Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

hon sa att skrivaren dragit pengar från hennes konto utan att hon fått papper utskrivna. Jag tittade henne rätt i ögonen och sa "jaha, då får vi kolla upp det." trots att jag inte har någon möjlighet till det. Men vet samtidigt att skrivaren inte drar utskrifter förrän pappren spottats ut. En uppenbar lögn.

servicekille på malmö högskola!

Jobbar du på bibliotek?

Jag tror inte att hon ljög. Här kan man bli av med belopp på kopiekortet innan man fått utskrifter iaf.

Jag tror hon beter sig som hon gör nu för att du kollade in henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att hon ljög. Här kan man bli av med belopp på kopiekortet innan man fått utskrifter iaf.

Jag tror hon beter sig som hon gör nu för att du kollade in henne.

Isåfall borde hon ju visa tuttarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj sedär! Låter som precis det jag vill göra lax. Åkte du iväg själv på resan? Hur gammal var du?

Jag bodde på olika hotell och jobbade inte ett skit.

Var borta en månad. Åkte ensam, men var inte ensam.

Typ.

Sedan har jag åkt med brorsan också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj sedär! Låter som precis det jag vill göra lax. Åkte du iväg själv på resan? Hur gammal var du?

Tackar för tipset om couchsurfing, lät väldigt intressant!

Åkte själv.. och var väl lite äldre än dig.. tror jag var 24. Och beskrivningen innan var väl en liten försköning.. fanns också en hel del stunder då jag var ensam, rädd eller uttråkad. Men du verkar vara av ett helt annat virke än jag var då, tvivlar inte på att du kommer ha det gött.

Hursomhelst.. mitt bästa tips är att du köper ett par riktigt sköna skor innan du drar. Då klarar man det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inga ord som slutar på -eng och uttalas -ang. -ent isåfall kanske, kan inte komma på nåt.

Jag ska juaf till kbh i vår. hä få dug

Jag kanske ska till London i juni, förutsatt att jag blir bjuden.

Fast det krockar även med en konsert hemmavid...

restaurant

restaurang

maräng

Marengo

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte själv.. och var väl lite äldre än dig.. tror jag var 24. Och beskrivningen innan var väl en liten försköning.. fanns också en hel del stunder då jag var ensam, rädd eller uttråkad. Men du verkar vara av ett helt annat virke än jag var då, tvivlar inte på att du kommer ha det gött.

Hursomhelst.. mitt bästa tips är att du köper ett par riktigt sköna skor innan du drar. Då klarar man det mesta.

Okej. Men klart att resan inte bara skulle vara frid och fröjd, kommer ju vara mycket ensam och säkerligen stöta på problem. Ser det dock som utmaning och ett sätt att växa på.

Har inte bestämt mig för att göra det än men är väldigt sugen, skall fundera vidare. En jobbig grej blir bara att behöva förklara för folk hur man kan göra en resa helt själv.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar du på bibliotek?

Jag tror inte att hon ljög. Här kan man bli av med belopp på kopiekortet innan man fått utskrifter iaf.

Jag tror hon beter sig som hon gör nu för att du kollade in henne.

Yes, bibliotek, fast i datasupport åt de som sitter i bibliotekets datasal. Och nej.. har stenkoll på skrivarna här. Det som hon åberopade kan bara hända om skrivarna tappar kontakt med servern, och så var inte fallet. Och hursomhelst fick hon ju cash på kontot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Men klart att resan inte bara skulle vara frid och fröjd, kommer ju vara mycket ensam och säkerligen stöta på problem. Ser det dock som utmaning och ett sätt att växa på.

Har inte bestämt mig för att göra det än men är väldigt sugen, skall fundera vidare. En jobbig grej blir bara att behöva förklara för folk hur man kan göra en resa helt själv.

Jobbig grej? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes, bibliotek, fast i datasupport åt de som sitter i bibliotekets datasal. Och nej.. har stenkoll på skrivarna här. Det som hon åberopade kan bara hända om skrivarna tappar kontakt med servern, och så var inte fallet. Och hursomhelst fick hon ju cash på kontot.

Ok, då har ni ett tightare system än här!

Jag har väl fått tillbaka kronor i handen (för ingen har ju gett mig tillbaka på kortet som det dragits från)

vid 5-6 tillfällen.

Sedan är ju det aldrig så att det dras 40-50 kronor, utan det handlar om max 4-5 kronor snarare.

Man märker ju det liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, folk ska ju alltid ifrågasätta allt.

Vilka "folk"? De på resan eller de som frågar när du kommer hem eller både och?

Du kan ju alltid då kontra med att fråga om de går på skethuset och tolkar rövspringan själva eller om de gör det i flock?

Det har jag gjort!

(edith: glömde eller)

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då har ni ett tightare system än här!

Du får komma hit nån gång så ska du få se på service! 🙂 Har kommit på att det bästa sättet att motverka långtråkigheten är att göra ett riktigt bra jobb. Gör regelbundna ronder och kollar över mina skrivare, fyller på papper och städar upp allmänt, lyssnar rakbladsvasst när folk kommer med frågor och ger sakliga & tydliga svar.

Tänker jag efter så känns det lite töntigt men allt som får tiden att gå gör mig glad.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Du får komma hit nån gång så ska du få se på service! 🙂 Har kommit på att det bästa sättet att motverka långtråkigheten är att göra ett riktigt bra jobb. Gör regelbundna ronder och kollar över mina skrivare, fyller på papper och städar upp allmänt, lyssnar rakbladsvasst när folk kommer med frågor och ger sakliga & tydliga svar.

Tänker jag efter så känns det lite töntigt men allt som får tiden att gå gör mig glad.

Du är väl en bra människa Zappa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju inte dra iväg utan att säga nått fattar du väl. 😛 Måste ju veta var man tar vägen.

Om du ser det så kommer du att missa en stor del av frihetsgrejen, känslan av att ingen vet var du är,

det är ju det som är halva grejen. Kom inte och säg att du ska ha med dig mobil eller dator också...

Du kan ju alltid skicka vykort efter ett tag. Kul att skicka, kul att få.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ser det så kommer du att missa en stor del av frihetsgrejen, känslan av att ingen vet var du är,

det är ju det som är halva grejen. Kom inte och säg att du ska ha med dig mobil eller dator också...

Du kan ju alltid skicka vykort efter ett tag. Kul att skicka, kul att få.

Alla måste ju inte veta vart jag är hela tiden utan menade mest att man inte kan försvinna hur som helst, bröderna skulle ju anmäla mig försvunnen till polisen osv. Bara man säger att man åker utomlands så är det ju lugnt. Så nära och kära har koll på läget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju inte dra iväg utan att säga nått fattar du väl. 😛 Måste ju veta var man tar vägen.

Varför skaru resa själv? 😛

Edit: Ja, det där var ju då ett skämt. xD

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Tebax efter en liten promenad... från resturangen. ☺️🥰

Jävla fint väder. 🥰 :wub:

...nu ska ja bajsa. 🥰 :wub: 🥰

Se vad glad man kan bli efter lite motion. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skaru resa själv? 😛

Jag måste inte åka själv men kommer bli svårt att hitta någon som har tid/ork att göra en sån sak. Sedan kan det vara nyttigt att göra det på egen hand, klara av saker på egen hand, få tid att tänka på saker och ting, inte vara låst till någon annans vilja, bestämma helt själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...