt Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Jo, men är ju bara glaset i så fall. Men ändå rätt dyrt. Plus att jag är på väg att behöva progressiva glas och då blir det jävligt dyrt. Progressiva??? Trodde inte någon under 40 hade det.
SadamJR Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Det konstiga är att den preliminära skatten ökar om jag skriver något på Egen skatteinbetalning? 😳 Killis?! debatt!! Ekonomifolk!! 😕 Nej.
debatt Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Det konstiga är att den preliminära skatten ökar om jag skriver något på Egen skatteinbetalning? 😳 Killis?! debatt!! Ekonomifolk!! 😕 Din gamla Chalmerist... 😑 Vad håller du på med? Du har väl knappast fått den där deklarationsblanketten redan?? Är du inne på SKV webbsida. Klart att preliminärskatten blir högre om du adderar en summa till den, där du FRIVILLIGT anger att du vill betala in ännu mer.
debatt Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Eh, tänkte deklarera här, gick ju bra förra året men minns inte hur jag gjorde. Står såhär: Avdragen skatt enligt kontrolluppgift: En summa Egen skatteinbetalning: Tomt, ska fyllas i? Ska kolla igenom hur mycket skatt jag betalat på lön från förra årets sommarjobb typ? 😕 Varför ska du fylla i Egen skattebetalning öht?
debatt Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Man kan ju operera sej oxå. Ja, fast det är korkat att göra det innan man tror att synen har stabiliserat sig någotsånär iaf...
Memphis Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 (redigerat) Din gamla Chalmerist... 😑 Vad håller du på med? Du har väl knappast fått den där deklarationsblanketten redan?? Är du inne på SKV webbsida. Klart att preliminärskatten blir högre om du adderar en summa till den, där du FRIVILLIGT anger att du vill betala in ännu mer. Ja, deklarerar på hemsidan. Jaha, fattade det som att man anger en skatt som man redan betalat in tidigare, då skulle ju den preliminära skatten sänkas, men okej då e jag med. 😑 Och jag som typ inte har några pengar. määääääähhhhhh. blir att sälja fonder. Redigerat 22 mars 2011 av Memphis
Memphis Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Varför ska du fylla i Egen skattebetalning öht? Nä, tyckte att uppgifterna från tidigare arbetsgivare inte stämde, att jag borde ha betalat in mer i skatt än vad det stod, men det gör det nog. Skatten kommer från vinst på fonder tydligen.
debatt Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 debatt!! 😕 Ja, hej... morsan gjorde den där ögonbottenfotograferingen och då pajade deras dator. Datorer pajar alltid när jag tittar på dem för intensivt. Likadant med kopiatorer. Bedövningsmedlet vidgade hennes pupiller, men inte lika mycket som mina när jag gjort liknande undersökningar fast utan kamera. Ännu 30 timmar efter undersökningen var hennes pupiller inte normala, trots att hon bara fick två droppar i vardera ögat. Men på god väg. Inom fyra veckor få hon resultatet av hennes vc-läkare, efter att han fått det av vc- distriktssköterskan som ska ha fått det från ögonsköterskan som ska ha fått det från ögonläkaren.
Memphis Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Blev visst bara 2300kr att betala i slutändan, var inte lika blodigt.
debatt Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Ja, deklarerar på hemsidan. Jaha, fattade det som att man anger en skatt som man redan betalat in tidigare, då skulle ju den preliminära skatten sänkas, men okej då e jag med. 😑 Och jag som typ inte har några pengar. määääääähhhhhh. blir att sälja fonder. Skatt som man själv betalat in tidigare?? Har du haft eget företag? Kolla bara att alla kontrolluppgifter från arbetsgivare för år 2010 stämmer. Det ska ju arbetsgivaren ha gjort och det ingår i den inbetalda skatten.
SadamJR Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Ja, fast det är korkat att göra det innan man tror att synen har stabiliserat sig någotsånär iaf... Hur vet man det?
debatt Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Blev visst bara 2300kr att betala i slutändan, var inte lika blodigt. Jag har aldrig fått betala.
debatt Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Hur vet man det? Det vet man inte, men man kan tro. Synen ändrar sig definitivt upp till 22 års ålder iaf, men oftast upp till 30-35 minst. Sedan ändras den igen efter 40.
Memphis Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Ja, hej... morsan gjorde den där ögonbottenfotograferingen och då pajade deras dator. Datorer pajar alltid när jag tittar på dem för intensivt. Likadant med kopiatorer. 😆 :lol: haha, garvade gött. 😛 Du är skön du debatt. Bedövningsmedlet vidgade hennes pupiller, men inte lika mycket som mina när jag gjort liknande undersökningar fast utan kamera. Ännu 30 timmar efter undersökningen var hennes pupiller inte normala, trots att hon bara fick två droppar i vardera ögat. Men på god väg. Inom fyra veckor få hon resultatet av hennes vc-läkare, efter att han fått det av vc- distriktssköterskan som ska ha fått det från ögonsköterskan som ska ha fått det från ögonläkaren. Men okej, låter som det kanske kan bli bra ändå.
Memphis Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 (redigerat) Skatt som man själv betalat in tidigare?? Har du haft eget företag? Kolla bara att alla kontrolluppgifter från arbetsgivare för år 2010 stämmer. Det ska ju arbetsgivaren ha gjort och det ingår i den inbetalda skatten. A jo, liksom tänkte det, men hittade inte alla papper (är dock alltid noggrann med papper!) , har redan skickat in nu. Kunde ha ringt arbetsgivaren och kollat iofs.. määh. Dum jag e. Redigerat 22 mars 2011 av Memphis
debatt Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 A jo, liksom tänkte det, men hittade inte alla papper (är dock alltid noggrann med papper!) , har redan skickat in nu. Kunde ha ringt arbetsgivaren och kollat iofs.. määh. Dum jag e. Skickat in?? Har du ens fått deklarationsblanketten med alla uppgifter?
debatt Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Jag vet INGEN som redan fått deklarationsblanketterna med alla kontrolluppgifter och specifikationer.
Memphis Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 (redigerat) Skickat in?? Har du ens fått deklarationsblanketten med alla uppgifter? Men skrev ju nyss att jag deklarerade på hemsidan, de öppnade idag. Du vet, det här är 2011, man har inte papper längre. 😄 Känner flera som gjorde det idag. Redigerat 22 mars 2011 av Memphis
debatt Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Jag brukar som sport lämna in några minuter innan deadline... Förra året deklarerade jag försent (tagit fel datum helt enkelt), men slapp ändå förseningsavgiften på 1000 kr. 😊
debatt Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Men skrev ju nyss att jag deklarerade på hemsidan, de öppnade idag. Du vet, det här är 2011, man har inte papper längre. 😄 Känner flera som gjorde det idag. Hmm. Jag var också inne där faktiskt!! Men det fanns ju int en enda kontrolluppgift inlagd.
Recommended Posts