Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Är det nån som har koll på aphex twin? Är han bra? Vilka är hans bästa grejer?

Han är bra och dålig om vartannat.

Windowlicker är känd och bra. Selected Ambient Works är bra men lite dryg i längden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha ni skulle se.. en liten tjej gick precis förbi mig här på jobbet. Jag log innerligt för hon var hos mig för några dagar sedan och försökte fiska till sig förmåner.. hon kom fram till mitt skrivbord och jag tog emot henne med en proffesionell min, hon sa att skrivaren dragit pengar från hennes konto utan att hon fått papper utskrivna. Jag tittade henne rätt i ögonen och sa "jaha, då får vi kolla upp det." trots att jag inte har någon möjlighet till det. Men vet samtidigt att skrivaren inte drar utskrifter förrän pappren spottats ut. En uppenbar lögn. Jag öppnade utforskaren.. scrollade runt lite i några windowsmappar som om det vore hennes konto och sneglade på henne. Hon stod och tittade åt sidan, bet sig i läppen för att dölja något och hela hennes ansikte utstrålade "jag undrar om det här kommer funka?". Sen såg jag på henne och sa med lika delar sträng som skämtsam röst att hennes konto mystiskt hade tömts på pengar och att jag nu fyllt på det. Hon förstod helt uppenbart att jag genomskådat henne, rodnade, tackade och gick.

Nyss gick hon förbi igen och jag log spontant mot henne, inte på något sätt anklagande. Hon gick snabbt förbi mot sina studiekamrater och jag såg att hon höll på att spricka upp i ett leende. När hon kom fram såg jag på studiekamraternas ansikte som var vända mot mig att de smittades av hennes leende och log brett själva när de såg henne och de frågade "varför är du så glad?". Hee hee.

Åh, dessa små spel man får tid för som servicekille på malmö högskola!

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som har koll på aphex twin? Är han bra? Vilka är hans bästa grejer?

Windowlicker som Dingbats nämnde. Den är riktigt grym och med en bra video. Gillar också Girl/Boy song i vissa bitar.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu jävlar får du ligga!

Haha, nä du. .. det kanske är så dygdigt så några av er spyr men jag föredrar kärlek inblandat om jag ska ligga. Dessutom är hon för ung - hon kan inte vara mer än 20. Och även om det inte är olagligt skulle det kännas fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, nä du. .. det kanske är så dygdigt så några av er spyr men jag föredrar kärlek inblandat om jag ska ligga. Dessutom är hon för ung - hon kan inte vara mer än 20. Och även om det inte är olagligt skulle det kännas fel.

Jag med, iaf i teorin, praktiken har jag inte kommit till.

Och yngre tjejer är lite småäckligt faktiskt.

Så ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar seriöst på att packa en väska till sommarn och dra iväg själv ut i europa 2-3 månader. Se världen lite, möta andra kulturer, spela musik me folk, diska i snabbkök för en lunch, tåga runt mellan länder, bestiga något berg, lära känna folk, lära känna mig själv, få nytt perspektiv på livet, hjälpa till på vingårdar, rida åsna. etc etc.

Känner mig instängd i livet, i mig själv.

typ

Gör det!

Precis vad jag gjorde när jag.. *host host* var i din ålder. Åkte tåg genom flera länder i europa, gick vilse i Berlin, bodde en tid hos en blind dragspelare i le puy i södra frankrike och följde med och spelade något de kallade "Gypsy Jazz" i en restaurengkällare. Följde en bit av en gammal pilgrimsfärd som ledde upp på ett berg där man kunde titta ut genom ögonen på en staty av stadens helgon. Satt på en buss någonstans och hörde diskantskval av Rage against the machine genom någons hörlurar.. hade inte hört musik på länge dagar och började snacka med killen, fick låna lurarna och lyssna lite. Fy fan vad mäktigt det var att höra inspelad musik efter att ha varit utan i flera veckor. Vi åkte till samma stad, minns inte vilken, och köpte en flaska rom sent på kvällen och satt och smuttade på en skitkall stentrappa.

Finns en bra sida - couchsurfing.com - som jag använde mig av. Man kan be om lov att sova på folks soffor.. folk skriver lite om sig - om de spelar musik, sysslar med konst eller gillar något speciellt. Så man kan bonda med rätt sorts människor och får en chans att komma in i det lokala livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har du väl!

Nja jo... Men känns som jag vill ha en buffert också... Och ha att ta lite av när man ska flytta hemifrån sen... Och så kommer det ryka en del på inspelningen av skivan och grejer med det... Och så jag vet inte osv

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Mempho jag har dragit och åkt runt hela Frankrike, England, Wales, Skottland och Holland.

Men inte jobbade jag under resan... Bäst var Frankrike, sedan England.

Okej. Frankrike är enda landet jag varit i typ, men var då 8 år. England känner jag inte så mycket för utan hellre Ireland, Skottland, om man nu ska till den ön.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Frankrike är enda landet jag varit i typ, men var då 8 år. England känner jag inte så mycket för utan hellre Ireland, Skottland, om man nu ska till den ön.

Om du ska dra runt utan mening eller mål är det väl bäst att köra kontinenten så är du inte så inlåst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha ni skulle se.. en liten tjej gick precis förbi mig här på jobbet. Jag log innerligt för hon var hos mig för några dagar sedan och försökte fiska till sig förmåner.. hon kom fram till mitt skrivbord och jag tog emot henne med en proffesionell min, hon sa att skrivaren dragit pengar från hennes konto utan att hon fått pengar. Jag tittade henne rätt i ögonen och sa "jaha, då får vi kolla upp det." trots att jag inte har någon möjlighet till det. Men vet samtidigt att skrivaren inte drar utskrifter förrän pappren spottats ut. En uppenbar lögn. Jag öppnade utforskaren.. scrollade runt lite i några windowsmappar som om det vore hennes konto och sneglade på henne. Hon stod och tittade åt sidan, bet sig i läppen för att dölja något och hela hennes ansikte utstrålade "jag undrar om det här kommer funka?". Sen såg jag på henne och sa med lika delar sträng som skämtsam röst att hennes konto mystiskt hade tömts på pengar och att jag nu fyllt på det. Hon förstod helt uppenbart att jag genomskådat henne, rodnade, tackade och gick.

Nyss gick hon förbi igen och jag log spontant mot henne, inte på något sätt anklagande. Hon gick snabbt förbi mot sina studiekamrater och jag såg att hon höll på att spricka upp i ett leende. När hon kom fram såg jag på studiekamraternas ansikte som var vända mot mig att de smittades av hennes leende och log brett själva när de såg henne och de frågade "varför är du så glad?". Hee hee.

Åh, dessa små spel man får tid för som servicekille på malmö högskola!

haha, va skön du är lax. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör det!

Precis vad jag gjorde när jag.. *host host* var i din ålder. Åkte tåg genom flera länder i europa, gick vilse i Berlin, bodde en tid hos en blind dragspelare i le puy i södra frankrike och följde med och spelade något de kallade "Gypsy Jazz" i en restaurengkällare. Följde en bit av en gammal pilgrimsfärd som ledde upp på ett berg där man kunde titta ut genom ögonen på en staty av stadens helgon. Satt på en buss någonstans och hörde diskantskval av Rage against the machine genom någons hörlurar.. hade inte hört musik på länge dagar och började snacka med killen, fick låna lurarna och lyssna lite. Fy fan vad mäktigt det var att höra inspelad musik efter att ha varit utan i flera veckor. Vi åkte till samma stad, minns inte vilken, och köpte en flaska rom sent på kvällen och satt och smuttade på en skitkall stentrappa.

Finns en bra sida - couchsurfing.com - som jag använde mig av. Man kan be om lov att sova på folks soffor.. folk skriver lite om sig - om de spelar musik, sysslar med konst eller gillar något speciellt. Så man kan bonda med rätt sorts människor och får en chans att komma in i det lokala livet.

Oj sedär! Låter som precis det jag vill göra lax. Åkte du iväg själv på resan? Hur gammal var du?

Tackar för tipset om couchsurfing, lät väldigt intressant!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...