Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons
1. Det behöver inte vara ahh-måste-ha-tjej!!-känslan för att träffa någon. Det kan vara gött ändå. Att vara nyfiken på folk osådär? Låtsas men man kanske vet att ja, det blir inte mer än lite experimenterande.

Jo, men jag menar att eftersom jag inte känner så stort behov av tjej så känns det naturligt inte så angeläget att lägga ner möda på att skaffa en profil här och där och sådär. Och jag lär inte göra det med tillräcklig entusiasm i vilket fall.

2. Okej.. men det är i verkligheten det måste roliga händer. Så man kommer liksom inte undan.. Bara ett tips.

Det är det jag menar. Att man får fel uppfattning av mig via internet. Och jag av andra.

4. Vad menar du? Det är självklart.. men det gäller ju när man träffar nån oavsett. Eller vad menar du?

Att om man träffar någon via nätdejting är själva anledningen till att man träffas just att båda vill träffa någon och pussa/bli tillsammans med/gifta sig med/osv. Om jag träffar någon som råkar gå samma kurs som mig eller som sitter bredvid mig på tunnelbanan som jag sen blir tillsammans med eller något, så träffades vi inte för sakens skull.

5. Den känslan går över.

Det gör alla känslor för eller senare.

Egna erfarenheter: Det är jäkligt kul. Har haft en profil på en site ett år eller så. För det första är det jäkligt kul bara att kolla in folks profiler och vad de skriver om sig själv och hur de ser ut.. blåsta brudar som stavar fel.. cyniska brudar med svart hår och lika svarta presentationer, brainiacs som showar med exakt vilka böcker och musik de gillar..

Jag är medlem på jättemånga sidor, fast inte för dejting, och där får jag mitt behov fylld till brädden.

Offrar gärna värdigheten för den möjligheten.

Jag har några år kvar innan jag tummar på den...

Jag ska inte sticka under stol med att jag har alla möjliga fantasier om tjejer jag har kontakt med via nätet. Eller det har jag ju till och med alldeles för utförligt beskrivit här i längsta då och då. Brevvänner till exempel. Jag fantiserar om att träffa tjejen som skriver i mitt fanzine, eller hon som bor i Linköping, men isåfall skulle vi ha någonting gemensamt som inte är att båda har fyllt i ungefär samma grejer i profilen på någon dejtingsajt.

Men jag tror det är ganska hopplöst också, och hoppas framför allt på verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahaaa det är ju ansiktsuttrycken som är det man ska tänka på.

Jaha men då! Fast jag trodde den skulle vara roligare, fast det kanske den är som sagt om man är insatt i rollspel.

Rollspel och science fiction förutsätts det ofta på många ställen på internet att man ska vara insatt i, då känner jag mig alltid lite utanför. Jag kollade på Star Trek när jag var elva, det är typ allt.

Programmering förutsätts ofta också men då kan jag mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙁

Det är bara min fixering vid att vara produktiv. Allt som inte resulterar i någon form av output är bortkastat. Så sitta och spamma ensam i längsta eller chatta med bottar känns mer meningsfullt än att dra igång Worms. Lite skevt där.

Vad spelar du för spel då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Rollspel och science fiction förutsätts det ofta på många ställen på internet att man ska vara insatt i, då känner jag mig alltid lite utanför. Jag kollade på Star Trek när jag var elva, det är typ allt.

Programmering förutsätts ofta också men då kan jag mer.

Kultklassiker som typ Rocky Horror också! Just den har jag sett, och den sög.

Link to comment
Dela på andra sajter

Overkill: nä det är inte ansiktsuttryck. När man skapar sin rollkaraktär i engelska/amerikanska rollspel väljer man hur god respektive ond samt hur laglydig respektive anarkistisk man vill att ens karaktär ska vara. En god och laglydig person är en godtrogen polis som följer lagarna till punkt och pricka, tror på auktoriteter och tror att laglydighet skapar ett gott samhälle. En anarkistisk ( chaotic ) rollperson går sin egen väg utanför lagarna men gör gott mot världen på sitt sätt - typ robin hood. En laglydig, ond person använder lagar för att kuva ett folk, kanske på ett listigt sätt. En anarkistisk, ond person gör precis vad som faller den in och för att drabba andra. Typ en vild demon som det kan förekomma ibland i fantasyrollspel. True neutral är likgiltig inför vem som styr och vad den bestämmer..

Sen har personen luskat fram kända filosofer som passar in. Foucoult, uppe höger..(chaotic good) hans teorier gick först och främst ut på att det inte finns någon sanning. Folks främsta uppfattning av honom brukar vara förvirring, att inget går att tro på längre. En teori som går ut på att förkasta allt.. Macciavelli beskrev hur man når makt men värderade inte vad man skulle använda den till - true neutral. Marquis de sade ( chaotic evil ) känner du säkert till.. som begreppet sodomi bland annat kommer ifrån. Levde samtidigt som Mari Antoinette och våldtog och hade sex på läskiga sätt åt höger och vänster.. hon nere till vänster är en läbbig donna som tror på egoismen och extrem individualism, att de som bäst lyckats armbåga sig fram är de som har rätten till makt typ. Nere mitten (neutral evil) är en ekonomikille. Typ att man får skylla sig själv om fattigdom drabbar en, det är bara konsekvensen av marknadsförhållanden osv..

Jao.. kanske bara vettig om man gillar idéhistoria och rollspel. Jag tyckte iaf den var klockren.

EDIT: Sorry SadamJR, långt inlägg...

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad spelar du för spel då?

Vi är några stycken som lirar ett rollspel som regelmässigt liknar det klassiska Drakar & Demoner men med en egen spelvärld och äventyr som jag skrivit ihop. Dataspel har jag lagt av med.. främst för att jag inte har någon karaktär på den fronten och kan spela alldeles för länge i streck.. blir helt insnöad och mår i det långa loppet inte särskilt bra av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...