Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Innan midnatt då...

SadamJr och alla andra, man ska (om det inte stod i någon länk ni redan skrivit in här) sända ett sms som ska täcka portokostnaden.

Sedan får man ett antal siffror som svars-sms. De siffrorna ska man SJÄLV skriva på platsen för frimärket på kuvertet.

Det får mig att tänka på att man väl kan skriva vilka siffror som helst?? 😕 Eller ska någon idiot sitta och scanna av alla

dessa kuverts siffror? Så illa som folk skriver och vad lätt bläcket kan rinna lite av regn och annat. Vad händer med alla de oläsliga

sifferkombinationerna? Vem betalar allt det merarbetet? Nej, jag tror man kan skriva vilka siffror som helst.

😛

Det tror jag också. Hur det kan fungera i Danmark o Tyskland begriper jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det tror jag också. Hur det kan fungera i Danmark o Tyskland begriper jag inte.

Jag kan meddela att samtliga brev jag har fått från Tyskland har varit frankerade med frimärken (med blommor på).

Danmark har jag inte fått några brev från.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan meddela att samtliga brev jag har fått från Tyskland har varit frankerade med frimärken (med blommor på).

Danmark har jag inte fått några brev från.

De kör nog med parallella system.

Har varit infektiös. Den kommande veckan ska jag varsamt sköta om rösten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte kan göra orätt utan att vara övervakad kan man heller inte göra rätt utan vara övervakad. Man måste övervaka alla, oavsett om de bryter mot någon lag just då eller inte, för att få med de som bryter mot någon lag. Och ett samhälle som alltid övervakar alla - vill du ärligt talat leva i ett sådant?

Det gör vi ju redan, i städerna filmas man ju många gånger per dag av övervakningskameror. Jag har inte ont av det iaf.

De samhällen som satt effektiv brottsbekämpning som prioritering ett är uteslutande totalitära diktaturer: Östtyskland, Pinochets Chile, Nordkorea, Francos Spanien. I en demokrati finns det andra värden som måste stå högre, mänskliga rättigheter ofta kallade.

Och vi kan inte lita på att de lagar som gäller idag alltid kommer att gälla, tvärtom kan vi vara säkra på att andra lagar kommer att gälla i framtiden. De lagarna kanske är stiftade av exempelvis Sverigedemokraterna? Även om man inte behöver gå så långt för att hitta rent barockt idiotisk politik; Beatrice Ask har ju stått för mer än sin beskärda del av vettvilliga utspel (gredelina kuvert?). Om och när någonting som inte bör vara olagligt blir olagligt, har man då implementerat massövervakning och vant medborgarna vid att allt de gör övervakas, då sitter man där med skägget i trabanten.

Klart att mänskliga rättigheter skall värnas, men får ju kompromissa för vår säkerhets skull också. Jag lever gärna i en värld där man blir filmad om dagarna vilket gör samhället tryggare. Men det är jag det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör vi ju redan, i städerna filmas man ju många gånger per dag av övervakningskameror. Jag har inte ont av det iaf.

Klart att mänskliga rättigheter skall värnas, men får ju kompromissa för vår säkerhets skull också. Jag lever gärna i en värld där man blir filmad om dagarna vilket gör samhället tryggare. Men det är jag det.

Det är ingen som kollar "filmerna" ändå...

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som vi inte kommer längre där. Intressant att diskutera, försöker alltid stå för vad jag (nu/vid tillfället) tror/tycker men försöker alltid vara öppensinnig inför andras argument och tankegångar.

Måste sova, har tenta imorn. Gonatt Dingis och ni andra. 😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ingen som kollar "filmerna" ändå...

Nä precis, videomaterialet granskas ju bara när det finns behov/anledning till att göra det, tex vid brottsutredningar osv. Såatte, sömn var det ja.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör vi ju redan, i städerna filmas man ju många gånger per dag av övervakningskameror. Jag har inte ont av det iaf.

Klart att mänskliga rättigheter skall värnas, men får ju kompromissa för vår säkerhets skull också. Jag lever gärna i en värld där man blir filmad om dagarna vilket gör samhället tryggare. Men det är jag det.

De kompromisser som görs är sällan särskilt proportionerliga. Nu har jag inte källan på det här just nu och klockan är kvart över midnatt, men sedan Tyskland införde det datalagringsdirektiv som Sverige också kommer att införa snart, har brottsligheten gått ner med vad som motsvarar en och en halv nyanställd polis. Det är rimligt.

Själv ser jag ingen "säkerhet" eller känner mig "tryggare" av att staten sneglar på mig varje steg jag tar. Men det är jag det.

Du kan ju skriva upp dig på Trabant-kön redan nu så behöver du inte vänta så länge sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

De kompromisser som görs är sällan särskilt proportionerliga. Nu har jag inte källan på det här just nu och klockan är kvart över midnatt, men sedan Tyskland införde det datalagringsdirektiv som Sverige också kommer att införa snart, har brottsligheten gått ner med vad som motsvarar en och en halv nyanställd polis. Det är rimligt.

Själv ser jag ingen "säkerhet" eller känner mig "tryggare" av att staten sneglar på mig varje steg jag tar. Men det är jag det.

Du kan ju skriva upp dig på Trabant-kön redan nu så behöver du inte vänta så länge sen.

De som gör brott gör oftast brott ändå, oavsett om det finns övervakning, fotboja, övervakningskameror och begränsade fängelsevistelser.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Dessa låtar har varmkörts hemma hos mig i helgen:

I min spelare just nu

Mew - Am I Wry? No

Snow Patrol - Chasing Cars

Mew - Repeaterbeater

Glasvegas - Geraldine

Coldplay - Talk

Mutemath - Typical

Mew är ju på gränsen till progressiva i sitt spelsätt, grymt!

Och Coldplays Talk är ju grym för jag älskar Kraftwerk...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...