Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Klart man får. Men metadiskussioner blir så oerhört tradiga. Folk som tar åt sig av minsta lilla grej som andra skriver är bland det jag har svårast för på forum, alla kategorier. Folk behöver inte mena så himla mycket hela tiden. Och debatt är som han är, precis som vi andra är som vi är. Det kan man väl acceptera och chilla lite.

Okej då, bra tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man får. Men metadiskussioner blir så oerhört tradiga. Folk som tar åt sig av minsta lilla grej som andra skriver är bland det jag har svårast för på forum, alla kategorier. Folk behöver inte mena så himla mycket hela tiden. Och debatt är som han är, precis som vi andra är som vi är. Det kan man väl acceptera och chilla lite.

En del tar åt sig av minsta lilla grej. Det kan man väl acceptera och chilla lite? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ordet härskarteknik förknippar jag med riksdagsdebatter där diverse riksdagsmän fått se göran persson vända ryggen till när de bemött hans inlägg. Efter detta brukar de använda ordet härskarteknik, när de istället borde ha tagit upp hans brist på hyfs direkt, men det hade krävt att de hade ett visst mått av civilkurage.

Japp.. det är det som är poängen, att situationen hade gjort personen sårbar. Tekniken blir ju som värst när någon är i en beroendesituation till någon annan, t.ex chef/anställd. Och att påpeka förminskandet kan drabba ens situation, man blir mer utfryst från det sociala sammanhanget osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bannemig den smidigaste giffen jag någonsin sett. Man ser inte skarven alls!

Den är ju reverse-loopad. Blir aldrig skarv då. Men det är nån som lagt ner jobb.. ser ut som att bakgrunden är i ett annat lager.. inte en pixel rör sig där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstod att Lax x3 ville påvisa hur människor (oavsett vilka det än är) kan reagera/reagerar på den typ av övervakning som förekom i Panopticon. Jag antar att Lax x3 menar att den reaktionen kan förekomma hos icke fängslade också.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...