Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

"Sjung halleluja och prisa gud" av Orup måste väl vara det vidrigaste som släppts på skiva i svensk musikhistoria? I hård konkurrens med "Unga hjärtan", "Hon var en indiedrottning ifrån Vänersborg", "Född i november" och "Jag måste skynda mig på" ... av Orup!

Vad sjutton har hänt, karln gjorde ju faktiskt riktigt bra låtar fram till typ mitten av 90-talet...

Edit: glömde ju den vidrigaste av dem alla: "Ny radio"...

vänersborg 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter väldigt bra, men jag sitter och väntar på låten, men vad vet jag.

Tackar Saddam! Jo, det ska ju komma nått annat såklart, så det inte matar på me samma. Men ville bara spela in det jag kom på. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar Saddam! Jo, det ska ju komma nått annat såklart, så det inte matar på me samma. Men ville bara spela in det jag kom på. ☺️

Annars kan du ju köra samma stuk i en kvart och kalla det electropopminimalism, så har du uppfunnit en ny genre.

Link to comment
Dela på andra sajter

vänersborg 🥰

Det är säkert en fin stad ändå. Han sjöng nog bara om Vänersborg för att det var rätt antal stavelser i det namnet. Efter ha försökt med "Haparanda" och "Torshälla" insåg han att det måste vara tre stavelser. Tyvärr tyckte skivbolaget att "Hon var en indiedrottning ifrån Sölvesborg" lät lite lökigt 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...