Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Så sjukt jävla uselt ljud på scen. 😛 Men jag har kollat på ett videoklipp och det var ju riktigt bra ljud utåt! 😄

Igår såg jag Berlin m Lou Reed. Där var det precis tvärtom!

"Undrar vilket som är värst", som SadamJr skulle ha sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår såg jag Berlin m Lou Reed. Där var det precis tvärtom!

"Undrar vilket som är värst", som SadamJr skulle ha sagt.

Är man bra musiker som har repat mycket så går det att lira bra även med dåligt ljud. Däremot kommer ingen tycka du är bra om dom inte hör vad du spelar. 😛 Så bra ljud utåt är för mig viktigare. Bara sångaren/sångerskan hör sig själv så skiter jag i vilket. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Är bra om man har extra garanti tecknad till McIntosh.

Kan man få 5 års garanti på dem hos Media Markt?

😮

Ja den omskrivningen gjorde det hela mycket tydligare!

Nej jag vet inte om mediamarkt har sånt. Det längsta man kan köpa hos apple är 3 år inkl 1året som ingår gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Är man bra musiker som har repat mycket så går det att lira bra även med dåligt ljud. Däremot kommer ingen tycka du är bra om dom inte hör vad du spelar. 😛 Så bra ljud utåt är för mig viktigare. Bara sångaren/sångerskan hör sig själv så skiter jag i vilket. ☺️

Jag fungerar lite tvärtom där. Det får förstås gärna vara kanonljud utåt men scenljudet vill jag gärna ha så bra som möjligt så att jag får mer känsla i självaste musiken. Det viktigaste för mig som gitarrist är att jag hör bas, sång och trummor tydligt.. och mig själv förstås. Resten skiter jag i. ☺️

Har ni engång spelat på en scen med bra scenljud så vill ni inget annat sedan.

Edit: Kompgitarristen får gärna höras bra oxå.

Vad säger ni andra om detta? 😕

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fungerar lite tvärtom där. Det får förstås gärna vara kanonljud utåt men scenljudet vill jag gärna ha så bra som möjligt så att jag får mer känsla i självaste musiken. Det viktigaste för mig som gitarrist är att jag hör bas, sång och trummor tydligt.. och mig själv förstås. Resten skiter jag i. ☺️

Har ni engång spelat på en scen med bra scenljud så vill ni inget annat sedan.

Edit: Kompgitarristen får gärna höras bra oxå.

Vad säger ni andra om detta? 😕

Nu har du räknat upp allting (och låter som Bruce o E Str Band i dokumentären igår på teveapparatn).

Vad finns mer att höra? Glasen som plockas bort från borden eller folks fisar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man bra musiker som har repat mycket så går det att lira bra även med dåligt ljud. Däremot kommer ingen tycka du är bra om dom inte hör vad du spelar. 😛 Så bra ljud utåt är för mig viktigare. Bara sångaren/sångerskan hör sig själv så skiter jag i vilket. ☺️

Håller med där. Den som sjunger bör höra sig själv bra, så vb inte går iväg och sjunger ansträngt och falskt.

Vad finns för bra in-ear-hörprylar att ha på scen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den omskrivningen gjorde det hela mycket tydligare!

Nej jag vet inte om mediamarkt har sånt. Det längsta man kan köpa hos apple är 3 år inkl 1året som ingår gratis.

Mediamarkt är ju bra såtillvida att man kan köpa till fem års garanti, vilket är helt fenomenalt.

(Bortsett från min stereoförstärkare har jag aldrig ägt en elektronikpryl som hållit så länge).

Hoppas bara att den där femårsgränsen gäller även för datorer. Det verkar nästan för bra.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...