Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

2011?

När en del säger "i år" så menar de under senaste tolv månaderna,

vilket är fel. Då heter det "under det senaste året" eller ännu

hellre "under de senaste tolv månaderna" eller "under tolv månader

bakåt i tiden".

Dra inte in mej i det där. Jag vet vad som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför?

Därför att alla var tvungna att göra samma saker, och ha samma åsikter, och lyssna på samma jävla proggmusik. Sen fanns det kanske vissa positiva saker för såna som inte behöver ha nåt privatliv, som t ex matsalar dit man kunde gå och äta, men det fanns förståss en rätt stor risk för att de var vegetariska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mack Zuckenberg

Var tvungen att wikipedia honom och hamnade i sidospår - facebook, filmen the social network, facebook lawsuits, draw mohammed day..

Draw mohammed day. Vilket fånigt uppsåt! Måste folk på rutin försvara sin frihet, även när den egentligen inte blir begränsad?

Valle Valle Valle

Link to comment
Dela på andra sajter

I skolan, läser om skolutveckling. Just nu paus. Själv?

Fett, pluggar du fortfarande? eller vadåå?

Jag sitter i plugget med. Vi har rollspel nu. Våra lärare är ett "företag" och vi är konsulter som vill bli anställda. Så vi måste komma på med ett bra projekt som dom gillar... suger lite!

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att alla var tvungna att göra samma saker, och ha samma åsikter, och lyssna på samma jävla proggmusik.

Det låter ju inte alls kul. Du menar att det främst var att ingen tilläts avvika i åsikterna som var det jävliga, inte åsikterna i sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fett, pluggar du fortfarande? eller vadåå?

Jag sitter i plugget med. Vi har rollspel nu. Våra lärare är ett "företag" och vi är konsulter som vill bli anställda. Så vi måste komma på med ett bra projekt som dom gillar... suger lite!

Jag tror jag sett en porrfilm på det temat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo.. ett halvår kvar. Sen ska Malmö lekskola få ett blött finger.

Det låter ju som ett bra rollspel man kan lära sig nåt på, varför suger den?

Ja jo, man lär väl sig något. Men jag venne, gillar inte sånthär "företagande" och "konsultande" så mkt.

Pluggaru lärare elle?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bleh, jag hatar verkligen min stamning. Det kommer i perioder - ibland kan jag prata normalt och ibland låter jag idiotiskt. Har typ ingen kontroll över det.

Är det nåt speciellt ljud? Alltså nån speciell ljudbokstav eller så? Läste att Rowan atkinson ( Mr.Bean) stammar på K eller R eller något dylikt och undviker det genom att uttala bokstaven extremt långsamt. Blev sedan hans karaktärsgimmick i Black Adder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nåt speciellt ljud? Alltså nån speciell ljudbokstav eller så? Läste att Rowan atkinson ( Mr.Bean) stammar på K eller R eller något dylikt och undviker det genom att uttala bokstaven extremt långsamt. Blev sedan hans karaktärsgimmick i Black Adder.

Vet inte, när jag var liten fastnade jag på konsonanter. Vissa särkilda, mer komplicerade ord var svårt, iallafall när en mening började med dom.

Det jag gör just nu är inte riktigt stamning...istället för att fastna på en bokstav och upprepa den (jag är t-t-t-trött) så får jag inte fram ordet överhuvudtaget. Har ingen aning om varför. Går efter ett par sekunder av kämpande, under vilket jag nästan får andnöd och nog ser ganska så korkad ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Fick fantastiska nyheter i dag! Firade med familjelunch och loppis."

Sånt där borde vara olagligt att posta på fejjan. Om man VILL berätta något så fantastiskt kul varför gör man då inte det?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Fick fantastiska nyheter i dag! Firade med familjelunch och loppis."

Sånt där borde vara olagligt att posta på fejjan. Om man VILL berätta något så fantastiskt kul varför gör man då inte det?

För att man är en uppmärksamhetshora. Tyvärr är ju inte hor olagligt.

Däremot blir det minst sex månaders fängelse till de som kommenterar skiten.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Fick fantastiska nyheter i dag! Firade med familjelunch och loppis."

Sånt där borde vara olagligt att posta på fejjan. Om man VILL berätta något så fantastiskt kul varför gör man då inte det?

Värre är det med dom som postar "Fan jävla skit att det ska hända just nu?? 🙁 :( 🙁 " och inget mer. Sedan frågar någon vad som har hänt och så vägrar personen berätta vad det är. JA, MEN VARFÖR POSTADE DU DET PÅ FEJJAN I SÅ FALL DÅ, DIN JÄVLA ATTENTION WHORE?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte, när jag var liten fastnade jag på konsonanter. Vissa särkilda, mer komplicerade ord var svårt, iallafall när en mening började med dom.

Det jag gör just nu är inte riktigt stamning...istället för att fastna på en bokstav och upprepa den (jag är t-t-t-trött) så får jag inte fram ordet överhuvudtaget. Har ingen aning om varför. Går efter ett par sekunder av kämpande, under vilket jag nästan får andnöd och nog ser ganska så korkad ut.

Fick precis ett utmärkt exempel på när det kan förstöra för mig. Ringde en rekryterare ang ett företag som var intresserade av mig. Tjänsten i sig verkar halvintressant, men när det blir delay på varannat svar så måste jag låta fucking jävla idiotisk och ger nog inget särskilt bra intryck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick precis ett utmärkt exempel på när det kan förstöra för mig. Ringde en rekryterare ang ett företag som var intresserade av mig. Tjänsten i sig verkar halvintressant, men när det blir delay på varannat svar så måste jag låta fucking jävla idiotisk och ger nog inget särskilt bra intryck.

Försök att låta fin och intellektuell, typ Horace Engdahl eller nåt. Såna brukar prata väldigt långsamt, så då har du tid på dig att vänta på orden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök att låta fin och intellektuell, typ Horace Engdahl eller nåt. Såna brukar prata väldigt långsamt, så då har du tid på dig att vänta på orden.

Min flickvän har sagt att första gången vi träffades tyckte hon jag hade vääääldigt mycket stockholmska i min dialekt och lät intellektuell/arrogant när jag pratade. Well, hon använde inte dom orden men jag förstår att det är det hon menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min flickvän har sagt att första gången vi träffades tyckte hon jag hade vääääldigt mycket stockholmska i min dialekt och lät intellektuell/arrogant när jag pratade. Well, hon använde inte dom orden men jag förstår att det är det hon menar.

Hur pratar hon då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...