Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Ahhh jag håller på och lurar mig själv igen.. det har nyss flyttat in en liten überhärlig tös i vårt kollektiv. Farligt underbar att vara med men såklart av den flyktiga och ständigt upptagna sorten. Hon har sjutusen killar som alla liksom jag säkert känner sig smickrad av hennes strålande leende. Och jag kämpar emot att inte bli en av dom. Fick en sänginvit i förrgår, efter hon bott här i fem dagar. Säger säkert mer om hennes vanor än vår relation. Och iochmed det har hon visat alla varningstecken på en katastroffarlig flicka att förälska sig i.. Och nu har jag längtat efter att hon skulle komma hem minst halva dagen. Och hon var bara hemma en snabb sväng och borstade tänderna. Och nu ska hon iväg och kolla på film med en av de där sjutusen. Aff, jag är en tönt. Det här luktar katastrof.

men lax då. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem fan bor i kollektiv nuförtiden.

Jag gjorde också det förra året. Var väldigt trevligt. Men nuförtiden går det väl mer och mer mot enmanslägenheter. Svenskar är väldigt ensamma människor, läste att 2/3 av svenska folket bor själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde också det förra året. Var väldigt trevligt. Men nuförtiden går det väl mer och mer mot enmanslägenheter. Svenskar är väldigt ensamma människor, läste att 2/3 av svenska folket bor själv.

Var finns dom? Hur funkar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var finns dom? Hur funkar det?

Vet inte. Jag bodde väl inte i ett riktigt "Kollektiv" i den meningen, utan delade snarare stor lägenhet med andra studenter, i andrahand. Finns ju fastighetsägare som har boenden som är byggda för att fungera som enbart kollektiv, och inte för familjer osv, och är väl kanske en sånt som laxen bor i, fråga honom. Sedan finns ju dom som kallar studentkorridorer för Kollektiv, så är lite luddigt uttryck. 😛

Är du sugen? :rolleyes:

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte. Jag bodde väl inte i ett riktigt "Kollektiv" i den meningen, utan delade snarare stor lägenhet med andra studenter, i andrahand. Finns ju fastighetsägare som har boenden som är byggda för att fungera som enbart kollektiv, och inte för familjer osv, och är väl kanske en sånt som laxen bor i, fråga honom. Sedan finns ju dom som kallar studentkorridorer för Kollektiv, så är lite luddigt uttryck. 😛

Är du sugen? :rolleyes:

Är ungefär lika social som en spindel. Vad tror du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man fattar ju av sammanhanget om man inte är dum i huvet.

Och av textremsan.

Man tror sig veta av sammanhanget vad det betyder, men det är först när man slagit upp i en mastig ordbok som man får det rätta svaret.

Folk som inte slår upp de rätta betydelserna utan gissar sig till det av sammanhangen bidrar till att förvanska de rätta tolkningarna av ord. Det är synd.

Textremsan innehåller en hel del mänskliga fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar en sak...

Kan man BARA skicka med DHL eller SCHENKER om man ska sälja nåt på Tradera??

Det verkar bajs. Jag vill skicka med Posten annars får det vara.

Ska man sälja med DHL eller SCHENKER står det så ska man kontakta deras

ombud och bla bla...

DHL-ombudet ligger lååångt härifrån, orka.

Schenker-ombudet kan inte svenska, orka.

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar en sak...

Kan man BARA skicka med DHL eller SCHENKER om man ska sälja nåt på Tradera??

Det verkar bajs. Jag vill skicka med Posten annars får det vara.

Ska man sälja med DHL eller SCHENKER står det så ska man kontakta deras

ombud och bla bla...

DHL-ombudet ligger lååångt härifrån, orka.

Schenker-ombudet kan inte svenska, orka.

😠

Vet inte vart du fått det ifrån. Går bra med Posten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...