Dingbats Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Du bara skiter i allt. Jag är selektiv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Nu spelar de La Bamba på cembalo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Alltså, nu hypotiserar jag bara också, men jag tror inte att jag skulle ha några problem med att bara ha varit med en tjej i hela livet om det är (en av alla tusentals) "rätt"(a) tjej(er). Så visst om jag måste lära mig lite hur det går till då ett tag i början. Men jag ser inget värde i att vara tillsammans med massa tjejer som man inte egentligen är intresserad av för sakens skull. Jo det går säkert det med. Allt går ju. Tänkte inte på att vara tillsammans, mer möjligtvis bjuda ut på restaurang eller promenad eller dylikt. Men det kanske var en dålig idé. Ja fyfan. Det kan vara en krånglig grej, det där med relationer. En väldigt speciell sorts kunskap.. att hantera sin besvikelse, ilska, rädsla.. förstå när man ska prata, när man ska hålla käft och förhålla sig till den andre som inte alltid ser saker på samma sätt som en själv. Men den största saken är nog att den andre i en relationer på sätt och vis tvingar ( inte uttalat, men implicit då det ställer till problem ) att ta tag i issues man har med sig själv om man har några. Man fattar ju inte ensam att en sida av en själv kan vara ett problem förrän någon annan som är nära en passivt utsätts för det och protesterar - som t.ex det klassiska att inte kunna prata känslor.. att vara konflikträdd.. att inte våga ställa krav... att man ger för mycket .. att man tar för mycket.. att man är svartsjuk - eller att man är van vid att vara fysisk med vänner och det gör någon annan svartsjuk.. hur mycket man ställer upp.. att man blir tyst runt partnerns vänner... blablabla Njae hörrudu, när jag tänker efter igen så tror jag det man måste ha jäkligt tur eller lyckliga grundförutsättningar om man träffar sin första och ska klara att hålla ihop resten av livet. Eller jag vet inte.. vad säger ni andra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Jag trivs bäst själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 mars 2011 Trådstartare Dela Postat 17 mars 2011 Ja me Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Jo det går säkert det med. Allt går ju. Tänkte inte på att vara tillsammans, mer möjligtvis bjuda ut på restaurang eller promenad eller dylikt. Men det kanske var en dålig idé. Nej, bra idé, men lättare sagt än gjort. Om det händer något så händer det något, gör det inte det så gör det inte det. Jag går inte och gråter över att jag inte har ett tvåsiffrigt relationsbagage som en del andra i min ålder. Just nu känns det inte som världens undergång att jag är ensam så jag orkar inte ta tag i saker nu. Känns för konstruerat. Sen säger du massa saker som säkerligen stämmer men som jag inte kan relatera till. Njae hörrudu, när jag tänker efter igen så tror jag det man måste ha jäkligt tur eller lyckliga grundförutsättningar om man träffar sin första och ska klara att hålla ihop resten av livet. Eller jag vet inte.. vad säger ni andra? Absolut. Iaf om man är 20. Om man träffar sin första vid 40 lär man ha mer erfarenhet i allmänhet, så då går det nog. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Jag trivs bäst själv. Jag trivs tillräckligt bra själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Tycker PCO var bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 (redigerat) Jag tror faktiskt att du stör dig på folk betydligt mer än nattvaktaren. Ah, det blev ett missförstånd. Ville inte värdera med det jag skrev utan bara undra vad han får ut av det. Möjligt att du har rätt. Stör jag mig på någon är det definitivt inte Nattvaktaren. Brukar retas med honom och spela ädel då och då. Claes däremot skulle jag kunna tänka mig att gå Caps loc på när som. Redigerat 17 mars 2011 av laxlaxlax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Jo det går säkert det med. Allt går ju. Tänkte inte på att vara tillsammans, mer möjligtvis bjuda ut på restaurang eller promenad eller dylikt. Men det kanske var en dålig idé. Ja fyfan. Det kan vara en krånglig grej, det där med relationer. En väldigt speciell sorts kunskap.. att hantera sin besvikelse, ilska, rädsla.. förstå när man ska prata, när man ska hålla käft och förhålla sig till den andre som inte alltid ser saker på samma sätt som en själv. Men den största saken är nog att den andre i en relationer på sätt och vis tvingar ( inte uttalat, men implicit då det ställer till problem ) att ta tag i issues man har med sig själv om man har några. Man fattar ju inte ensam att en sida av en själv kan vara ett problem förrän någon annan som är nära en passivt utsätts för det och protesterar - som t.ex det klassiska att inte kunna prata känslor.. att vara konflikträdd.. att inte våga ställa krav... att man ger för mycket .. att man tar för mycket.. att man är svartsjuk - eller att man är van vid att vara fysisk med vänner och det gör någon annan svartsjuk.. hur mycket man ställer upp.. att man blir tyst runt partnerns vänner... blablabla Njae hörrudu, när jag tänker efter igen så tror jag det man måste ha jäkligt tur eller lyckliga grundförutsättningar om man träffar sin första och ska klara att hålla ihop resten av livet. Eller jag vet inte.. vad säger ni andra? Skriv lite kortare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Ah, det blev ett missförstånd. Ville inte värdera med det jag skrev utan bara undra vad han får ut av det. Möjligt att du har rätt. Stör jag mig på någon är det definitivt inte Nattvaktaren. Brukar däremot retas med honom och spela ädel då och då. Claes däremot skulle jag kunna tänka mig att gå Caps loc på när som. Hur var det att träffa honom IRL då? Svårt att stå emot en örfil? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Ah, det blev ett missförstånd. Ville inte värdera med det jag skrev utan bara undra vad han får ut av det. Möjligt att du har rätt. Stör jag mig på någon är det definitivt inte Nattvaktaren. Brukar däremot retas med honom och spela ädel då och då. Claes däremot skulle jag kunna tänka mig att gå Caps loc på när som. Ålrajt, fattar. Claes finns det betydligt större anledning att störa sig på. Men om man tog bort alla smileys från hans inlägg tror jag man skulle känna mycket mindre av det. Innehållet i sig är ofta ganska harmlöst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Tycker PCO var bra. Ör dom fortfarande aktiva, eller var det nån gammal grej? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Hur var det att träffa honom IRL då? Svårt att stå emot en örfil? Claes? Nej, han var mys personifierad. Satt och plirade över sin läskeblask. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Ör dom fortfarande aktiva, eller var det nån gammal grej? Vet ingenting om dagsläget. Lyssnar på Music from the Penguin Cafe, 197x. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 I allmänhet finns det för mycket gubbar på det här forumet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Ålrajt, fattar. Claes finns det betydligt större anledning att störa sig på. Men om man tog bort alla smileys från hans inlägg tror jag man skulle känna mycket mindre av det. Innehållet i sig är ofta ganska harmlöst. Honom gav jag dagens ros. Den tråden blev det inget av. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Claes? Nej, han var mys personifierad. Satt och plirade över sin läskeblask. Skönt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Skriv lite kortare. Ska försöka tänka på det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Ska försöka tänka på det! Nej, gör inte det. Men skriv fortare så man slipper vänta så länge! rapataparapataparapataparapataparapataparapataparapataparapataparapataparapataparapatapaBING Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Ska försöka tänka på det! Så där! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 (redigerat) Claes finns det betydligt större anledning att störa sig på. Men om man tog bort alla smileys från hans inlägg tror jag man skulle känna mycket mindre av det. Innehållet i sig är ofta ganska harmlöst. Åh nej, vänta nu! Du anar inte vilken (antagligen omedveten) fullkomligt briljant strateg han är. Det är det som får mig att rysa.. han har ett sånt jävla slipat sätt att uttala sig på, som om det han sa är objektivt och att han pratar genom år av erfarenhet och har medhåll från halva världen i ryggen. När det handlar om tyckanden! aaaaaaa Och han lindar in det så jäkla harmlöst med de där smiley:erna. Redigerat 17 mars 2011 av laxlaxlax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Åh nej, vänta nu! Du anar inte vilken (antagligen omedveten) fullkomligt briljant strateg han är. Det är det som får mig att rysa.. han har ett sånt jävla slipat sätt att uttala sig på, som om det han sa är objektivt och att han pratar genom år av erfarenhet och har medhåll från halva världen i ryggen. När det handlar om tyckanden! aaaaaaa Och han lindar in det så jäkla harmlöst med de där smiley:erna. Jag tror jag är för ointresserad av ämnena han brukar prata om för att orka ta in allt. Men du har rätt förstås, han beter sig som facit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Jag tror jag är för ointresserad av ämnena han brukar prata om för att orka ta in allt. Men du har rätt förstås, han beter sig som facit. Japp. Facit. Haha det borde han ha som titel. Claes Facit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 En aning random men jag blev galet sugen på smörgåstårta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Japp. Facit. Haha det borde han ha som titel. Claes Facit 😄 (första gången jag använder den smileyn på väldigt länge) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Mer stråkar i alla hörn tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 mars 2011 Trådstartare Dela Postat 17 mars 2011 Så där! 😛 Eller hur! Ibland behöver man inte skriva så himla många ord för att få fram den där poängen med vad det är man vill säga i ett inlägg för att folk förstår nog bättre ändå om man skriver kort men mera träffsäkert lixom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Hah, Grahn din tokfrans! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Läser också Joachime och Nattvaktaren förresten. Älskar när Joachime blir sur, är sträng mot nån eller beter sig lite spydigt.. och går emot den bild av honom som jag tänker att folk har och vill att han ska upprätthålla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts