Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Ärligt talat, "duktig" blir jag lite förnärmad när jag blir kallad. Det låter lite nedvärderande. Duktig kan vem som helst bli, det är en helt annan sak att vara BRA.

Håller med. Tekniskt duktig kräver bara övning. Improvisera och komponera egen musik som är bra är en helt annan femma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med. Tekniskt duktig kräver bara övning. Improvisera och komponera egen musik som är bra är en helt annan femma.

Ja, eller duktig överhuvudtaget, oavsett om det är någon tekniskt skicklighet inblandad eller inte. Nästan värre när det är något som inte kräver någon som helst teknisk färdighet, bara ett estetiskt sinne. Att då bli kallad "duktig" tyder bara på att personen som yttrar glåpordet inte förtjänar att ta del av verket.

Jag blir så förbánnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör jag, när jag menar dem.

Jag tycker det är en bra princip att inte sätta smileys efter när man har sagt något drygt/elakt/eldyl. Man ska inte vara övertydlig. Hellre att folk tar saker för mycket på allvar än för lite. Hellre att folk är lite småförbannade på varann hela tiden än att alla ska tassa runt och stryka varandra medhårs.

Gäller även utanför internet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är en bra princip att inte sätta smileys efter när man har sagt något drygt/elakt/eldyl. Man ska inte vara övertydlig. Hellre att folk tar saker för mycket på allvar än för lite. Hellre att folk är lite småförbannade på varann hela tiden än att alla ska tassa runt och stryka varandra medhårs.

Gäller även utanför internet.

Men hade jag inte gjort smileyin så hade du tagit det som att jag "sade det på skoj" men osagt faktiskt menade det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hade jag inte gjort smileyin så hade du tagit det som att jag "sade det på skoj" men osagt faktiskt menade det.

Nej, det hade jag inte. Du hade kanske det om rollerna var motsatta.

Och även om det hade funnits ett litet uns av tvivel där så vore det bara hälsosamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att om en vacker söt blondin till lärarinna kom med uppmuntrande ord, faktiskt riskerar att få en fet smäll i baken?

Inte mycket för blondiner, och sina lärare ska man inte ge sig in på, så ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...