Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Du talar som en riktig vanedrinkare.

Hähä. 😛 Mja, finns väl många här som har ännu fler år på nacken än mig. *host slejj*. 😄

Jag är snarare den som ser mycket på dokumentärer.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men liksom en systemåterställning återställer ju allt till det skick för den tid du anger vid återställningen. Alla ändringar, och installationer som du gjort efter det tillfället försvinner ju. Då är det väl inte så konstigt att du inte hittar den?

Hittar AntimalwareDoctor menar du? Nej, det vill jag ju inte heller. Men vart tog den skiten vägen? Alltså var placerades det

eller bubblar det runt i mina krukor nu? 😆 Alltså.. hur går det rent praktiskt till?

Men frågan är: Vad menades med meddelandet om att mina externa enheter (hårddiskarna) inte kunde systemåterställas nu?

Ska de det överhuvudtaget, när de inte var inkopplade då jag använde Systemåterställning?

Ändringar? Om jag jobbat om i Wordfiler, räknas det som ändringar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man i Systemåterställningen i Windows precisera ännu mer och välja klockslag också och inte bara dag?

Attans, det borde jag ha kollat i så fall.

Tror det stod i en ruta "AntimalwareDoctor" och "Adobe Flash" som de två senaste ändringarna och att jag

kunde klicka på någon av dem. Undrar om det betydde att jag ville ha en punkt INNAN installationen eller?

Tror jag valde AntimalwareDoctor, innan det försvann...

Link to comment
Dela på andra sajter

edit, men jahopp, då kanske jag har fått det om bakfoten. 😳🤪 Trodde det påverkade filer. Har iaf löst problem för mig förr. 😛

Frågan är ju vad som menas med en "ändring".

Är det inne eller ute med Systemåterställning?

😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man i Systemåterställningen i Windows precisera ännu mer och välja klockslag också och inte bara dag?

Attans, det borde jag ha kollat i så fall.

Tror det stod i en ruta "AntimalwareDoctor" och "Adobe Flash" som de två senaste ändringarna och att jag

kunde klicka på någon av dem. Undrar om det betydde att jag ville ha en punkt INNAN installationen eller?

Tror jag valde AntimalwareDoctor, innan det försvann...

Klurigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittar AntimalwareDoctor menar du? Nej, det vill jag ju inte heller. Men vart tog den skiten vägen? Alltså var placerades det

eller bubblar det runt i mina krukor nu? 😆 Alltså.. hur går det rent praktiskt till?

Men frågan är: Vad menades med meddelandet om att mina externa enheter (hårddiskarna) inte kunde systemåterställas nu?

Ska de det överhuvudtaget, när de inte var inkopplade då jag använde Systemåterställning?

Ändringar? Om jag jobbat om i Wordfiler, räknas det som ändringar?

Här är det en kille som oxå fått in den där skiten och får goda råd.

http://eforum.idg.se/topic/219488-oonskat-besok-av-antimalware-doctor/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittar AntimalwareDoctor menar du? Nej, det vill jag ju inte heller. Men vart tog den skiten vägen? Alltså var placerades det

eller bubblar det runt i mina krukor nu? 😆 Alltså.. hur går det rent praktiskt till?

Men frågan är: Vad menades med meddelandet om att mina externa enheter (hårddiskarna) inte kunde systemåterställas nu?

Ska de det överhuvudtaget, när de inte var inkopplade då jag använde Systemåterställning?

Ändringar? Om jag jobbat om i Wordfiler, räknas det som ändringar?

I matjorden, menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är det en kille som oxå fått in den där skiten och får goda råd.

http://eforum.idg.se/topic/219488-oonskat-besok-av-antimalware-doctor/

Tack! Ibland vet man ju dock inte om de tips som ges är från såna som själva står bakom problemet, med alla dessa förkortningar MBAB, EsET osv som inte säger ett dugg. Men Cecilia skriver något intressant om att skiten kan komma tillbaka om man låter skapa nya återställningspunkter senare och inte raderat de gamla:

Det är bra att ta bort gamla systemåterställningspunkter så att du inte råkar återställa till ett datum då datorn var infekterad för då kommer infektionen tillbaka. Här är ett annat sätt att ta bort gamla punkter.

Börja med att skapa en ny systemåterställningspunkt:

Högerklick på Datorn - Egenskaper - Systemskydd

Tryck på Skapa.

Ta sedan bort alla gamla systemåterställningspunkter genom att köra diskrensningsprogrammet.

Högerklicka på C: i Datorn/Utforskaren och välj Egenskaper.

På fliken Allmänt finns det en knapp som heter Diskrensning. Välj den.

Efter några minuter kommer programmet upp och då väljer du en flik som heter Fler alternativ eller något likande. Tryck på den Rensa-knapp som tar bort alla systemåterställningspunkter utom den senaste.

😳

Nu har jag ju rensat genom att gå tillbaka i tiden, men min dator skapar ju nya punkter automatiskt framåt i tiden och då får den ju med den skiten igen om jag inte rensar enligt ovan... typ NU!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bra att ta bort gamla systemåterställningspunkter så att du inte råkar återställa till ett datum då datorn var infekterad för då kommer infektionen tillbaka.

Tillbaka?

För att något ska kunna komma tillbaka i datorn, så måste ju det redan finnas där?

Det ploppar ju inte in i min pc igen bara för att HV71 tar ledningen på tv eller

om det börjar regna ute. Jag vill ha rediga förklaringar! Hur ser det ut på

molekylnivå med sån här skit.

Jag hade varit en jobbig djävel på Datateknikprogrammen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrivaren skrev ju ut sidor som den ville, början, slutet och lite varstans i mitten... så jag fick sitta och leta upp sida för sida tills alla var utskrivna... tog hela natten. Bläcket konstrade också och papper fattades till slut och fick leta... Sedan började den skriva ut randigt och kass också... fick göra två vanliga rengöringar följt av en djuprengöring.

Vilken natt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg en film ikväll kl 19 på TV4 Plus om en författare (R Gere).

Ett tag (halva filmen) var den som en amerikansk Jönssonligan

med hans medförfattare som agerade som Dynamit-Harry.

Då hade jag satt 4.5 av 5. Men sedan blev den seg och

allvarlig, så jag landar på 3 av 5. Dokumentärt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det hade tydligen hänt på riktigt att någon skrivit en biografi om en industripamp i US utan dennes vetskap, men samtidigt hävdat för förlaget att det var på uppdrag av honom. Slutade med 2.5 års fängelse för honom som blev 17 mån till slut reellt och 6 mån för den dumme medförfattaren och 1 år för frun som tog pengar som skulle gått till industripampen (enligt förslagets önskan).

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...