Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Asså tatuering är ju svårt. Skulle lätt kunna ha en på liksom överarmen/axeln eller va de blir. Men de finns ju typ inget som är tillräckligt bra/coolt att ha. Och det måste ju verkligen vara något helt outstanding så man gillar det när man är gammal också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså tatuering är ju svårt. Skulle lätt kunna ha en på liksom överarmen/axeln eller va de blir. Men de finns ju typ inget som är tillräckligt bra/coolt att ha. Och det måste ju verkligen vara något helt outstanding så man gillar det när man är gammal också.

Jag såg en bild på en som hade tatuerat in stora porträtt på Ernst Kirschteiger och Martin Timell över hela magen. Det är ju lite classy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker också att ska man tatuera sig ska man göra det för att det är snyggt, inte för att det är någonting meningsfullt för då är det i 99,9999999999999999% av fallen jättefult. Alla som tatuerar in massa fiskar och drakar och grejer för att det symboliserar grejer... näää.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det måste ju verkligen vara något helt outstanding så man gillar det när man är gammal också.

Har nog en lite annorlunda inställning.. tycker det inte spelar särskilt stor roll hur kroppens hud ser ut.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Har nog en lite annorlunda inställning.. tycker det inte spelar särskilt stor roll hur kroppen ser ut.

Du kan ju gå in på tatueringsstudion, räcka över en vinare till killen och be honom ad libba lite i ansiktet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åja, nu får du allt mobilisera lite förståelse - folk tycker det är fint!

Jo, men nu har jag varit förstående så länge, och du är den förste som ställer frågan rakt ut. Så blir det när man går omkring och ställer en massa frågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju gå in på tatueringsstudion, räcka över en vinare till killen och be honom ad libba lite i ansiktet.

Tack, jag uttryckte mig slarvigt.. antar att jag förutsåg att det var en tatuering som inte var för jävlig. Det finns ju gränser, pratade i kontexten av det som folk brukar säga, typ att man inte ska "fläcka ner" sin kropp över huvud taget.

Svårt att fastställa en svartvit princip.. måste jag det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså jag hör ju dig 3lax. Skulle ju inte bry mig så mycket om man hade en tatuering som vid gammal ålder inte var så cool längre eg. Är ju inte mer än typ "en stor leverfläck" eller dylikt 😛

Skulle fan bry mig mer om jobbig kroppsbehåring än en ocool tatuering 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid nekinstitutionen här kan man bli doktorand redan efter kandidaten. Man behöver alltså ingen master.

Vet inte hur man räknar högskolepoäng i år, men på min tid var det en poäng per vecka.

60 p NE var krav för kand, 80 p NE var krav för master. Grundkurs, Fortsättningskurs, Fördjupningskurs 1, Fördjupningskurs 2

även kallade. Vet inte om man kan skippa Fördjupningskurs 2 och ändå komma in på Forskarutbildningen här i Gbg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur man räknar högskolepoäng i år, men på min tid var det en poäng per vecka.

60 p NE var krav för kand, 80 p NE var krav för master. Grundkurs, Fortsättningskurs, Fördjupningskurs 1, Fördjupningskurs 2

även kallade. Vet inte om man kan skippa Fördjupningskurs 2 och ändå komma in på Forskarutbildningen här i Gbg.

MEN SEN.. kom bolognaprocessen. Poängen har räknats om för att passa övria europas system - en master i sverige ska vara likvärdig en master i frankrike. Nu är en kurs 15p och följande gäller enligt något som kallas ECTS-systemet: Högskoleexamen är 120 poäng, Kandidat 180 poäng. Därefter kan man ta magister på 60 p och master på 120. Licentiat är 120 efter det och därefter doktor på 240.

Så debatt, dina högskolepoäng från innan bolognaprocessen ( 2007 ) är värda 1,5 poäng nu. 20 veckors studier är alltså 30 poäng.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...