CHAE Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 (redigerat) Nåväl, huvudsaken är väl att man trivs på sitt jobb och har bra co-workers. Då är det busenkelt att glida en hel sommar 😑 Redigerat 15 februari 2011 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Nåväl, huvudsaken är väl att man trivs på sitt jobb och har bra co-workers. Då är det busenkelt att glida en hel sommar 😑 JOBBARKOMPISAR Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 alt. ARBETSKAMRATER Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Umm, det också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 viktigt att dom i ens team är bra med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 och att man har bra équipegefühl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 ...och inte låter någon/någonting stoppa en. Hur fel man än har. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Gillar ni att jobba? Vissa gillar ju verkligen att jobba. Typ att bara själva grejen att jobba, oavsett jobb, är kul i sig. Själv tycker jag det är skittrist. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Beror väl på. Kan ju inte direkt påstå att jag haft mitt drömjobb (vad det nu kan tänkas vara) än. Men å andra sidan är det ju jobbigt med krav och ansvar och grejer som blir om man jobbar. Med studier blir ju allt sånt mer frivilligt så därför är ju det rätt skönt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Vad är ditt drömjobb? Kanske inte vet arbetsuppgifterna, men liksom omständigheterna. Jag förstår bara inte den där inställningen att lönearbete i sig är något eftersträvansvärt och meningen med livet typ. Mitt drömjobb är typ att softa och casha in lite oregelbundna pengar då och då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 februari 2011 Trådstartare Dela Postat 15 februari 2011 Jag har aldrig haft något drömjobb heller.. De e bara att jobba på tills man bryter ihop och sedan gå vidare. 😑 Eller så väljer man att bli världens fattigaste människa. 😕 ..eller så blir man miljonär. De ska ja bli. ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Vad är ditt drömjobb? Kanske inte vet arbetsuppgifterna, men liksom omständigheterna. Jag förstår bara inte den där inställningen att lönearbete i sig är något eftersträvansvärt och meningen med livet typ. Mitt drömjobb är typ att softa och casha in lite oregelbundna pengar då och då. Ska man vara sån så hade jag ju gärna varit framgångsrik DJ som håvar in massa pengar under en kort tid och sen vara cool producent och leva på det resten av livet. Men ett mer realistiskt liv är att vara vanlig kontorssnubbe och bo i en amerikansk förort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Mitt drömjobb är typ att softa och casha in lite oregelbundna pengar då och då. Förresten: TA DET LUGNT alt. INTE GÖRA NÅTT och HÅVA alt. TJÄNA Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 februari 2011 Trådstartare Dela Postat 15 februari 2011 Jag funderar på att starta eget och pyssla med lite alltmöjligt. Gå det? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Ska man vara sån så hade jag ju gärna varit framgångsrik DJ som håvar in massa pengar under en kort tid och sen vara cool producent och leva på det resten av livet. Men ett mer realistiskt liv är att vara vanlig kontorssnubbe och bo i en amerikansk förort. Fast skillnaden mellan min vision och din DJ-fantasi är att jag inte tjänar mer än ett drägligt uppehälle och ständigt måste fäktas med risken att bli utan pengar en månad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Förresten: TA DET LUGNT alt. INTE GÖRA NÅTT och HÅVA alt. TJÄNA När jag gör det är det okej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 februari 2011 Trådstartare Dela Postat 15 februari 2011 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Om man skulle snacka med en av mina förra Åhlénschefer lite och kolla ifall de går att fixa något där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Fast skillnaden mellan min vision och din DJ-fantasi är att jag inte tjänar mer än ett drägligt uppehälle och ständigt måste fäktas med risken att bli utan pengar en månad. Ja men vadå. Apropå vad? "Ska man vara sån" var ju menat som "Ska man vara drömmande" snarare än "Ska man drömma som du gör". Jag känner väl inte att jag behöver ha miljoner på banken men lite pengar är ju gött, men bor jag i usa är det skitsamma. För övrigt är nog min usa-fanatism lite patetisk. Men vem bryr sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 februari 2011 Trådstartare Dela Postat 15 februari 2011 Man ska ha drömmar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Om man skulle snacka med en av mina förra Åhlénschefer lite och kolla ifall de går att fixa något där norge då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Ja men vadå. Apropå vad? "Ska man vara sån" var ju menat som "Ska man vara drömmande" snarare än "Ska man drömma som du gör". Jag känner väl inte att jag behöver ha miljoner på banken men lite pengar är ju gött, men bor jag i usa är det skitsamma. Tyckte det var en viss skillnad i realism, men jo. För övrigt är nog min usa-fanatism lite patetisk. Men vem bryr sig. Alla har rätt till en patetisk egenskap. Jag överskrider min gräns. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 norge då? Känns ju lite naivt att endast söka ett sommarjobb å tro att chansen att få det är 100% Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Chrome är en rätt skön webläsare ändå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 En gång hoppade jag ut genom fönstret för att vår hyresvärd knackade på dörren och jag trodde han var peddo. Då kanske du förstår nivån. 😛 Hur gammal var du då? 5? 11? Vad sa dina föäldrar? 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Känns ju lite naivt att endast söka ett sommarjobb å tro att chansen att få det är 100% dats true Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Gillar ni att jobba? Vissa gillar ju verkligen att jobba. Typ att bara själva grejen att jobba, oavsett jobb, är kul i sig. Själv tycker jag det är skittrist. Jag gillar att jobba. Blir rastlös av att dega hemma. Att vara på en arbetsplats och lära sig saker, bli bra på något, få ansvar, tycker man utvecklas som fan då. Sen är ju vissa jobb olika "roliga" men alltid nyttiga på nått sätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Chrome är en rätt skön webläsare ändå Ja eller hur. Lätt skönaste, och snabb e den, som jag hähähä. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Jag funderar på att starta eget och pyssla med lite alltmöjligt. Gå det? 😕 Var beredd på en reaktion hos Skatteverket när du ska formulera affärsidé och verksamhet. Jag åt nyss ett ägg som antingen hade en mask i sig (för det hade gått ut för en vecka sedan), eller så var det en färgad grodd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Jag funtar på att lägga mig astidigt idag Samma här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts