Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Eller ja, har man något att fira så kan man ju. Som på måndag när vi haft vår sista tenta, då blire massa öl! 😄

edit, inte tensta, Adam tensta går ju inte ens i min klass.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju iofs segt.

Har du lätt att bli stressad? Jag är helt oförmögen att känna stress i princip så jag har det bra har jag

Menar du läsa kurser inom samma utbildning för att "spara tid"? För annars om det bara är läsa kurser för bildningens skull gör det ju inget om man blir underkänd eller inte pallar med de där extra 50% som bara är bonus.

Fast grejen är ju att det faktiskt inte finns tid. Kan ju inte läsa en rolig kurs som går samtidigt som ens ordinarie. Och kvällskurser orkar man aldrig för man är ju helt död efter en hel dag i skolan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läser 150% för jag är lite bättre än alla andra.

Hur får du tid då?

De kurser jag är intresserad av är kvällskurser isåfall. Så då skulle jag läsa 30 poäng teoretisk filosofi och 2 x 7,5 poäng lingvistikgrejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Will ferrels filmer är ganska udda.

Hähä, kan man lugnt säga. 😛 Senast såg jag Land of the lost, och den var verkligen helt vrickad. Lite mer "normala" filmer är Step Brothers, Anchor Man, The other Guys, Stranger than fiction vilket e sköna filmer. 😄 Vilka är det du har sett?

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Statistiken lägger föreläsningarna efter nek-schemat så dom krockar aldrig. Neken är alltid förmiddag och statistiken alltid 14.15.

edit: Sen ligger jag ju lite efter i båda men det gör man ju alltid. När tentan kommer pluggar man ju ikapp allt och så klarar man det så är det lugnt.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Statistiken lägger föreläsningarna efter nek-schemat så dom krockar aldrig. Neken är alltid förmiddag och statistiken alltid 14.15.

edit: Sen ligger jag ju lite efter i båda men det gör man ju alltid. När tentan kommer pluggar man ju ikapp allt och så klarar man det så är det lugnt.

Visste du schemat innan du sökte kurserna? Annars blir det lite chansning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, visste inte schemat men visste att statistiken anpassade schemat efter nekens eftersom typ över hälften i statistiken läser nek samtidigt.

Förra våren hade jag sökte till tyska på halvfart men det krockade typ alltid så då sket jag i det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hähä, kan man lugnt säga. 😛 Senast såg jag Land of the lost, och den var verkligen helt vrickad. Lite mer "normala" filmer är Step Brothers, Anchor Man, The other Guys, Stranger than fiction vilket e sköna filmer. 😄 Vilka är det du har sett?

Det var step brothers som gick på tv. Så du du tycker att den är normal? Ditt liv måste va intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fy tusan härligt att för första gången på 20 år inte ha tid att slösa tid på allt man vill kors och tvärs.

Nu börjar min schemalagda sömn. Ses.

Mat- och sovklocka. Skalman är ett riktigt original.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej fy bubblan för att läsa dubbelt. Grindade 200% samtidigt en vår för två år sedan, biokemi och pedagogisk teknik. Var helt enkelt tvungen. Gick bra i kanske två månader, gick mindre bra mot slutet och efteråt kom utmattningen som ett brev. Dagen efter sista tentan skulle jag åka på min morsas 60årskalas och dagen efter det börja jobba med ungdomsverksamhet på sommarkollo.. minns att jag knappt kunde ta in vad någon sa på festen, var allmänt sur, hängde inte med och kunde inte riktigt intressera mig för något.. släkten kände knappt igen mig. Läskigt när man plötsligt märker vad slitet & trötthet man skjutit framför sig gör med själen. Blev lite grann av en kalldusch för mig och insåg att jag nog snäst runt omkring mig rätt länge utan att jag märkt det. Sedan dess har jag lovat mig själv att aldrig plugga på kvällar och aldrig plugga på helger.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo.

Fat 150% är ju inte 200% tack och lov. Och jag gillar att plugga. I höst lär jag förhoppningsvis inte övningsköra längre och lär vara relativt klar med min skiva, så då har jag inte så många andra störningsmoment. Och så får man väl bli mer effektiv helt enkelt.

200% låter ju faktiskt ruskigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

😆

eh.. Antar det. 😄 Jo, glad musik är roligast men livet är inte bara frid och fröjd, så det kan även återspeglas i musik. :rolleyes:

Mest handlar det om musik med energi, feta riff, mycket driv och rytmer. Det e gött!

Mp3 or it didn't happen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...