Dingbats Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 https://www.studio.se/index.php?showtopic=81382&view=findpost&p=1205033 😄
Overkill Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 https://www.studio.se/index.php?showtopic=81382&view=findpost&p=1205033 😄 😆
Dingbats Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 Finns det någon här som använder "nättopp"/"nättupp"? Jag tror Leif GW Persson säger det i en trailer på tv.
debatt Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 Nej, vad är nättupp? Idag köpte jag "frigående ägg", som det stod på skylten. Jag är fortfarande rädd att de ska krypa ut ur paketet.
Dingbats Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 fett najs de vore å handla grönsaker och ligga med en hipsterbrud med hipsterglajer
SadamJR Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 dä va då nättopp de grömmaste ja hört på år å da Det blir mer kul om man låter som en riktig snobb och sen slänger in ett sånt där bonnord som om det vore på fullaste allvar. Där har du nåt att experimentera med på universitetet.
Pazo Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 dä va då nättopp de grömmaste ja hört på år å da Så det är alltså som en typ av förstärkningsord?
Dingbats Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 Det blir mer kul om man låter som en riktig snobb och sen slänger in ett sånt där bonnord som om det vore på fullaste allvar. Där har du nåt att experimentera med på universitetet. Ja, fast det funkar nog ännu bättre om man läser något finintellektuellt som typ genusvetenskap eller nåt, och inte lingvistik där folk ändå kan förvänta sig att man håller på med språk och larvar sig. Alltså Pazo det är samma som norska "netop", det tycker jag är lite allmänbildning att veta vad det betyder om man har sett lite på typ Skavlan.
Pazo Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 Ja, fast det funkar nog ännu bättre om man läser något finintellektuellt som typ genusvetenskap eller nåt, och inte lingvistik där folk ändå kan förvänta sig att man håller på med språk och larvar sig. Alltså Pazo det är samma som norska "netop", det tycker jag är lite allmänbildning att veta vad det betyder om man har sett lite på typ Skavlan. Typ sett Skavlan 2ggr. Och inte brytt mig så mkt om de 😛
Dingbats Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 Nä slå samman Sverige, Norge och Danmark på studs säger jag bara. Hop met.
SadamJR Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 Ja, fast det funkar nog ännu bättre om man läser något finintellektuellt som typ genusvetenskap eller nåt, och inte lingvistik där folk ändå kan förvänta sig att man håller på med språk och larvar sig. Alltså Pazo det är samma som norska "netop", det tycker jag är lite allmänbildning att veta vad det betyder om man har sett lite på typ Skavlan. Eller oxå törs du helt enkelt inte.
Dingbats Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 Eller oxå törs du helt enkelt inte. Törs och törs, inte så intresserad av det.
SadamJR Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 Törs och törs, inte så intresserad av det. Nä, praktisk lingvistik är väl inte för alla.
SadamJR Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 Yes! Luleå vann 🙂 Lyssnar via webradio. Kul för er, att ni har nåt som lyser upp där uppe i lapphelvetet.
debatt Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 Det blir mer kul om man låter som en riktig snobb och sen slänger in ett sånt där bonnord som om det vore på fullaste allvar. Där har du nåt att experimentera med på universitetet. Jag har världens snobbigaste brittiska accent man kan tänka sig. Men inte på svenska... De e la gôtt! 😆
Dingbats Postat 20 mars 2011 Postat 20 mars 2011 vakna av mig självt idag läser dn tralalala Hade inte lyssnat på den låten sen den blev klar. Hur går det med kuben?
Recommended Posts