Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Det verkar som om flera av er har föräldrar som har haft spelningar...

Det är intressant.

[rené: stavfel, vad annars]

Min pappa hittade en singel med min farfars gamla band på tradera för ett tag sedan som han köpte. Det är lite kul. Händer ibland men emellanåt så är det någon som budar asmycket, men för det mesta får pappa dom.

http://www.tradera.com/7-Totas-Kasta-dina-sorger-Sand-mig-ett-minne--70-auktion_340518_126739236

Link to comment
Dela på andra sajter

och Overkills farsa hade spelning.... och aRockers farsa spelar/spelade sax... säkert fler...

Min far har spelat dragspel i några spelmanslag och diverse temporära uppsättningar.

Tror något av spelmanslagen spelade in en skiva med hjälp av SR Västerbotten osså uppträdde de på Nygammalt nån gång.

Tyvärr sålde han av all utrustning, mickar, PA och sådana prylar jag frågat efter. xD

Dragspelen är dock kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min far har spelat dragspel i några spelmanslag och diverse temporära uppsättningar.

Tror något av spelmanslagen spelade in en skiva med hjälp av SR Västerbotten osså uppträdde de på Nygammalt nån gång.

Tyvärr sålde han av all utrustning, mickar, PA och sådana prylar jag frågat efter. xD

Dragspelen är dock kvar.

Min morsa har uppträtt för kungen, de e allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min morsa har uppträtt för kungen, de e allt.

Vet inte hur jag skall tolka det där riktigt, framstod jag som skrytig och stolt eller något? *(För det var jag nog. xD )

Eller så kanske jag bara tänker lite för mycket.

Coolt med kungen dock! Vad gjorde hon, spelade instrument, sjöng, dansade mot en stång? 😛😄

edit: *

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, jämna plågor! 😄

Nu påminner du mig om min fars morbror. Han sa alltid så där.

Han var från Dorotea ursprungligen, nära dina hemtrakter så det kanske är därför.

Eller... "Jommänvisst, jämna plågor!" xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...