Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Gör du föreläsningsanteckningar med bläck, blyerts eller färgpennor, dingbats?

Blyerts. Bläck om jag har glömt penna. Färgpennor är överambitiöst och mest distraherande. Jag tar inte så mycket anteckningar överhuvudtaget egentligen, det är bara om det är någonting väldigt viktigt och intressant som inte fanns med i boken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blyerts. Bläck om jag har glömt penna. Färgpennor är överambitiöst och mest distraherande. Jag tar inte så mycket anteckningar överhuvudtaget egentligen, det är bara om det är någonting väldigt viktigt och intressant som inte fanns med i boken.

Samma här! Allt det relevanta finns ju ändå i boken eller på powerpointsen. Plus att mitt block är slut och jag har ett sånt där whitelines-block och jag har inte orkat köpa nytt. Vill ju inte gå tillbaka till vanliga block.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här! Allt det relevanta finns ju ändå i boken eller på powerpointsen. Plus att mitt block är slut och jag har ett sånt där whitelines-block och jag har inte orkat köpa nytt. Vill ju inte gå tillbaka till vanliga block.

Min syntaxlärare använder faktiskt inte powerpoint, det är skönt tycker jag. Där har vi iofs inte lika mycket föreläsningar som mer lektioner, men i allmänhet tycker jag inte man ska överanvända powerpoint.

Jag tror jag ska använda mitt lilla moleskineblock som jag fick i julklapp nästa termin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...