Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Jag drömmer om att på ett enkelt och inte alls långtråkigt eller arbetsamt sätt lösa försörjning + bostad under tiden jag studerar kandidat och master, därefter bli antagen som doktorand, göra det i några år och sen kunna titulera mig doktor. Vara anställd på Stockholms universitet, undervisa i kanske semantik eller något annat intresseområde, forska, åka iväg då och då på fält och till andra universitet och hålla på med lingvistik. Skriva massa böcker som citeras flitigt och bli lite känd i den världen. Samtidigt som jag håller på med musik och annat pyssel.

Så ere.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för drömmar då Killis? Förutom att bli amerikan och rik dj.

Är väl typ det. Nä men vore jävligt kul bara att turnera typ. Eller släppa något på riktigt, eller bara få lite spelningar. Man behöver ju inte bli jätterik.

Annars idag när vi pluggade så hade vi lyckats få ett rum och där fanns det en whiteboard. Riktigt roligt hålla på på den med alla uträkningar och grejer och när man liksom fattar allt och får förklara det för dom andra så känns det rätt bra. Typ att man verkligen valt rätt ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars idag när vi pluggade så hade vi lyckats få ett rum och där fanns det en whiteboard. Riktigt roligt hålla på på den med alla uträkningar och grejer och när man liksom fattar allt och får förklara det för dom andra så känns det rätt bra. Typ att man verkligen valt rätt ändå.

Det är jävligt härlig känsla. Vi har en tjej som upprepade gånger på syntaxen har gått upp till tavlan och tagit över pennan och ritat upp egna teorier och grejer. En gång var hon framme vid tavlan och föreläste på rasten mitt i lektionen, och läraren kom in när vi skulle börja igen och satte sig vid bänken och tittade på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är jävligt härlig känsla. Vi har en tjej som upprepade gånger på syntaxen har gått upp till tavlan och tagit över pennan och ritat upp egna teorier och grejer. En gång var hon framme vid tavlan och föreläste på rasten mitt i lektionen, och läraren kom in när vi skulle börja igen och satte sig vid bänken och tittade på.

Men shiiiit. Då är man lite för seriös.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men shiiiit. Då är man lite för seriös.

Hon är lite konstig i huvet i övrigt, men kul. Hellre att det finns såna än att alla är idioter som vissa, som sitter och beklagar sig inför varann om hur oschysst det är av läraren att sätta en deadline till sju på morgonen för då kan man ju inte gå upp!!! Och om hur tråkigt det och det ämnet är och himlar med ögonen när man frågar om de läst artikeln tills idag, typ.

AK-47

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är väldigt trevligt att det har varit mer norsk och dansk tv i tv de senaste åren! Till och med så att SVT pushar för sina deckare som "krim". Skavlan är ju jättebra, skulle vara lite fler danskar med där bara.

Samnordiskt förhållande med tjej, fördelar:

Vidgar vyerna

Nackdelar:

Färre delade referensramar

Nu pruttade jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...