Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Detta "driftplats med resandeutbyte" kommer aldrig att slå an, precis som med "tågmästare". Folk säjer fortfarande konduktör.

Brorsan säger fortfarande Energiverket, Televerket, Tipstjänst och Tipsextra.

Postat

Ah, nu får jag leka lite besserwisser här, hi hi. Det finns faktiskt två ställen som heter Bastuträsk. Bastuträsk med järnvägsstationen ligger i Norsjö kommun (utanför Skellefteå). Bastuträsk utan järnvägsstation ligger mycket riktigt i Bjurholms kommun (utanför Umeå), och det är ännu mindre än Bastuträsk med järnvägsstation. Fast i Bastuträsk utanför Bjurholm finns det alltså ingen järnvägsstation. Hänger du med...? 😉

/jourhavande besserwissernorrlänning

🥰

Jag VET att det finns två ställen som heter Bastuträsk. Dock måste det ha varit Norsjö kommun vi steg av vid i avvaktan för byte vidare norrut.

Mörkt som tusan var det, även om klockan då bara var 16.45 nånting. Vi hann gå runt en timme. Det var inte mycket att se.

Postat

🥰

Jag VET att det finns två ställen som heter Bastuträsk. Dock måste det ha varit Norsjö kommun vi steg av vid i avvaktan för byte vidare norrut.

Mörkt som tusan var det, även om klockan då bara var 16.45 nånting. Vi hann gå runt en timme. Det var inte mycket att se.

Men har du varit i Horndal? Det är en håla sa jag.

Postat

Men har du varit i Horndal? Det är en håla sa jag.

Nej, det har jag inte varit.

Brorsan har bott i Lannavaara i ett år.

Gick bort sig i snöstorm nästan.

På vintern var det 33-35 minus.

Postat

Nej, det har jag inte varit.

Brorsan har bott i Lannavaara i ett år.

Gick bort sig i snöstorm nästan.

På vintern var det 33-35 minus.

Jag läste i DN om han som bor där det är 40+ minus. Det är väldigt kallt.

Men mamma avslutar aldrig sina sms med punkt.

Postat

Vi norrlänningar håller oss inomhus när det är kallt :rolleyes:

Jo, men han är nikotinist och skakar utan cigg.

Det var snöstorm och ingen fick gå ut egentligen,

det var ett Campus.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.