Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

dä va då nättopp de grömmaste ja hört på år å da

Det blir mer kul om man låter som en riktig snobb och sen slänger in ett sånt där bonnord som om det vore på fullaste allvar. Där har du nåt att experimentera med på universitetet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir mer kul om man låter som en riktig snobb och sen slänger in ett sånt där bonnord som om det vore på fullaste allvar. Där har du nåt att experimentera med på universitetet.

Ja, fast det funkar nog ännu bättre om man läser något finintellektuellt som typ genusvetenskap eller nåt, och inte lingvistik där folk ändå kan förvänta sig att man håller på med språk och larvar sig.

Alltså Pazo det är samma som norska "netop", det tycker jag är lite allmänbildning att veta vad det betyder om man har sett lite på typ Skavlan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fast det funkar nog ännu bättre om man läser något finintellektuellt som typ genusvetenskap eller nåt, och inte lingvistik där folk ändå kan förvänta sig att man håller på med språk och larvar sig.

Alltså Pazo det är samma som norska "netop", det tycker jag är lite allmänbildning att veta vad det betyder om man har sett lite på typ Skavlan.

Typ sett Skavlan 2ggr. Och inte brytt mig så mkt om de 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fast det funkar nog ännu bättre om man läser något finintellektuellt som typ genusvetenskap eller nåt, och inte lingvistik där folk ändå kan förvänta sig att man håller på med språk och larvar sig.

Alltså Pazo det är samma som norska "netop", det tycker jag är lite allmänbildning att veta vad det betyder om man har sett lite på typ Skavlan.

Eller oxå törs du helt enkelt inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir mer kul om man låter som en riktig snobb och sen slänger in ett sånt där bonnord som om det vore på fullaste allvar. Där har du nåt att experimentera med på universitetet.

Jag har världens snobbigaste brittiska accent man kan tänka sig.

Men inte på svenska...

De e la gôtt!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...