Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Jag hade för övrigt en sjukt skum sexdröm för ett par dagar sedan. Jag drömde att jag hade sex med...en fåtölj! En mörkröd, mjuk fåtölj. Och det skumma är att det verkligen var sjukt skönt. 😳

Du e rolig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det säger nog mer om Valle - att det antagligen är uppmärksamheten som får hans hjärta att bulta mer än det andra.

Så är det. Jag hade inte gjort musik om det inte hade varit för att jag ville att andra skulle få ta del av den, säga vad de tyckte om den, ge mig tips om hur jag kunde förbättra den, etc.

Dingbats kan försöka inbilla hela världen om att han inte gör musik utan någon som helst prestige. Han ljuger! När han tar bort sin musik från sina länkar i sin signatur och sedan aldrig mer nämner något "konstruktivt" om sin egen musik, då ska jag tro på hans skitsnack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats kan försöka inbilla hela världen om att han inte gör musik utan någon som helst prestige. Han ljuger! När han tar bort sin musik från sina länkar i sin signatur och sedan aldrig mer nämner något "konstruktivt" om sin egen musik, då ska jag tro på hans skitsnack.

Jag påstår inte att prestige inte spelar in till någon grad. Men det slog mig nyligen att av allt jag företar mig är musiken det där prestigen är minst. Det är klart jag vill att folk gärna ska höra det jag gör, och visar upp det för att det är kul att höra vad folk tycker, men till skillnad från en del andra grejer står det inte och faller på det. Om jag förbjöds att någonsin visa upp min musik för andra människor skulle jag fortsätta precis som jag gör. När jag är klar med en skiva brukar jag i regel slappt försöka göra lite reklam för den några veckor för att sen glömma den och börja på nya grejer. Det är själva skapandet som är det roliga. Och att lyssna på den färdiga produkten och höra att man tycker att det låter bra. Tycker andra också att det låter bra så är det en trevlig bonus.

Till exempel mitt fanzine skulle jag aldrig göra om ingen läste det. Klistra upp lappar på stan skulle jag aldrig göra om ingen såg dem. Plugga skulle jag känna mycket mindre motivation att göra om det inte gav lite status bland andra studenter. Och så vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Faktum är att jag har gjort massa musik som ingen någonsin har hört utom jag under tiden jag gjorde den. Och inte för att jag inte är nöjd med den, utan för att det känns färdigt. Jag har inget intresse av att visa upp den.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...