Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Ja men vadå. Apropå vad? "Ska man vara sån" var ju menat som "Ska man vara drömmande" snarare än "Ska man drömma som du gör". Jag känner väl inte att jag behöver ha miljoner på banken men lite pengar är ju gött, men bor jag i usa är det skitsamma.

För övrigt är nog min usa-fanatism lite patetisk. Men vem bryr sig.

Jag gillar verkligen folk som någon fanatism och vågar leva ut den/stå för den.

En i min klass är helt skadat nördig på hockey, kan alla spelare, matcher som någonsin spelats typ. 😛

En annan är fanitiskt intresserad av klockor. Köper, säljer, bygger, lagar, hänger på klock-forum osv.

För mig är det väl Hans Zimmer och CAD. ☺️ Lyssnar på alla soundtracks han gör. Har faktiskt hängt på Zimmer-forumet. xD

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Overkill...

när jag var stand in som tidningsbud en månad på sommaren för en kompis

så skulle tidningarna vara utdelade senast kl 7 enligt kontraktet. Det var

den enda regel som fanns, vad jag minns. Jag delade ut dem mellan 06.00-06.59

varje gång. Kompisen sa att om man börjar kl 5.00 så blir det kris att hinna.

Har för mig att det var närmare 400 tidningar och det var ju bara låghus

utan hiss... Med låghus menar jag 3-vånings med 6 + 1 = 7 lägenheter i varje.

Hmm.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar att jobba. Blir rastlös av att dega hemma. Att vara på en arbetsplats och lära sig saker, bli bra på något, få ansvar, tycker man utvecklas som fan då.

Sen är ju vissa jobb olika "roliga" men alltid nyttiga på nått sätt.

Fast alternativet till att jobba behöver ju inte vara att "dega hemma", det kan ju vara tex. att plugga, hänga med polare, åka till Barcelona, skapa saker med papper, sax och limstift. Det är väl bara ansvaret som är svårt att få på något annat sätt egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast alternativet till att jobba behöver ju inte vara att "dega hemma", det kan ju vara tex. att plugga, hänga med polare, åka till Barcelona, skapa saker med papper, sax och limstift. Det är väl bara ansvaret som är svårt att få på något annat sätt egentligen.

Jo, sant förstås. Men plugga är jag lite trött på, resa kan man inte göra hur länge som helst precis, skapa saker med papper ger sällan någon mat på bordet, om man inte gillar papper förstås. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar verkligen folk som någon fanatism och vågar leva ut den/stå för den.

En i min klass är helt skadat nördig på hockey, kan alla spelare, matcher som någonsin spelats typ. 😛

En annan är fanitiskt intresserad av klockor. Köper, säljer, bygger, lagar, hänger på klock-forum osv.

För mig är det väl Hans Zimmer och CAD. ☺️ Lyssnar på alla soundtracks han gör. Har faktiskt hängt på Zimmer-forumet. xD

Filmmusik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast alternativet till att jobba behöver ju inte vara att "dega hemma", det kan ju vara tex. att plugga, hänga med polare, åka till Barcelona, skapa saker med papper, sax och limstift. Det är väl bara ansvaret som är svårt att få på något annat sätt egentligen.

Detta att arbetet ger en möjlighet att göra nytta i samhället och för andra människor, faller det helt bort?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 veckors semester har man rätt till om man jobbar. Och så kan man alltid jobba övertid och sedan ta ut kompledighet eller tjäna extra money.

De e väl inte så dumt.. 😱

Tror du på det själv? Jag känner ingen vad jag kan komma på som haft rätt till 5 veckors semester i praktiken.

När man jobbar över är man för det första tvungen till det numera enligt Lagen. Det är för djävligt.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menade inte ekonomisk nytta. Vilken nytta menar du att du gör, för samhället alltså.

Jag genomför regelbundet konstprojekt av varierande storlek, som förhoppningsvis är tankeväckande nog att så små frön i folks huvuden då och då.

Jag pluggar, vilket på sikt kan leda till vetenskapens framskridande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag genomför regelbundet konstprojekt av varierande storlek, som förhoppningsvis är tankeväckande nog att så små frön i folks huvuden då och då.

Jag pluggar, vilket på sikt kan leda till vetenskapens framskridande.

BEEP BEEP BEEP

Förlåt, det var mitt prettoalarm som gick igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...