Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Han var förband till Animal Collective när jag såg dem för två år sen och då tyckte jag han var lite tråkig.

Hur läste du vilka som vann På spåret? Rätt lag för övrigt.

Finalen var ganska lätt. Hade 10 p på london.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Han var förband till Animal Collective när jag såg dem för två år sen och då tyckte jag han var lite tråkig.

Hur läste du vilka som vann På spåret? Rätt lag för övrigt.

Kollade rubriker på aftonbladet och då stod det där.

Helt klart rät lag. Peter Apelgren är lätt skönaste deltagaren i På spåret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade rubriker på aftonbladet och då stod det där.

Helt klart rät lag. Peter Apelgren är lätt skönaste deltagaren i På spåret.

Absolut. Så härlig reaktion när han hade dragit på tian utan att ha hört hela ledtråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten i Sverige tittar på ett system för mobilporto där det går att betala via sms i stället för att använda ett frimärke.

I Danmark införs möjligheten redan den 1 april. Man skickar ett sms och får en kod tillbaka som skrivs på brevet och fungerar som frankering, skriver Sydsvenskan.

-Vi är väldigt intresserade och tittar just nu på en lösning, säger Anders Åsberg, chef för marknad- och tjänsteutveckling inom Posten.

Tidpunkten är dock oklar.

www.gp.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar ju snarare som ett alternativ, snarare än ersättning men frimärken lär ju högst troligt fasas ut relativt snabbt. Väldigt förlegen metod enligt mig.

Det är ju jättebra att FRA och gud vet vilka myndigheter det rör sig om har ett register över vilka som skickat vilka brev när och var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju jättebra att FRA och gud vet vilka myndigheter det rör sig om har ett register över vilka som skickat vilka brev när och var.

Ja, det är det ju? Större chans att stoppa händelser likt bombningen i Stockholm, ju säkrare desto bättre.

Eller är du sån där über-anti-FRA som tror att signalspanarna sitter och spanar på vanliga medelsvensson som hänger på Flashback, eller sitter på fikarasten och skrattar åt fåniga sms du skrivit till din morsa?

edit, lade till. :rolleyes:

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är det ju?

Tycker du seriöst att staten ska ha ett register över all kommunikation som sker mellan människor? Att man inte ska kunna skicka ett brev till någon anonymt? Rättigheter som folk slåss för och som vi ser som självklara när det handlar om Iran och Nordkorea men som inte är värt någonting när det rör oss själva, tydligen.

Det är så dumt så jag inte vet vad jag ska säga. Jag vill inte bo i ett samhälle där man inte kan kommunicera med varandra utan att registreras. Staten ska ge fan i min post.

Eller är du sån där über-anti-FRA som tror att signalspanarna sitter och spanar på vanliga medelsvensson som hänger på Flashback?

De "sitter inte och spanar på folk". Men när någon vill plocka fram den informationen finns den sparad. Och även om det finns stränga regler för vem som får begära ut den informationen och i vilka syften nu, så finns det inga garantier för att det alltid kommer vara så. Tvärtom kan man nära nog vara säker på att det kommer att ske ändamålsglidningar. Man inför system för registering av ditten och datten med försäkran om att det är i de ädlaste syften, men bit för bit utvidgas omfattningen. Se på övervakningskamerorna i England som infördes för att förhindra terrorism men som används för att bekämpa nedskräpning.

För i helvete.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...