Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Det är väl tragiskt att Charlie Olausson (vem nu det är) har försvunnit, men det är lite kul läsa kommentarerna på CHARLIE OLAUSSON ANMÄLD FÖRSVUNNEN-eventet på facebook. Folk bara "vi kikar i skåne". Ja för där lär han ju vara. Eller: "Tror inte att han är här i London, men jag kollar runt iaf". Eller: "han lär väll inte vara i barcelona men saksamma drar ner dit nästa vecka kan kolla runt lite.."

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker ärligt talat att grejen att gratta tjejer på kvinnodagen är lite feltänkt. Det är som att gratta mörkhyade på Martin Luther Kings födelsedag. Dagen är en symbol för strävan mot ett jämställt samhälle, inte mors dag version två.

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch, endast två timmar är drygt. Jag fick då iaf 6-6,5 timmars sömn. Det är kanske lite för lite men vaknade ändå 5 minuter innan väckaren.

Trött som sagt, men det verkar som att man börjat komma in i rutinerna åtminstone.

Jag sov 4 timmar, hade fett svårt att somna, var sjukt trött idag. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej precis respektive ja exakt.

Ja precis.

Idag (eller igår?) på nyheterna snackade dom om kvinnor i bolagsstyrelser och att det inte är jämn fördelning. Nähä, men ska det vara det då? Gissningsvis är män och kvinnor inte lika lämpade att sitta i bolagsstyrelser och det finns ju inget egenvärde tycker jag i att båda ska vara lika representerade. Kvotering gör mig lite arg. Man ska ju inte få någonting bara för man är kvinna, men man ska inte gå miste om det på grund av det heller. Sen kan det ju också vara så att den egentligen ultimata fördelningen inom näringslivet är att alla högre befattningar bör innehas av kvinnor och då bör det ju vara så. Men jag tror sannolikheten för att den ultimata fördelningen ska vara jämn är ganska liten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis.

Idag (eller igår?) på nyheterna snackade dom om kvinnor i bolagsstyrelser och att det inte är jämn fördelning. Nähä, men ska det vara det då? Gissningsvis är män och kvinnor inte lika lämpade att sitta i bolagsstyrelser och det finns ju inget egenvärde tycker jag i att båda ska vara lika representerade. Kvotering gör mig lite arg. Man ska ju inte få någonting bara för man är kvinna, men man ska inte gå miste om det på grund av det heller. Sen kan det ju också vara så att den egentligen ultimata fördelningen inom näringslivet är att alla högre befattningar bör innehas av kvinnor och då bör det ju vara så. Men jag tror sannolikheten för att den ultimata fördelningen ska vara jämn är ganska liten.

Alltså. Jag tycker inte att en pedantiskt jämn fördelning är något ändamål i sig. Men i en idealiserad värld, en värld där män och kvinnor verkligen är jämställda, på inte alls garanterat lika mycket gott och ont för båda parter, ser jag inte att det finns några större hinder för att man graviterar mot en sådan fördelning i genomsnitt. Jag tror inte att de biologiska skillnaderna, vilka är de enda skillnaderna som finns mellan könen av ofrånkomlig nödvändighet, är viktiga nog för att spela någon större roll i sammanhanget.

Men det är inte säkert att en sådan värld är eftersträvansvärd. Det optimala kan mycket väl vara ett samhälle där det finns artificiella skillnader mellan könen av olika grader av officiellt erkännande. Men att män och kvinnor av naturen (jag vet att det inte är dina ord) inte skulle vara lika lämpade att till exempel sitta i bolagsstyrelser tror jag inte på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...