Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Laxen, hur går det med att utöka forumquizzet?

Det är bara en person som bidragit med något utöver det som redan fanns. Och tänkte att det skulle vara gött med mer än så innan det släpps ett forumquizz 2.0.

Den som läser detta och känner att någon idé som skulle passa börjar ta form får gärna höra av sig. 🙂

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara en person som bidragit med något utöver det som redan fanns. Och tänkte att det skulle vara gött med mer än så innan det släpps ett forumquizz 2.0.

Den som läser detta och känner att någon idé som skulle passa börjar ta form får gärna höra av sig. 🙂

Om jag får lite tid och inspiration över kan jag försöka mig på en viss medlem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara en person som bidragit med något utöver det som redan fanns. Och tänkte att det skulle vara gött med mer än så innan det släpps ett forumquizz 2.0.

Den som läser detta och känner att någon idé som skulle passa börjar ta form får gärna höra av sig. 🙂

Hur gör man för att bidra? Vilka är dom man kan bli fn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör man för att bidra? Vilka är dom man kan bli fn?

Typ såhär:

Resultatsvar:

Nattvaktaren: Du är Nattvaktaren! Du är smart och formulerar dräpande inlägg med intellektuell skärpa. Du skriver i korta, koncisa meningar. Det kan hända att du blir anklagad för att trolla. Dom som säger det är idioter.

Claes: Du är Claes! Pryldjungeln är lätt att gå vilse i men du har kartan! Efter sjuttontusen inlägg på sveriges största musikforum har ditt engagemang för nybörjares första ljudkortsköp fortfarande inte sinat. Du har ett öppet sinne och testar gärna olika fabrikat - AKG, Melodyne, ADAM, Manley... men smakar det så kostar det...

Guitar Nilsson: Du är Guitar Nilsson! Du gillar analoga prylar och skulle helst vilja spela in i en träkåk med högt i tak. Datorer och sånt plojty-plojty är inget för en ljusne-grabb som du, helst spelar du in på porta men du har även haft en kort romans med en rullbandare. När du lirar spelar du gitarr , föredrar fender och drar gärna av en blues med rejält häng och akustisk feedback i tonen. Men den stora frågan är: vad fan använder man en dator till i musikaliska sammanhang???!

Olsberg: Du är Olsberg och skaparen av Studio Forum. När det hettat till ordentligt i diskussioner får du gå in och rensa upp (sällan en tacksam uppgift!). Du gillar att hänvisa till forumreglerna, att uppmuntra skötsamt beteende och att diskussioner förs i en gemensam tråd.

Rabieshund:Du är Rabieshund! Det är antagligen lika mycket talang i toppskiktet av musiksverige som i ditt ena lillfinger. Men det är du helt ovetande om och gör dina projekt bara för att det är kul. Du gör vad som faller dig in - dubstep, deathmetal, popballader, filmmusik. På din lediga tid jagar du nya samplingsbibliotek och spännande pluggar. Du brukar inte hamna i så mycket personliga gräl utan använder mest forumet för att lägga ut dina nya alster.

Valle: Fuck you! Du är Valle! Du anser att religion och annat PK är sliskigt skit! Nånting som stör dig är skenheliga POSERS. Kanske därför är en av dina uppgifter på forumet att starta trådar om just detta. Det händer rätt ofta att du hamnar i personliga gräl på forumet och du blir ofta orättvist behandlad.

Frågor och Svar:

En toppendag på forumet är:

Claes: Jag är här varje dag på rutin.. och kanske kan man hjälpa nån som är vilse i pryldjungeln då och då!

Nattvaktaren:Finns inga toppendagar. Finns bara för många idioter.

Olsberg:Varje dag som jag slipper smaklösa inlägg är en bra dag.

Rabieshund:Om jag hittat nån sjukt grym plug till mina kreativa produktioner är det en bra dag!

Guitar Nilsson:Jag gillar alla dagar då jag lägger upp inspelningar och berätta med vilka mickar och mickpositioner jag gjort inspelningen!

Valle: Fredagar! Jag gillar att skriva ett inlägg och sedan sitta lugnt tillbakalutad på stridsarenans läktare.

Vilket DAW är bäst?

Claes: Det där med vilket DAW som är "bäst" är i högsta grad en smakfråga.

Nattvaktaren: Fultankat Cubase.

Olsberg: Mitt jobb gör att jag provkört det mesta.. Logic, Sonar, Cubase, Pro Tools, Reason, FL Studio.

Rabieshund: Det viktigaste är att det kan hantera mina extrema samplingsbibliotek.

Guitar Nilsson:Vaddå DAW? Jag hatar datorer!

Valle:REAPER!

Hur hanterar du en konflikt eller kritik på forumet?

Claes:.. ibland är det strunt samma vad man säger. Det finns så många nitiska snubbar som alltid hakar upp sig... jag sa bara vilken mikrofon som är bäst.

Nattvaktaren: Saftskalle.

Olsberg:Jag skickar ett PM på ett trevligt och bemötande sätt.

Rabieshund:Är inte så intresserad av det personliga. Är mest här för musiken och hitta nya grymma pluggar!

Guitar Nilsson:Ja du..det blir fel ibland. Får skylla på att vi har lite taskig humor här norrut. Men innerst inne är alla bra grabbar!

Valle:Jag fortsätter argumentera tills jag känner mig rättfärdigad. Folk är orättvisa i sin kritik av mig!

Vad drack du senast?

Claes: jag dricker inte. Pengarna går till blandade mikrofoninköp, från billigare fabrikat till mellandyrare och så vidare.. man får ju vad man betalar för. 😉

Nattvaktaren:Skit i mit privatliv. Men jag gillar Jack Daniels.

Olsberg:Ibland går vi ut och dricker öl efter ett seminarium..

Rabieshund:Var på festival i somras och shottade. Det var RÖÖÖJ!!!

Guitar Nilsson:Dunken står vid högtalaren.

Valle:En flaska bourbon framför en fredagstråd!

Varför är du medlem på forumet?

Claes:Är medlem här och på andra forum och gillar att hjälpa till. Är både erfaren som gammal tekniker och har bakgrund som bandmedlem.

Nattvaktaren:Det är oklart.. jag verkar mest komma med syrliga inlägg och störa mig på alla idioter. Men ändå stannar jag.

Olsberg:Jag brukar vara den som söker rätt på gamla trådar och länkar till. Men så uppskattar jag som alla andra en matig diskusision.

Rabieshund: Jag är en ung kille och gillar att få svar på mina demotrådar. Lägger upp låtar i alla möjliga genres. Det är Fett!

Guitar Nilsson: Jag behöver hjälp med det tekniska.. som t.ex att rippa mp3or från Wav. Lärde mig faktiskt nyss att maila. Datorer är ett stort steg för mig!

Valle:Det behövs nån som håller lite liv i luckan!

Vad är ett typiskt inlägg från dig?

Claes: "Jag har använt den länge och tycker den är kanonbra! Man får vad man betalar för. "

Nattvaktaren: "Skit ner dig"

Olsberg: "Var snäll och håll dig till forumreglerna!"

Rabieshund "Voilá! Min senaste låt!"

Guitar Nilsson "plojty-plojty"

Valle "Mer fel än så har du aldrig haft!"

Claes:

Nattvaktaren:

Olsberg

Rabieshund

Guitar Nilsson

Valle

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Så hur gör man om man funderar på en snubbe som kunde passa in?

1. Skriv in ett svarsalternativ som passar på snubben under varje fråga och 2. kom på en resultattext.. typ "Du är.... " och 3. PM:a mig texten du skrivit så lägger jag ut den tillsammans med de andra frågorna och svaren på quizzet.

Det hjälpte mig att rota en hel del bland gamla inlägg från medlemmarna. För min del var en del av utmaningen att komma på svar som inte var 100% helt från min synvinkel ( då hade Claes inte blivit så sympatiskt framställd 🙂 ) utan snarare försöka uttrycka hur medlemmen ser sig själv. Typ som Valle's svar: "Jag blir ofta orättvist behandlad!" istället för min syn av honom som i vissa tillfällen skulle kunna vara "jag käftar ofta emot i all evighet!"

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...