Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Nej, gör inte det. Men skriv fortare så man slipper vänta så länge! rapataparapataparapataparapataparapataparapataparapataparapataparapataparapataparapatapaBING

Det är bara det att när lax3 är här skriver nästan alla av nån anledning dubbelt så långa drapor som annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! En gammal vän till mig ska gifta sig och då vi båda är musiker har jag skrivit en låt till brudparets ära. Har nu erbjudit mig att framföra den under bröloppet, om de tycker det passar. De tackade glatt ja, tyckte det var en bra idé och bad mig välja mellan att framföra låten på museet under vigselceremonin eller senare på kvällen under middagen. Har du någon kommentar på det hela? Det är min uppfattning att det är ett relativt uppstyrt bröllop och de har upplyst om klädkoden kavaj på inbjudan. Vänliga hälsningar, Max

Det beror på vilket slags musik du har skapat! Är det en mer högtidlig

komposition passar den bäst som en del av vigselceremonin eller

omedelbart efter den, är det en lättsam musik kan den vara perfekt

under bröllopsmiddagen.

vänliga hälsningar

Magdalena Ribbing

dn.se/etikett

Coolt. Hon svarade på under 10 minuter.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara det att när lax3 är här skriver nästan alla av nån anledning dubbelt så långa drapor som annars.

Förklaring:

Utan lax = alla pratar "Jag dricker kaffe" "Jag bajsar"

Med Lax = Lax pratar med folk.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats, jag insisterar: prova nätdejting!

Jag motinsisterar!

- Jag känner inte just nu något trängande behov av tjej (men det går i vågor)

- Jag framstår alltid som helt annorlunda på nätet än i verkligheten, mycket tuffare

- ... vilket förmodligen gäller andra också

- Jag vill inte träffa någon för sakens skull

- Det är pinigt

- Övrigt

Vad har du för motargument och erfarenheter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh nej, vänta nu! Du anar inte vilken (antagligen omedveten) fullkomligt briljant strateg han är. Det är det som får mig att rysa.. han har ett sånt jävla slipat sätt att uttala sig på, som om det han sa är objektivt och att han pratar genom år av erfarenhet och har medhåll från halva världen i ryggen. När det handlar om tyckanden! aaaaaaa

Och han lindar in det så jäkla harmlöst med de där smiley:erna.

Haha, faktiskt sant när man tänker efter. Funderade lite omedvetet på det där du nämnde om härskartekniker och det finns en på forumet (som jag känner till från ett annat forum och är precis likadan där) som i nästintill varje inlägg lägger in någon kommentar som antingen höjer upp sig själv eller sänker ner alla andra och det har jag stört mig på hela tiden. Till exempel: tråd om en som dött, kommenterar med att det var flera dagar sedan. Tråd om ett stort band som kommer till Sverige, kommenterar med att nä har inte köpt biljett (vilket var fråga i första inlägget om folk hade gjort det) men man kan kanske få gratisbiljetter. Specialbeställda instrument, nämner ägaren av instrumenttillverkaren vid förnamn i alla trådar, etc. Stör mig som fan, onödigt men stör man sig inte på folk ja vad ska man då göra här i livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, faktiskt sant när man tänker efter. Funderade lite omedvetet på det där du nämnde om härskartekniker och det finns en på forumet (som jag känner till från ett annat forum och är precis likadan där) som i nästintill varje inlägg lägger in någon kommentar som antingen höjer upp sig själv eller sänker ner alla andra och det har jag stört mig på hela tiden. Till exempel: tråd om en som dött, kommenterar med att det var flera dagar sedan. Tråd om ett stort band som kommer till Sverige, kommenterar med att nä har inte köpt biljett (vilket var fråga i första inlägget om folk hade gjort det) men man kan kanske få gratisbiljetter. Specialbeställda instrument, nämner ägaren av instrumenttillverkaren vid förnamn i alla trådar, etc. Stör mig som fan, onödigt men stör man sig inte på folk ja vad ska man då göra här i livet.

Trodde det skulle vara någon känd, men ingen jag kände igen...

EDIT: Använde jag en härskarteknik nu? Jag vet inte. Jag gör säkert det hela tiden, men det är bara för att jag är en sån egoist.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde det skulle vara någon känd, men ingen jag kände igen...

EDIT: Använde jag en härskarteknik nu? Jag vet inte. Jag gör säkert det hela tiden, men det är bara för att jag är en sån egoist.

Vet inte om man vågar säga namn eller länka grejer för när man minst anar det är väl någon utböling här inne och kollar och så står man där med byxorna nere.

EDIT: Sen har personen i fråga bara skrivit 275 inlägg så det är ingen kändis direkt. Men han var ganska aktiv på drummersunited så känner igen namnet därifrån.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag motinsisterar!

- Jag känner inte just nu något trängande behov av tjej (men det går i vågor)

- Jag framstår alltid som helt annorlunda på nätet än i verkligheten, mycket tuffare

- ... vilket förmodligen gäller andra också

- Jag vill inte träffa någon för sakens skull

- Det är pinigt

- Övrigt

Vad har du för motargument och erfarenheter?

[/quote

1. Det behöver inte vara ahh-måste-ha-tjej!!-känslan för att träffa någon. Det kan vara gött ändå. Att vara nyfiken på folk osådär? Låtsas men man kanske vet att ja, det blir inte mer än lite experimenterande.

2. Okej.. men det är i verkligheten det måste roliga händer. Så man kommer liksom inte undan.. Bara ett tips.

3. Japp! Förutom mig.. jag är coolare i verkligheten. styggare.

4. Vad menar du? Det är självklart.. men det gäller ju när man träffar nån oavsett. Eller vad menar du?

5. Den känslan går över.

Egna erfarenheter: Det är jäkligt kul. Har haft en profil på en site ett år eller så. För det första är det jäkligt kul bara att kolla in folks profiler och vad de skriver om sig själv och hur de ser ut.. blåsta brudar som stavar fel.. cyniska brudar med svart hår och lika svarta presentationer, brainiacs som showar med exakt vilka böcker och musik de gillar.. Själv har jag träffat två finfina tjejjer, den ena var jag tillsammans med ett tag och det hade nog kunnat bli nåt gött men det visa sig brista. Men jag var ju olikt dig ute efter fruvirke redan från början .. och tyckte det var gött med nätdejting då jag aldrig varit någon partykille och med lite fasta rutiner och inte världens största umgänge - vad ska man göra för att träffa en brud? Offrar gärna värdigheten för den möjligheten.Men hursomhelst.. du borde iallafall skapa en profil och smyga runt lite och kolla på folk. Happypancake.com gå in. happypancake.com

Dessutom insisterar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om man vågar säga namn eller länka grejer för när man minst anar det är väl någon utböling här inne och kollar och så står man där med byxorna nere.

Det var inte svårt att leta upp efter beskrivningen.

Vi borde förresten starta ett invandrarfientligt längstaparti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte svårt att leta upp efter beskrivningen.

Vi borde förresten starta ett invandrarfientligt längstaparti.

Okej, men bra! Då slapp jag ju säga.

Ja.

EDIT: Fast vissa invandrare är ju bra.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...