Dingbats Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Killis, nationalekonomen, kan du förklara för mig varför tillväxt är så viktigt?
SadamJR Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Killis, nationalekonomen, kan du förklara för mig varför tillväxt är så viktigt? Därför att det som inte går framåt går bakåt?
Dingbats Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Därför att det som inte går framåt går bakåt? Det kan stå still på en behaglig plats också.
debatt Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Det kan stå still på en behaglig plats också. Det beror på: Befolkningstillväxten och Konsumenternas förväntningar
Dingbats Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Det beror på: Befolkningstillväxten och Konsumenternas förväntningar Befolkningstillväxten bör begränsas och konsumenterna bör sättas på plats.
debatt Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Befolkningstillväxten bör begränsas och konsumenterna bör sättas på plats. Kan endast ske genom diktatur.
debatt Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 köpt xbox men kontrollen vill inte ansluta 😠 Lämna tillbaks! Fel. E d Xbox Konnekt?
Dingbats Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Kan endast ske genom diktatur. Eller en Vänstervågen 2.
debatt Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Eller en Vänstervågen 2. Det är bara en synonym. Konsumenternas förväntningar är det som styr i första rummet. Befolkningen har förväntningar som trissar upp konsumtionen och priserna och därmed lönerna som trissar upp priserna som i sin tur... Att ingripa i detta sammelsurium är att gå emot medborgarnas fria vilja enligt gängse synsätt. Det blir ett slags ekonomins diktatur. För att bibehålla samma standard krävs därför tillväxt. Ett bra tag levde folk med villfarelsen att tillväxt på något sätt ökade välfärden, men det är näppeligen fallet. Det är snarare så att även potent tillväxt inte hänger med.
Dingbats Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 För att bibehålla samma standardkrävs därför tillväxt. Vilket i längden kommer gå åt helvete vare sig folk vill eller inte.
SadamJR Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Det kan stå still på en behaglig plats också. Det du beskriver är ytterst ovanligt, och inget att räkna med.
debatt Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Vilket i längden kommer gå åt helvete vare sig folk vill eller inte. Ja, det gör det ju redan, så...
debatt Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Hur blev det? Blev det en Fender Squire? Hur gick det?
debatt Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Är det någon här som fegar ur och använder "Visa ändå" ibland?
Overkill Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Dungen är nominerade till nordic music prize läste jag idag dingis.
Memphis Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Jag ser inte Neosus för alla Grahnar ;pppPPppPPpPpppPppp
drloop (oregistrerad) Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Ikväll blir det nog klubb. Mina polare lirar på jazzhuset i Göteborg. http://strasse.bandcamp.com/ Jag är med och körar på en av låtarna på albumet... Blir nog rätt ball, temat på klubben är 1981, ett år som jag gillar 🙂
drloop (oregistrerad) Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Det var visst den här låten som jag körade på.... http://strasse.bandcamp.com/track/killed-again
Recommended Posts