Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Synd att inte Google funkar längre, eller funkade kanske man ska skriva...

När de har den där bakgrundsbilden med vatten som rör sig så fryser ju hela datorn.

100 gånger värre än om jag skulle försöka mig på 120 samtidiga audiospår, 38 effekter

och 711 vst instrument...

Min förra dator klarade typ 1,20 audiospår, 3,8 effekter och 0,71 VST-instrument. Den var lite dålig.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙁 Trist. Kanske helt enkelt skita i musiken i ett par veckor/månader och se om det blir roligare sedan?

Jo ja vet. Jag har tagit massor av pauser men inte fasiken funkar det... 🤪

Nya fräscha grejer och en annan "lokal" behöver jag. Fast sedan efter ett tag så är jag lika less igen.. 😱

Ca 3 miljoner låtsnuttar har jag. 😕

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Ge bort alla dina musikprylar till nån som uppskattar dom tex mej.

Jag har inga prylar. Bara en midikeyboard, en gammal yamaha sy77 och en yamaha mm6 och en el-gitarr och en vox tonelab och ett par skithögtalare och en ibanez tubescreamer och en massa kablar och en massa annat skräp.

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inga prylar. Bara en midikeyboard, en gammal yamaha sy77 och en yamaha mm6 och en el-gitarr och en vox tonelab och ett par skithögtalare och en ibanez tubescreamer och en massa kablar och en massa annat skräp.

😱

Humm.. hur ska vi lösa detta..

Brukar tycka det mesta löser sig när man släpper på prestigen. Ibland får jag boota om mig själv och göra nåt riktigt avsiktligt dunderkasst och fokusera hundra procent på att ha kul och göra färdigt. Vad tror du om det? Eller byt genre & skaffa låtsasnick på forumet och lägg upp låtar under det namnet.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inga prylar. Bara en midikeyboard, en gammal yamaha sy77 och en yamaha mm6 och en el-gitarr och en vox tonelab och ett par skithögtalare och en ibanez tubescreamer och en massa kablar och en massa annat skräp.

😱

Det vill inte Sadam ha. Ge mig istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Humm.. hur ska vi lösa detta..

Brukar tycka det mesta löser sig när man släpper på prestigen. Ibland får jag boota om mig själv och göra nåt riktigt avsiktligt dunderkasst och fokusera hundra procent på att ha kul och göra färdigt. Vad tror du om det? Eller byt genre & skaffa låtsasnick på forumet och lägg upp låtar under det namnet.

Det tokiga är ju att jag gör ju olika genrer (Stavning?) heeela tiden.. 🤪 Funderar på att skaffa nya koola högtalare och typ nya mjuksyntar. Det kommer att ge mig en liten boost iallafall. 😕

Jag tror jag kör på det.. 😱😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror snarare ett musiksammarbete med någon skullle ge dig lite skjuts kanske?

Jo men det skulle vara med nån som har en grym musikalitet (som mig eller bättre...) för att jag skulle få den kick jag behöver. Hur hittar man en sån utan att behöva söka igenom alla "musiker" som finns? 🤪

Nä man kanske skulle släppa det där med prestige som sagt.. GHUHUHUHU *fniss* 😊

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men det skulle vara med nån som har en grym musikalitet (som mig eller bättre...) för att jag skulle få den kick jag behöver. Hur hittar man en sån utan att behöva söka igenom alla "musiker" som finns? 🤪

Nä man kanske skulle släppa det där med prestige som sagt.. GHUHUHUHU *fniss* 😊

😱

Typ genom att anonnsera efter musiker och lägga upp ljudklipp kanske? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Typ genom att anonnsera efter musiker och lägga upp ljudklipp kanske? 😱

😳

...och alla som svara anser sig som musiker så fort dom har gjort sin första låt med hjälp av en massa loopar. Nä huvva! 😛

Mvh // Fördomsfull

Link to comment
Dela på andra sajter

😳

...och alla som svara anser sig som musiker så fort dom har gjort sin första låt med hjälp av en massa loopar. Nä huvva! 😛

Mvh // Fördomsfull

Men asså, du får ju skriva att du söker någon som ligger på samma nivå som dig och uppåt. Ber du om ljudklipp från dom så är det ju lätt att avgöra om de är duktiga? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Grahn, ge upp! Det är inte värt det. Skit i allt, lägg ner. Släng instrumenten. Hoppa av jobbet. Drick maaaaaassor av sprit. Huta med näven efter ungdomarna.

Eller tänk på att du kan bli lika bra som mig om du har tur, så ska du se att det löser sig. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Men asså, du får ju skriva att du söker någon som ligger på samma nivå som dig och uppåt. Ber du om ljudklipp från dom så är det ju lätt att avgöra om de är duktiga? :rolleyes:

Det skulle man ju iofs kunna göra... 😱

Frågan är bara vars man kan lägga ut den annonsen? Knappast här iallafall? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Grahn, ge upp! Det är inte värt det. Skit i allt, lägg ner. Släng instrumenten. Hoppa av jobbet. Drick maaaaaassor av sprit. Huta med näven efter ungdomarna.

Eller tänk på att du kan bli lika bra som mig om du har tur, så ska du se att det löser sig. ☺️

De va fan bra idé! 🥰☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...