Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

hon nere till vänster är en läbbig donna som tror på egoismen och extrem individualism, att de som bäst lyckats armbåga sig fram är de som har rätten till makt typ.

Känner verkligen igen henne. Vad heter hon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vi är några stycken som lirar ett rollspel som regelmässigt liknar det klassiska Drakar & Demoner men med en egen spelvärld och äventyr som jag skrivit ihop. Dataspel har jag lagt av med.. främst för att jag inte har någon karaktär på den fronten och kan spela alldeles för länge i streck.. blir helt insnöad och mår i det långa loppet inte särskilt bra av det.

Jaha, bordsspel? Det visste jag knappt att det fanns. Eller det visste jag ju, men det glömmer jag jämt. Jag har spelat Risk för länge sen är väl typ det närmsta jag kommer och det är inte ens särskilt nära.

Men det kanske kan vara rätt kul ändå. Lite trevligt att sitta och umgås så också. Lite mellanting mellan det opersonliga sitta vid datorn och trycka och det extrema ta på sig konstiga kläder och ränna runt i något träsk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är några stycken som lirar ett rollspel som regelmässigt liknar det klassiska Drakar & Demoner men med en egen spelvärld och äventyr som jag skrivit ihop. Dataspel har jag lagt av med.. främst för att jag inte har någon karaktär på den fronten och kan spela alldeles för länge i streck.. blir helt insnöad och mår i det långa loppet inte särskilt bra av det.

Det låter kul. Får mig att tänka på Freaks & geeks (och det är en komplimang, namnet till trots).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, bordsspel? Det visste jag knappt att det fanns. Eller det visste jag ju, men det glömmer jag jämt. Jag har spelat Risk för länge sen är väl typ det närmsta jag kommer och det är inte ens särskilt nära.

Risk? Alltså nä, man sitter mest och pratar. Typ en beskriver vad som händer och de andra interagerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, bordsspel? Det visste jag knappt att det fanns. Eller det visste jag ju, men det glömmer jag jämt. Jag har spelat Risk för länge sen är väl typ det närmsta jag kommer och det är inte ens särskilt nära.

Men det kanske kan vara rätt kul ändå. Lite trevligt att sitta och umgås så också. Lite mellanting mellan det opersonliga sitta vid datorn och trycka och det extrema ta på sig konstiga kläder och ränna runt i något träsk.

Det finns ju dom som dricker sin egen urin. Vad är det egentligen bra för?

Link to comment
Dela på andra sajter

Risk? Alltså nä, man sitter mest och pratar. Typ en beskriver vad som händer och de andra interagerar.

Jaha, men har man ingen spelplan och så? Och små gubbar man går runt med och tärning och kort och grejer? Annars är det mer som att sitta till bords och leka.

Är alla rollspel massa övernaturligt eller medeltiden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle spela nåt rollspel när jag gick på folkhögskola. Vi var en sju åtta stycken varav två visste hur det skulle gå till. Sen satt vi i tre kvällar och lärde oss reglerna och förberedde en del grejer som behövde förberedas. När vi sen skulle spela i helgen var det ingen utom dom två som hade dragit igång alltihop som hade nån lust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle spela nåt rollspel när jag gick på folkhögskola. Vi var en sju åtta stycken varav två visste hur det skulle gå till. Sen satt vi i tre kvällar och lärde oss reglerna och förberedde en del grejer som behövde förberedas. När vi sen skulle spela i helgen var det ingen utom dom två som hade dragit igång alltihop som hade nån lust.

Undra om de som tog på sig ansvaret för att ordna klassåterträff när vi gick ut nian kommer fullfölja sitt uppdrag. Fem år senare sa vi då, det är nu snart. Vore lite kul att träffa dem igen. Gymnasieidioterna skiter jag i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle spela nåt rollspel när jag gick på folkhögskola. Vi var en sju åtta stycken varav två visste hur det skulle gå till. Sen satt vi i tre kvällar och lärde oss reglerna och förberedde en del grejer som behövde förberedas. När vi sen skulle spela i helgen var det ingen utom dom två som hade dragit igång alltihop som hade nån lust.

Låter som när man var liten och byggde med Lego. Man byggde och byggde så man kunde leka med det men när man var klar var det roliga ju över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra om de som tog på sig ansvaret för att ordna klassåterträff när vi gick ut nian kommer fullfölja sitt uppdrag. Fem år senare sa vi då, det är nu snart. Vore lite kul att träffa dem igen. Gymnasieidioterna skiter jag i.

Ja just det! Var ju fem år sen i år. Fan vad sjukt det vore att träffa alla igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Termin 6 är gör vad du vill-termin. Blir nog praktik eller statistik B då.

Vet inte vad jag vill skriva om, men vore kul göra det vid någon myndighet eller företag. Trafikverket har lite sånt bland annat och sen alla andra typ näringslivsinstitut, tankesmedjor, departement etc. Vet inte riktigt vad jag tycker är roligast än utan det märker man nog mer sen när man läst lite mer nek.

Alla mina uppsatser jag skrivit har handlat om mina egna teorier

vars ursprung har haft min egen tankeverksamhet som källa.

De har aldrig gjorts i samarbete med något företag eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, bordsspel? Det visste jag knappt att det fanns. Eller det visste jag ju, men det glömmer jag jämt. Jag har spelat Risk för länge sen är väl typ det närmsta jag kommer och det är inte ens särskilt nära.

Risk? Alltså nä, man sitter mest och pratar. Typ en beskriver vad som händer och de andra interagerar. Allt på improvisation. Typ:

Spelledaren: Ni kommer in i köket. Det finns det mesta ni är vana vid att se i ett kök: en slaskhink, grytor, en öppen eld, vedförråd, plockade hönor som hänger från taket, kryddor. Dessutom finns det en spann med ett lock på och en lapp ovanpå.

Dvärgen skallagrim: Vad står det på lappen?

Spelladeren "Rör ej. "

Skallagrim: Jag lyfter på locket till spannen!

Spelledaren: Du ser en liten ondsint krabba titta upp på dig. Den knipsar hotfullt i luften.

Juno: Okej. Jag fick en idé. Vi lägger krabban i sergeantens fotbad innan han kommer!

Henke: Hur ska vi plocka upp den? ( vänder sig till spelledaren ) Finns det någon tång i närheten?

Spelledaren: Det finns en tång vid spisen.

( Riktigt exempel ) Sen fortsätter det. Typ som improviserad teater. Spelledaren har bara ett grovt manus att knyta upp äventyret på och vet ungefär vad som händer och har i bästa fall tänkt ut i förväg hur han ska beskriva ställena spelarna kommer till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just det! Var ju fem år sen i år. Fan vad sjukt det vore att träffa alla igen.

Han som var typ min bästa vän från ettan till nian tappade jag helt kontakten med dagen vi gick ut nian. Eller egentligen ebbade det väl ut lite några månader innan vad jag minns, men i stort sett. Han har ingen Facebook, ingenting. Vet inte om han lever ens. Men det gör han väl, som alla andra. Han röker säkert på. Hans parti ville legalisera braj och avskaffa bygglov när vi skulle skapa partier på SO:n. Mitt gjorde allting som dåvarande regering. Vi vann.

En annan som är typ lite ännu mer min ännu äldre vän sen innan dagis har jag lite kontakt med via Facebook iaf. Resten är typ helt borta, fast jag vet att han har kontakt med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Risk? Alltså nä, man sitter mest och pratar. Typ en beskriver vad som händer och de andra interagerar. Allt på improvisation. Typ:

Spelledaren: Ni kommer in i köket. Det finns det mesta ni är vana vid att se i ett kök: en slaskhink, grytor, en öppen eld, vedförråd, plockade hönor som hänger från taket, kryddor. Dessutom finns det en spann med ett lock på och en lapp ovanpå.

Dvärgen skallagrim: Vad står det på lappen?

Spelladeren "Rör ej. "

Skallagrim: Jag lyfter på locket till spannen!

Spelledaren: Du ser en liten ondsint krabba titta upp på dig. Den knipsar hotfullt i luften.

Juno: Okej. Jag fick en idé. Vi lägger krabban i sergeantens fotbad innan han kommer!

Henke: Hur ska vi plocka upp den? ( vänder sig till spelledaren ) Finns det någon tång i närheten?

Spelledaren: Det finns en tång vid spisen.

( Riktigt exempel ) Sen fortsätter det. Typ som improviserad teater. Spelledaren har bara ett grovt manus att knyta upp äventyret på och vet ungefär vad som händer och har i bästa fall tänkt ut i förväg hur han ska beskriva ställena spelarna kommer till.

Lustigt!

Men visst finns det spel med spelplan och sånt? Det där låter mer som skogslajv minus skog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla mina uppsatser jag skrivit har handlat om mina egna teorier

vars ursprung har haft min egen tankeverksamhet som källa.

De har aldrig gjorts i samarbete med något företag eller så.

Det är bra, man ska inte vara en sellout.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är alla rollspel massa övernaturligt eller medeltiden?

Finns rollspel om det mesta.. nutid, fantasy, high fantasy, efter-katastrofen-scenario osv.. själv gillar jag att skapa egen värld. Så inte spelarna vet vad de ska förvänta sig.

Ja - skogslajv minus skog! Bra sagt. Spel med spelplan och tärning och sånt finns också. Brukar kallas brädspel. Men där är det ju noll fantasi och kreativitet inblandat.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som när man var liten och byggde med Lego. Man byggde och byggde så man kunde leka med det men när man var klar var det roliga ju över.

I det här fallet var det ingen utom dom två geeksen som hade så särskilt kul när vi höll på och förberedde heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han som var typ min bästa vän från ettan till nian tappade jag helt kontakten med dagen vi gick ut nian. Eller egentligen ebbade det väl ut lite några månader innan vad jag minns, men i stort sett. Han har ingen Facebook, ingenting. Vet inte om han lever ens. Men det gör han väl, som alla andra. Han röker säkert på. Hans parti ville legalisera braj och avskaffa bygglov när vi skulle skapa partier på SO:n. Mitt gjorde allting som dåvarande regering. Vi vann.

En annan som är typ lite ännu mer min ännu äldre vän sen innan dagis har jag lite kontakt med via Facebook iaf. Resten är typ helt borta, fast jag vet att han har kontakt med dem.

Nästan exakt samma här, bara det att han min bästa kompis i klass 1-9 har facebook och msn och allt det där. Pratar dock ganska sällan. Sen snackar jag ibland med en annan kompis från högstadiet men det är liksom ett par gånger om året då.

Nu är det ungefär samma situation fast med dom jag gick med i gymnasiet.

EDIT: Plus att det är ungefär samma grej med dom som fortfarande går i min klass men som har annan inriktning (typ alla). heh

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns rollspel om det mesta.. nutid, fantasy, high fantasy, efter-katastrofen-scenario osv.. själv gillar jag att skapa egen värld. Så inte spelarna vet vad de ska förvänta sig.

Nu ser jag framför mig ett lajv baserat på Lena Ackebos serier, Fucking Sofo typ. Drar runt på Söder, snackar med några gamla patetiska kvarlämningar till proggare, stör sig på greken på krogen osv.

ackebo1_455781d.jpg

ackebo2_455782d.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan exakt samma här, bara det att han min bästa kompis i klass 1-9 har facebook och msn och allt det där. Pratar dock ganska sällan. Sen snackar jag ibland med en annan kompis från högstadiet men det är liksom ett par gånger om året då.

Nu är det ungefär samma situation fast med dom jag gick med i gymnasiet.

EDIT: Plus att det är ungefär samma grej med dom som fortfarande går i min klass men som har annan inriktning (typ alla). heh

Det är ingen från högstadiet eller gymnasiet som också läser i Uppsala som du stöter på ibland?

Lite tragiskt att man tappar kontakten med alla hela tiden eller nä. Skönt ju.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ingen från högstadiet eller gymnasiet som också läser i Uppsala som du stöter på ibland?

Lite tragiskt att man tappar kontakten med alla hela tiden eller nä. Skönt ju.

Jo, i gymnasiet hängde jag med en kille och tre tjejer och en av dom tjejerna pluggar i uppsala. Men det blir liksom aldrig att man typ träffas själva (orka) och man träffas inte ute heller (heeelt olika kompisgäng).

Och alltså det är ju lite skönt. Typ som att just nu lyssnar jag ju på en del skivor och förr lyssnade jag på andra. Dom andra är ju fortfarande bra (vissa iaf) men man orkar ju intel yssna på dom längre, men om man vill kan man.

the liknelse of the year

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...