Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Några i min klass läste 250% andra halvan av förra terminen. Det är ganska mycket. Iofs var förvaltningsrätten en jävla blajkurs vars 100% var långt ifrån 100%. Men ändå.

Undra vad rekordet är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns också en poäng i att om jag pluggar 150% så blir det svårare för mina föräldrar att hävda att jag borde skaffa ett jobb.

Du borde nog hinna med åtminstonne ett helgjobb, eftersom du har så lätt för dej.

Link to comment
Dela på andra sajter

vilka dårå

1. Sver-Erik Liedman, Hets. Den ska tydligen beröra skolutvecklingsfrågor och jag har alltid tyckt han vart vettig när det gäller politik och idéer.. rätt mycket hetluft just nu angående den nya gymnasiereformen och allt som skolminister Björklund häver ur sig. Känns som reformen inte bara innebär nytt betygssystem och nya läroplaner utan också en ny kunskapssyn.. och att den i förlängningen säger en hel del om synen på individer som medborgare i samhället. Kul att vara med om en så stor förändring, för det tror jag det kommer bli.

2. Andra delen av The name of the wind. Fantasy från en snubbe som debuterade för några år sedan, tycker den är klockren. Har läst en jäkla massa fantasy och tycker han har massa färska grepp som rubbar på den klassiska föreställningen om en fantasyroman utan att röra sig för långt utanför ramarna. Sjukt genomtänkt värld.. många små geniala detaljer som gör allting väldigt mer troligt. Och fruktansvärt bra språk och grym dialog.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som den nya gymnasiereformen inte bara innebär nytt betygssystem och nya läroplaner utan också en ny kunskapssyn.. och den säger en hel del om synen på individer som medborgare i samhället. Kul att vara med om en så stor förändring, för det tror jag det kommer bli.

Björklunds politik innebär att kunskap inte får vara ett egenvärde utan bara kan motiveras med att det leder till jobb. Medborgare heter det inte, det heter arbetare. Inte så kul att vara med om den förändringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Björklunds politik innebär att kunskap inte får vara ett egenvärde utan bara kan motiveras med att det leder till jobb. Medborgare heter det inte, det heter arbetare. Inte så kul att vara med om den förändringen.

Är helt med dig. Samtidigt som jag ser behovet av tydliga ramar för att värdet av kunskap ska kunna mätas i det system som råder - det marknadsekonomiska. Det blir ett problem att skolans inte kan hävda statusen för sin verksamhet när resten av samhället inte förstår "nyttan" i det. Finns många skolämnen som reducerats till ingenting för att lärarna inte kan motivera varför det lärs ut, annat än i väldigt vaga ord ..

Välkomnar på så vis förändringen.. eftersom jag tror vi måste anpassa oss till det system som råder. Att det systemet har brister är en annan grej. Men har själv inte förmåga att föreställa mig något annat som skulle kunna få hela samhället att gå runt.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Är helt med dig. Samtidigt som jag ser behovet av tydliga ramar för att värdet av kunskap ska kunna mätas i det system som råder - det marknadsekonomiska. Det blir ett problem att skolans inte kan hävda statusen för sin verksamhet när resten av samhället inte förstår "nyttan" i det. Finns många skolämnen som reducerats till ingenting för att lärarna inte kan motivera varför det lärs ut, annat än i väldigt vaga ord ..

Välkomnar på så vis förändringen..

Hoppas att det kan få alla arbetarbarn att insé att dom inte har en chans i helvete utan bra betyg. Överklassungarna klarar sej oftast ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...