Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Trodde att korvstoppning innebar att eleverna var korvskinnen som skulle stoppas med den flytande massan. Massan kan egentligen inte va flytande heller, utan måste ha en viss fasthet i konsistensen om det ska bli några korvar av. Där har du en ingång om du vill sikta in dej på att hela upplägget är fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Anteckning: Vi borde skilja på katederundervisning som metod och korvstoppning som sätt."

Man kan väl bara skilja på dom som metod och metod, eller som sätt och sätt. Återkommer med fler råd när jag kommer hem. Nu ska jag va rastvakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nostalgitripp!

img3-212x300.jpgimg_00021-212x300.jpg

"Tänke framöver lägga ut lite vykort som posten tog fram på den gamla goda

tiden.Texten på baksidan lyder följande.”Det här vykortet har vi på Posten

gjort efter en gammal förlaga.Från en tid när man kunde konsten att glädja

och uppmuntra varann.När man vågade skoja lite.Är vi tråkigare nuförtiden?

Skriv en rad-gör nå´n glad”."

www.postbloggen.se

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

"Anteckning: Vi borde skilja på katederundervisning som metod och korvstoppning som sätt."

Man kan väl bara skilja på dom som metod och metod, eller som sätt och sätt. Återkommer med fler råd när jag kommer hem. Nu ska jag va rastvakt.

Nja, nu gick nog innebörden förbi dig. Men strunt samma - anteckningen i slutet var inte utarbetad. Menade att katederundervisning inte alltid innebär korvstoppning. En slutsats många här på lärarhögskolan drar och därför tyvärr inte vågar syssla med att föreläsa som lärare. Då "korvstoppning" är ett negativt värdeladdat ord och som ofta används i referens till ostimulerande undervisning.

Men du har rätt, det borde stått: vi borde skilja på katederundervisning och korvstoppning. Tack! Tar gärna emot kommentarer på innebörden också, inte bara språk- och ordval.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför har du ingen avatar, lax?

Kände för att smälta in i bakgrunden lite mer vid tillfället jag tog bort den.

EDIT: Och lade till det latinska citatet för att irritera Dingis men det verkar inte funka.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Visste ni förresten att 3% av alla mellan 20.30 år bär blöja för att de skiter ned sig?

Förskräckligt tråkigt. Nu har det dock kommit en metod där man injicerar nåt ämne vid ringmuskeln

som hjälper till 50%.

Link to comment
Dela på andra sajter

Macchiavelli hade rätt, inget får folk att sluta upp som en gemensam fiende. Undrar om Mikeygoespro är någon annan undercover.

Nån mer än jag som gillar forumet just nu? Såklart av andra anledningar än att MGP blir bashad, men ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Macchiavelli hade rätt, inget får folk att sluta upp som en gemensam fiende. Undrar om Mikeygoespro är någon annan undercover.

Nån mer än jag som gillar forumet just nu? Såklart av andra anledningar än att MGP blir bashad, men ändå.

Älskar hur Demonproducenten totalt dissar honom varav Mr Pro svarar med "Puss!". Men forumet är trevligt nu, det händer lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena dingis skaru bli full ida lr

ne faktixt inte

Nej. Jag har försökt dricka vin några gånger sen incidenten, men jag blir bara illamående. Jag känner verkligen ingen dragning till att bli dragen nu om jag säger så. Nu vill jag bara vara nykter. Lite som du och tjejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt sjukt ändå att en video jag laddat upp på youtube har 647 000 visningar.

Coolt. Det högsta jag har är en på 1600 visningar.

Jag har börjat störa mig lite på vår andragitarrists oförmåga att göra något what-so-ever utanför replokalen. Vi andra kämpar på med diverse band-relaterade saker som behöver göras, han klarar inte ens av att repa in låtar. Han lär sig dom i replokalen istället. Nu till exempel så finns det en melodislinga som jag kör som han skulle skriva en stämma ovanpå. Han har haft flera veckor på sig men han gör det inte. Lite småstörigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...