Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

akai-LPK25.jpg

Den här är väl bättre i så fall.

Har letat efter nåt som kunde hjälpa mej att spela enfingersackord eftersom jag har problem med mina händer. På en nanopad kan man lägga upp många miditoner på varje slagplatta, och de är anslagskänsliga. Har funderat på en billig hemkeyboard oxå, men kan inte reda ut om det går att använda deras engingersackord för att spela in i en pcsequencer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har letat efter nåt som kunde hjälpa mej att spela enfingersackord eftersom jag har problem med mina händer. På en nanopad kan man lägga upp många miditoner på varje slagplatta, och de är anslagskänsliga. Har funderat på en billig hemkeyboard oxå, men kan inte reda ut om det går att använda deras engingersackord för att spela in i en pcsequencer.

Aha, då förstår jag. Smart lösning då. Då kommer du nog dock inte kunna styra längden på tonerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo, genom att hålla in!

Går säkert ställa in "toggle" vs "trig"

Toggle och trig låter bra. Vad menar du med att hålla in. Hade tänkt att programera in t ex dom fem ackorden för en låt och sen spela på padsen i ställer för min vanliga kontroller. Tänkte att det skulle funka rätt bra men att jag förmodligen skulle få gå in i pianorullen och fixa till det hela lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns midiplugins! Kolla här:

Jo, jag vet. Cubase har en inbyggd sådan, chorder. La vid ett tillfälle ner en eftermiddag på att programmera ett antal keyboardsinställnigar, men när jag några dagar senare skulle använda det hela fanns ackorden inte sparade. Krångligt var det oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lever han än? Köpte några plattor för länge sen. Tror han var fullständigt nerknarkad då.

Han var på Montreauxfestivalen 2004, Roskildefestivalen 2006 och nu till London och The Forum i Juni 2011.

Han är just nu på turné i USA och sedan Australien. Vad mer? Jo, han är 69 år. Hans son dog förra året,

av ålderdom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var step brothers som gick på tv. Så du du tycker att den är normal? Ditt liv måste va intressant.

😛 Jämfört med Land of the Lost så är Step brothers normal, men jämfört med andra vanliga så är även den knäpp. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...