Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Gaah, njurarna (eller som i mitt fall; njuren) skulle ju säga "va fan gör du, kompis?!" 😕

Jag tror du tänker på brännvin. Vinäger är GOTT och NYTTIGT! Inga nackdelar!

Ska fan se om jag kan hitta några recept på drinkar med vinäger i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror du tänker på brännvin. Vinäger är GOTT och NYTTIGT! Inga nackdelar!

Ska fan se om jag kan hitta några recept på drinkar med vinäger i.

Knock yourself out, baby 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat:

... En annan tävling vi snackat om är 24:a klubben. Dvs 24 halvliters tarköl på 24 timmar. En öl i timmen. Vad tror ni om det? Är det lätt eller jävligt svårt? Personligen tror jag att det är kombinatioen att vara upp 24 timmar tillsammans med att man sakta men säkert bygger på en fylla som gör utmaningen.

Låter som en kul grej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten Dingbats: Satt just och lyssnade igenom några låtar med det förstärkta rabarber-bandet och "jävlar i min låda" vilken skön musik!

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Citat:

... En annan tävling vi snackat om är 24:a klubben. Dvs 24 halvliters tarköl på 24 timmar. En öl i timmen. Vad tror ni om det? Är det lätt eller jävligt svårt? Personligen tror jag att det är kombinatioen att vara upp 24 timmar tillsammans med att man sakta men säkert bygger på en fylla som gör utmaningen.

Låter som en kul grej.

Jag känner igen det där! Finns inte det citat med i någon gammal tråd här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten Dingbats: Satt just och lyssnade igenom några låtar med det förstärkta rabarber-bandet och "jävlar i min låda" vilken skön musik!

🙂 Tackar! Skivan är snart klar! Vilket innebär förhoppningsvis till sommaren, i vårt dundertempo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yep'r! Kul när gobben lackade ur 😉 Tydligen lära tittarna rasa mot SVT just i detta nu 😳

Kan tänka mig att folket reagerar. Speciellt när de tryckte mycket på att han kom undan med jättemycket skattbetalningar som "skattebetalarna" går miste om, i form av pengar till vård, utbildning, infrastruktur osv.

Viktigt ändå med kritisk granskning, så folk får veta hur det funkar egentligen. Nu har väl inte Kamprad gjorde något direkt ilegalt egentligen men ganska så etiskt omoraliskt och trixa med skatterna sådär.

Han kan ju räkna med att vara i blåsväder ett tag framöver iaf. 😛

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det märkligaste i hela inslaget var att Ingvar Kamprad gång efter annan agerar mer eller mindre byfåne med avsikt att det ska skapa en känsla av gemenskap med de som handlar IKEA-möbler. De ska känna igen sig. Det är ungefär som att säga: "HÖHÖHÖ... här har ni era dumma djävlar, hur fan kan ni vara så dumma att ni köper såna här skit- (så kallade) "möbler".

Sedan om det stämmer att 340000 miljoner har kunnat smusslas undan sammantaget under dessa år, så innebär ju det bara att möblerna har haft oskäligt höga priser i förhållande till vad de är värda och dessutom har arbetskraften varit kraftigt underbetald.

Att man kan tycka att skatterna åtminstone HAR varit höga är en annan diskussion.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...