Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Annons

Varför envisas så många "fotografer" (läs amatörer med systemkameror) att sätta ©-tecken på sina fula, vanliga, tråkiga bilder på människor? Proffsfotografer sätter ju inte det direkt. Tar man en bild på en styrelse (som är en vanlig bild, inget speciellt), varför sätter man det då på bilden? Varför skulle någon vilja ta den? Helt obegripligt. Dessutom är det ju så lätt att beskära bort.

Dessutom gör det absolut ingen skillnad! Lika mycket "skydd" med eller utan märkesdjäveln! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har verkligen sjuuuukt svårt att avgöra om folk kommit ihåg en. Jag är extremt observant vad gäller personer man till exempel jobbade med, gick i parallellklass som etc och minns dom ofta och länge men känns ändå som man själv är rätt anonym och att ingen minns en själv. I alla fall det jag alltid utgår från. Håller på och ska mejla en gymnasielärare och redkatören för ungdomsdelen jag skrev för i lokaltidningen för att få dom som referenspersoner. Men känner såhär att jaha, kommer dom ens ihåg mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett år sedn typ exakt mejlade jag med redaktören och hon väntade barn i mars. Skulle därefter vara föräldraledig i 9-10 månader. Nu har jag sett att hon jobbar igen. Kan man utgå från att hon fick barnet? Vore ju jäääääääääääääääääääääääävligt surt om man bara "Grattis till barnet! Blev det en tjej eller kille?" så bara "nej jag fick missfall........................".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har verkligen sjuuuukt svårt att avgöra om folk kommit ihåg en. Jag är extremt observant vad gäller personer man till exempel jobbade med, gick i parallellklass som etc och minns dom ofta och länge men känns ändå som man själv är rätt anonym och att ingen minns en själv. I alla fall det jag alltid utgår från. Håller på och ska mejla en gymnasielärare och redkatören för ungdomsdelen jag skrev för i lokaltidningen för att få dom som referenspersoner. Men känner såhär att jaha, kommer dom ens ihåg mig?

Känner igen mig där. Känns som jag vet vilka jättemånga är från tidigare skolor, jobb osv men få av dem vet/minns vem jag var. Folk är väl olika mycket uppmärksam på andra helt enkelt.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Känner igen mig där. Känns som jag vet vilka jättemånga är från tidigare skolor, jobb osv men få av dem vet/minns vem jag var. Folk är väl olika mycket uppmärksam på andra helt enkelt.

Mej kommer alla ihåg, men jag minns bara ansikten, inte namn. Finns nåt mindre smickrande ordspråk om detta. Har förresten allt svårare att komma ihåg ansikten oxå. Folk börjar bli så gamla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns ju självupptaget och drygt att liksom skita i att kommentera det. Hon har dock en unge på sin profilbild på facebook (inte vän med henne), ser kanske ut att vara ett år knappt.

Då kan du väl göra en kommentar om barnet på sidan. Har hon ett annat barn där är det hon som är konstig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns ju självupptaget och drygt att liksom skita i att kommentera det. Hon har dock en unge på sin profilbild på facebook (inte vän med henne), ser kanske ut att vara ett år knappt.

Tycker inte jag. Bättre att avvakta än att göra bort sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är folk dumma i huvet eller? Vi bestämde att vi skulle träffas och göra uppgift 4 tillsammans i skolan, och så kommer man dit och då har ingen av dem läst kapitlet ens! Då ska de sitta och läsa 60 jävla sidor där på plats först för att fatta ens vad uppgiften handlar om, och det kommer ju hända liksom. Och så sitter de och klagar över att det är så svårt och man inte fattar, men det är fan inte så jävla underligt att man inte fattar om man inte ens läser boken jävla idioter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är folk dumma i huvet eller? Vi bestämde att vi skulle träffas och göra uppgift 4 tillsammans i skolan, och så kommer man dit och då har ingen av dem läst kapitlet ens! Då ska de sitta och läsa 60 jävla sidor där på plats först för att fatta ens vad uppgiften handlar om, och det kommer ju hända liksom. Och så sitter de och klagar över att det är så svårt och man inte fattar, men det är fan inte så jävla underligt att man inte fattar om man inte ens läser boken jävla idioter.

Jag förutsätter att du sa ifrån på skarpen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pallar man vara typ vaktmästare/fastighetsskötare? Det kommunala bostadsbolaget ska anställa 20 sommarvikarier tydligen och min farbrors sambo jobbar där så det booorde ju inte vara så svårt.

Man måste väl va lite händig för att fixa allt pyssel. Sen är det ju det med stopp i avlopp och toaletter oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste väl va lite händig för att fixa allt pyssel. Sen är det ju det med stopp i avlopp och toaletter oxå.

Nja, beror lite på. Såhär står det:

Jobb hos AB Vänersborgsbostäder nästa sommar?

Är du 16 år fyllda och intresserad av att arbeta utomhus nästa sommar. AB Vänersborgsbostäder kommer liksom tidigare år att anställa ett tjugotal sommarvikarier som i huvudsak kommer att sysselsättas utomhus. Det rör sig om gräsklippning, rabattskötsel, renhållning samt i vissa fall mindre reparationsarbeten. Vi betalar lön enligt Fastighets avtal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...