Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Min lillebror har sökt samma gmnasium jag gick på. Hoppas verkligen han kommer in för hans andraval har 10,4 i betygssnitt och cirka 50% har högskolebehörighet när dom är klara.

Vilka linjer rör det sig om? Natur natur och IV?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka linjer rör det sig om? Natur natur och IV?

Det jag gick var ju samhäll internationell, det andra är nånting på typ Ljud- och bildskolan. Vet inte om mamma vet att skolan är så dålig, får säga det till henne. Såatte

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag gick var ju samhäll internationell, det andra är nånting på typ Ljud- och bildskolan. Vet inte om mamma vet att skolan är så dålig, får säga det till henne. Såatte

Jo, som storebror har du ett ansvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag gick var ju samhäll internationell, det andra är nånting på typ Ljud- och bildskolan. Vet inte om mamma vet att skolan är så dålig, får säga det till henne. Såatte

Annars är jag iofs förespråkare av "gå vafan du vill som du tycker är kul, det är bara gymnasiet", men om det är kass skola så är det ju inge kul. Och högskolebehörighet är ju bra att ha. Nu är det väl nytt Björklundsystem från och med i höst va? Så då ska man antingen bli torr akademiker eller grovarbetare, finns inga mellanting. Då blir det ju svårare med såna där blaja lite/vara lite seriös-kombinationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska ni slå på ettan.

Hej litteraturen

UR. Avsnitt 3 av 3. Svensk arbetarlitteratur. Vad var det som gjorde Moa Martinson och Vilhelm Moberg så stora? Vi träffar en lastbilschaufför som har börjat läsa tack vare ljudböcker och reser till svenskområden i USA och pratar utvandring med Siri Hustvedt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snarare skulle jag väl säga att höga intagningspoäng aldrig varit något problem eftersom man haft jävligt bra betyg.

Det också. Fast jag hade bara 285 eller nåt från högstadiet. Under 19 i gymnasiet. Min syrra hade 320 från högstadiet, snacka om bortkastade poäng, inget man minns eller någonsin har nytta av sen.

Hoppas han söker någonting mer än bara det han inte kommer in på och blajlinjen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...