Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Det är om inte annat ett anagram för "existentiell te-bulle-kull".

Ja, jo, när du lägger upp det viset så blir ju förstås situationen plötsligt mycket mer intressant.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är dåligt av kända företag att lägga stora delar av sin verksamhet i kina. Enbart för utnyttjande av lågavlönade kineser som slavar för pisslöner så företaget kan vinstmaximera så mycket det bara går, fast de redan går med vinst.

Känns så fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

De gören! Skulle lätt vilja ha mer ram dock! xD xD xD

Självdå? xD

Okej, så du har inte skaffat det än alltså. xD Du var ju så sugen sist vi pratade om det. xD

Jorå, datorn går bra. Har 8 gig i ram så det räcker väl allt. hähä xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Då går lönerna upp i landet och man börjar syssla med andra typer av arbeten (mer kvalificierade) eftersom man har bättre infra- och samhällsstruktur. Det är så man går från u- till i-land.

Gör lönerna verkligen det då? Eller är det en grej man säger som ursäkt för att etablera sina fabriker där?

Jag är dock dåligt insatt så du kan säkert ha rätt, är inte mitt ämne direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör lönerna verkligen det då? Eller är det en grej man säger som ursäkt för att etablera sina fabriker där?

Jag är dock dåligt insatt så du kan säkert ha rätt, är inte mitt ämne direkt.

Ja de stämmer väl. Det dåliga är väl att själva arbetsförhållandena inte alltid är så vettiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör lönerna verkligen det då? Eller är det en grej man säger som ursäkt för att etablera sina fabriker där?

Jag är dock dåligt insatt så du kan säkert ha rätt, är inte mitt ämne direkt.

Vad ska man annars jobba med? Det kryllar inte alltid med jobb överallt. Det leder också till att konkurrensen om arbetarna i landet blir högre vilket driver upp lönerna. Folket blir rikare och så även landet, vilket betyder att man kan utveckla infrastruktur och göra investeringar i samhället för att kunna gå vidare i utvecklingen. Kina t.ex är ju inte bara fattiga fastkedjade arbetare utan ganska mycket mer kvalificerade jobb också. Ska man hålla på med alldeles för höga minimilöner betyder det att vissa lyckliga personer får mycket mer i lön än vad som räckt för att dom skulle ta jobbet från första början, medan många inte får något jobb alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska man annars jobba med? Det kryllar inte alltid med jobb överallt. Det leder också till att konkurrensen om arbetarna i landet blir högre vilket driver upp lönerna. Folket blir rikare och så även landet, vilket betyder att man kan utveckla infrastruktur och göra investeringar i samhället för att kunna gå vidare i utvecklingen. Kina t.ex är ju inte bara fattiga fastkedjade arbetare utan ganska mycket mer kvalificerade jobb också. Ska man hålla på med alldeles för höga minimilöner betyder det att vissa lyckliga personer får mycket mer i lön än vad som räckt för att dom skulle ta jobbet från första början, medan många inte får något jobb alls.

Alright, du har nog rätt förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drömde om min flickväns arsle. Weird.

Jag hade för övrigt en sjukt skum sexdröm för ett par dagar sedan. Jag drömde att jag hade sex med...en fåtölj! En mörkröd, mjuk fåtölj. Och det skumma är att det verkligen var sjukt skönt. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...