Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Jag fick ett problem med datorn idag för första gången på länge (AntimalwareDoctor, ett bluffprogram som säger att man drabbats av virus utan att ha gjort det installerades) och jag gjorde en systemåterställning idag därför! Jag valde gårdagen. Tänkte slippa att ominstallera allt på datorn inklusive OS alla program, vilket annars ofta rekommenderas. Nån annan som haft AntimalwareDoctor nyligen i datorn??

Det kom dock upp ett meddelande som sa att de externa hårddiskarna inte kunde återställas för närvarande. Det är ju inte konstigt, de var ju inte ikopplade...

Fråga: Kommer datorn att göra systemåterställning på dem också så fort jag kopplar in dem?

Det vill jag ju inte. Det var ju filer där som jag jobbade på igår sent och inatt på dem. Vad jag förstår så innebär en systemåterställning att program, drivrutiner och nyskrivna filer raderas från den systemåterställningstidpunkt som man väljer och fram till tiden då systemåterställningen aktiveras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Memphis är singel men har en massa brudar på g i alla landsändar som han bara inte kommer till skott med för att jävlas med oss som aldrig får nånting.

😆

Men jag "får" aldrig någonting heller. Den dagen jag träffar en tjej som jag blir tillsammans med är jag en lycklig man. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Vatten ska man dricka om man inte vill bli bakis. Har jag hört.

Anledningen till att det hjälper om man dricker vatten är pga att levern behöver vatten för att ta hand om alkoholen, och om det är brist på vatten under natten så tas det från kroppen där det finns mest, dvs hjärnan, vilken då blir uttorkad, och man får därav huvudvärk a.k.a baksmälla.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att det hjälper om man dricker vatten är pga att levern behöver vatten för att ta hand om alkoholen, och om det är brist på vatten under natten så tas det från kroppen där det finns mest, dvs hjärnan, vilken då blir uttorkad, och man får därav huvudvärk a.k.a baksmälla.

Du talar som en riktig vanedrinkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen här som gjort en systemåterställning nån gång??

Jo, men det var rätt många år sedan. Har stängt av skiten, den tar bara plats på disken

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men det var rätt många år sedan. Har stängt av skiten, den tar bara plats på disken

Ok, jag gjorde min första nu i eftermiddags sedan jag fått in AntimalwareDoctor i datorn via en rysk fotbollssida. Det är ett spyware som uppmanar en till att ladda hem det bluffprogrammet och betala via ens kort, så tar de betalt för det programmet när det inte ens är ett antispywareprogram. Sedan jag gjorde den där Systemåterställningen, via Start -> Hjälp & Support -> Systemåterställning och det tog 2 minuter totalt kanske, så hittar jag inte detta AntimalwareDoctorspywareprogram någonstans, varken bland Program, i Aktivitetsfältet eller efter att ha provat med Sökfunktionen. Det fanns inte heller med längre bland Program när jag skulle använda Ta birt/Ändra Program. Är det borta nu? Vart tog det vägen?

Min fråga gäller dock att det kom upp ett meddelande om att mina externa hårddiskar inte kunde systemåterställas f.n. Men vad fan? Det vill jag ju inte heller. De var inte inkopplade när det hände och jag har jobbat med en grej igår natt, så... hur undviker jag systemåterställning på dem?

😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag gjorde min första nu i eftermiddags sedan jag fått in AntimalwareDoctor i datorn via en rysk fotbollssida. Det är ett spyware som uppmanar en till att ladda hem det bluffprogrammet och betala via ens kort, så tar de betalt för det programmet när det inte ens är ett antispywareprogram. Sedan jag gjorde den där Systemåterställningen, via Start -> Hjälp & Support -> Systemåterställning och det tog 2 minuter totalt kanske, så hittar jag inte detta AntimalwareDoctorspywareprogram någonstans, varken bland Program, i Aktivitetsfältet eller efter att ha provat med Sökfunktionen. Det fanns inte heller med längre bland Program när jag skulle använda Ta birt/Ändra Program. Är det borta nu? Vart tog det vägen?

Min fråga gäller dock att det kom upp ett meddelande om att mina externa hårddiskar inte kunde systemåterställas f.n. Men vad fan? Det vill jag ju inte heller. De var inte inkopplade när det hände och jag har jobbat med en grej igår natt, så... hur undviker jag systemåterställning på dem?

😮

Men liksom en systemåterställning återställer ju allt till det skick för den tid du anger vid återställningen. Alla ändringar, och installationer som du gjort efter det tillfället försvinner ju. Då är det väl inte så konstigt att du inte hittar den?

edit, men jahopp, då kanske jag har fått det om bakfoten. 😳🤪 Trodde det påverkade filer. Har iaf löst problem för mig förr. 😛

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...