Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Beror på. Ibland finns bara acapellan, ibland finns mer eller mindre alla spår. En remix vi gjorde klippte vi bara ur originallåten och mer samplade.

Hade dom lagt upp remixen ni gjorde? Finns det en länk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Printar du ut dom eller läser du på datorn?

Lånar på biblioteket om de finns där vilket är typ alltid, och så har en pdf som referens till senare tillfällen. I värsta fall läser på datorn. Men sällan hela boken, räcker oftast med introduktionen om det bara är att man vill sätta sig in i något ämne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser jag annat så känns det bara som att varför läser jag det här när jag borde läsa kurslitteraturen istället. Det är ju trist men så är det.

Jo. Men för mig är läsa andra böcker inte något jag gör istället för att läsa kursböckerna, utan istället för att dj:a, festa, hänga med kompisar, äta på McDonalds och annat. Vilket blir lite torrtuggat ibland men ska man bli akademiker på riktigt så ska man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar på biblioteket om de finns där vilket är typ alltid, och så har en pdf som referens till senare tillfällen. I värsta fall läser på datorn. Men sällan hela boken, räcker oftast med introduktionen om det bara är att man vill sätta sig in i något ämne.

Det är länge sen jag pluggade, men jag märkte efterhand att man inte behövde köpa boken om man hade föreläsning av författaren. Allting var ur boken rakt av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är länge sen jag pluggade, men jag märkte efterhand att man inte behövde köpa boken om man hade föreläsning av författaren. Allting var ur boken rakt av.

Flygbiljetterna blir så dyra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är länge sen jag pluggade, men jag märkte efterhand att man inte behövde köpa boken om man hade föreläsning av författaren. Allting var ur boken rakt av.

Hehe. Ett annorlunda upplägg med föreläsningar på flera dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också haft en del föreläsare som var författare av kurslitteraturen

Då är det ju bara att anteckna eftersom de tar upp det viktigaste. Idag antar jag att jaq skulle spela in dom, så slipper man lägga 400 spänn på en bok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det ju bara att anteckna eftersom de tar upp det viktigaste. Idag antar jag att jaq skulle spela in dom, så slipper man lägga 400 spänn på en bok.

Det fungerar ju inte så alls. Eller kanske jag ska skriva, fungerade inte så där jag gick i alla fall.

De hann ju ofta bara svepa förbi avsnitt och hela kapitel. Vissa kapitel berördes inte alls, men kunde

ändå ha stora 10-poängsfrågor på tentan. I en kurs föreläste de enbart om allt som INTE kom på tentan!

Men det visste man ju inte innan. På någon kurs sa de innan att vi skulle se föreläsningarna som

tillägg till kurslitteraturen bara, för det var den vi tentade av. Så smart var väl egentligen att

göra tvärtom - köpa kurslitteraturen och lära sig den. Skippa lektionerna, om man kände att man inte

hade tid. Men ofta kom det ju frågor därifrån också, sånt som inte stod i böckerna dessutom. Och

labbar och seminarier och oppositioner och grupparbeten och... allt är ju inte föreläsningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...