Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 1


Neosus

Recommended Posts

Nej, man blir ju förbannad över hur en människa man vara så skadat envis och ignorant när han har en hel befolkning och i princip hela världens ledare emot sig? 😳😠

Dedär med världens ledare känns ju ändå som att han inte behöver bry sig om. Iom att dom "nyss" var hans kompisar så kan de vända opinion igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dedär med världens ledare känns ju ändå som att han inte behöver bry sig om. Iom att dom "nyss" var hans kompisar så kan de vända opinion igen...

Iofs sant.

Andra länder kan ju inte heller göra något. Obama har ju sagt att de inte kan lägga sig i utan det är folket som får bestämma dess framtid.

Men Mubarak har ju meddelat att han inte ska ställa upp i valet i september så saker borde lösa sig då.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Dedär med världens ledare känns ju ändå som att han inte behöver bry sig om. Iom att dom "nyss" var hans kompisar så kan de vända opinion igen...

Just detta med hur uppbackad han faktiskt har varit av västvärlden in i det sista är intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just detta med hur uppbackad han faktiskt har varit av västvärlden in i det sista är intressant.

Det beror delvis på att de hellre han honom som ledare än risken att något extremt islamistiskt parti får makten över landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte typ 99% av alla svenskar precis likadan? Hur många har brytt sig innan? Typ inga, utan folk har rest dit som vanligt och bott på sina svennehotell, kollat lite pyramider och sen åkt hem och tänkt att oj vilket fint land det där Egypten är. Nu helt plötsligt bryr sig alla, vilket i praktiken betyder att dom är lata facebookaktivister och attendar ett event och tror att dom gör jättemycket medan det egentligen är helt värdelöst. Precis som allt annat handlar det bara om att många som "bryr" sig nu gör det för egen skull snarare än egyptiernas. Självgodhet är en stark drivkraft.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte typ 99% av alla svenskar precis likadan? Hur många har brytt sig innan? Typ inga, utan folk har rest dit som vanligt och bott på sina svennehotell, kollat lite pyramider och sen åkt hem och tänkt att oj vilket fint land det där Egypten är. Nu helt plötsligt bryr sig alla, vilket i praktiken betyder att dom är lata facebookaktivister och attendar ett event och tror att dom gör jättemycket medan det egentligen är helt värdelöst. Precis som allt annat handlar det bara om att många som "bryr" sig nu gör det för egen skull snarare än egyptiernas. Självgodhet är en stark drivkraft.

Tack för att du orkade skriva det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte typ 99% av alla svenskar precis likadan? Hur många har brytt sig innan? Typ inga, utan folk har rest dit som vanligt och bott på sina svennehotell, kollat lite pyramider och sen åkt hem och tänkt att oj vilket fint land det där Egypten är. Nu helt plötsligt bryr sig alla, vilket i praktiken betyder att dom är lata facebookaktivister och attendar ett event och tror att dom gör jättemycket medan det egentligen är helt värdelöst. Precis som allt annat handlar det bara om att många som "bryr" sig nu gör det för egen skull snarare än egyptiernas. Självgodhet är en stark drivkraft.

jo

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte typ 99% av alla svenskar precis likadan? Hur många har brytt sig innan? Typ inga, utan folk har rest dit som vanligt och bott på sina svennehotell, kollat lite pyramider och sen åkt hem och tänkt att oj vilket fint land det där Egypten är. Nu helt plötsligt bryr sig alla, vilket i praktiken betyder att dom är lata facebookaktivister och attendar ett event och tror att dom gör jättemycket medan det egentligen är helt värdelöst. Precis som allt annat handlar det bara om att många som "bryr" sig nu gör det för egen skull snarare än egyptiernas. Självgodhet är en stark drivkraft.

"Alla vi som tycker att Mubarak är en supertaskig gubbe"

"Egypten=SÄMMST!!!!111 Klistra in det här i din status och vissa att du bryr dej" (Notera de *in*korrekta stavfelen)

Har för övrigt inte ens Ansiktsboken men jag kan banne mig rage:a om det vilken dag som helst i veckan 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att du orkade skriva det.

Jag visste knappt att Egypten var en diktatur. Trodde väl inte det var en fullfjädrad demokrati men inte så illa som det helt plötsligt hade varit i 30(!) år. Anledningen till att jag inte visste var att jag inte bryr mig, och det gör jag fortfarande inte. Det finns ganska många länder i afrika, egypten lär ju knappast vara värst men ingen bryr sig om dom andra. Blir så jävla trött på sånt.

Sen har jag aldrig förstått varför folk i Sverige demonstrerar mot regimen i Egypten. Till vilken nytta? Vad vill man ska hända? "Ja nu när 300 pers i karlstad demonstrerade så kanske det jag gör är fel ändå..."

USCH

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte att barnfamiljer reser till länder som står på gränsen till en revolution. Väntade bara på att en situation skulle uppstå där ett helt gäng var strandsatta och inte förstod varför inte ud kunde få ut dom på en gång.

Umm, det är ju lite smådumt kan man ju tycka.

Förresten, såg att det börjat röra sig lite i någon tråd ang. ett riks-IRL.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visste knappt att Egypten var en diktatur. Trodde väl inte det var en fullfjädrad demokrati men inte så illa som det helt plötsligt hade varit i 30(!) år. Anledningen till att jag inte visste var att jag inte bryr mig, och det gör jag fortfarande inte. Det finns ganska många länder i afrika, egypten lär ju knappast vara värst men ingen bryr sig om dom andra. Blir så jävla trött på sånt.

Sen har jag aldrig förstått varför folk i Sverige demonstrerar mot regimen i Egypten. Till vilken nytta? Vad vill man ska hända? "Ja nu när 300 pers i karlstad demonstrerade så kanske det jag gör är fel ändå..."

USCH

Instämmer till 100%.

Det finns inte utrymme för att bry sig om så jävla mycket hos en enskild människa. Man får välja vad man orkar vara engagerad i. För de flesta är det sitt eget liv, vänner och familj, sin egen stad, och om det finns utrymme över, sitt eget land och ett fritt valt ämne ur "stora viktiga världsfrågor"-lådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visste knappt att Egypten var en diktatur. Trodde väl inte det var en fullfjädrad demokrati men inte så illa som det helt plötsligt hade varit i 30(!) år. Anledningen till att jag inte visste var att jag inte bryr mig, och det gör jag fortfarande inte. Det finns ganska många länder i afrika, egypten lär ju knappast vara värst men ingen bryr sig om dom andra. Blir så jävla trött på sånt.

Sen har jag aldrig förstått varför folk i Sverige demonstrerar mot regimen i Egypten. Till vilken nytta? Vad vill man ska hända? "Ja nu när 300 pers i karlstad demonstrerade så kanske det jag gör är fel ändå..."

USCH

Återigen: det är lite Facebook på det där.

Mubarak: "Shit! Nu har gruppen 'Hata Mubarak' nått 10 000 medlemmar! Nu är det dags att offentliggöra att jag inte tänker ställa upp i nästa val."

Frågan är om han kör en fuling; blockar hela gruppen och kör ändå?

Edit: han gjorde en fuling. Good for him.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

När man är ung ska man va engagerad. Tom jag var engagerad när jag var ung men nu har bensinen tagit slut.

Men gör det någon skillnad? Ytterst tveksamt. I så fall ska man vara volontär eller nått sånt. Sen är det ju skillnad på att vara intresserad och uppdaterad å ena sidan och att bry sig och vara "aktivist" å andra sidan. Grupp 1 är ju bara allmänbildning medan grupp 2 är för deras egen skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men gör det någon skillnad? Ytterst tveksamt. I så fall ska man vara volontär eller nått sånt. Sen är det ju skillnad på att vara intresserad och uppdaterad å ena sidan och att bry sig och vara "aktivist" å andra sidan. Grupp 1 är ju bara allmänbildning medan grupp 2 är för deras egen skull.

Tror han menade mer "barn ska vara barn".

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...